Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Forståelig nok er det stor interesse for telefonen og derfor også mye "venteprat", men framover er det fint hvis det kan holdes på det minimale så det ikke tar over hele tråden noen uker. Har du spørsmål rundt iPhone er det bare å fyre løs, men samtalen du hadde med leverandøren for en time siden er sikkert ikke interessant for de fleste.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner tas på PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har da hatt min iPhone 3G S i noen dager, og har kommet over et problem som for meg er ganske irriterende. Kalenderfunksjonen viser ikke ukenummeret. Jeg har da googlet litt for å finne en løsning på problemet mitt, og kom over en diskusjon på iPod1 der de løser dette problemet med å bruke Thunderbird. Jeg har da gjort et forsøk, lastet ned Thunderbird og kalenderfunksjonen. Og så skal jeg i følge forumet legge inn ukenummerene ved http://www.dreier.no/ical/

 

Men når jeg trykker på linken der, så vil den bare legge det til i Windows kalender, ikke Thunderbird. Og Thunderbird kommer heller ikke opp på iTunes under Devices, Info, Calendars. Der står bare No supported Calendar application can be found.

 

Jeg har prøvd å restarte og reinstallere iTunes, men får det ikke til. Er det noen som har tips?

 

(Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men jeg vil ikke jailbrake)

Jeg vil heller ikke ha en kalenderapp med ukenummerfunksjon, jeg vil ha dette på den standard kalenderen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
blah blah blah

 

På iPhone (tullet med thunderbird etc driter du i)

Gå på innstillinger ->e-post, kontakter etc ->legg til konto... -> annet -> legg til abonnementskalender -> skriv inn webcal://www.dreier.no/ical/ukenummer.ics og lagre

 

Da får du en egen kalender som hver mandag viser ukenummeret:

 

ukenummer-iphone.jpg

Lenke til kommentar
Hvis noen av dere unggutter trenger noen skikkelig hjelp med iPhonen så anbefaler jeg er dere tar en titt på [link]

Vås.

Mulig at uttalelsen er formulert noe provoserende men bottomline så er det IKKE vås.

Vås er det däremot å ha en tråd for alle spørsmål som angår iPhone. Som kommentert av noen andre så borde det vare ett underforum for iPhone der en og hver tråd angår en problemstilling.

Mye enklere å faktisk finne, og gi, svar.

Noe provoserende faktisk.. Selvfølgelig var den provoserende. Hvorfor i alle dager trenger vi et underforum for iPhone? Det er meget sjelden at man ikke får svar her og får man ikke det så skyldes det som oftest at ingen har svarene som etterspørres. At det er mye enklere å finne og gi svar bare fordi det er et eget forum er ikke riktig. Hvis du virkelig synes ipod1 sine forum er så mye bedre så anbefaler jeg deg å flytte inn der permanent. For det å spre reklame om det forumet her er å be om bråk. Minner også om at norsk er foretrukket som språk her. Engelske uttrykk gir ikke innleggene dine en magisk overbevisningskraft sammen med caps-lock.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Der tok min 13 dager gamle Iphone 3Gs kveld...... Tok flere bilder etterhverandre og plutselig slo den seg av. Satte den til lading og da viste det seg at den var helt tom for strøm, men problemet er at den ikke tar lading..... Nivåmåleren står på rødt og er bare 2 mm stor. Telefonen lar seg heller ikke slå på.

Andre som har vært borti problemet????

Lenke til kommentar
Kan nevne at NetworkNorway har masse 3GS på lager.

 

Status nå:

16GB Hvit: 78 stk.

16GB Sort: 89 stk.

32GB Sort: 56 stk.

32GB Hvit: 42 stk.

 

 

Dog, virka ikke akkurat billig?

 

Det sa jeg ikkeno om :) Er vel for de som må ha fortest mulig. Sikkert noen her på forumet hvor pris ikke er et problem :)

Lenke til kommentar
Kan nevne at NetworkNorway har masse 3GS på lager.

 

Status nå:

16GB Hvit: 78 stk.

16GB Sort: 89 stk.

32GB Sort: 56 stk.

32GB Hvit: 42 stk.

 

 

Dog, virka ikke akkurat billig?

 

Det sa jeg ikkeno om :) Er vel for de som må ha fortest mulig. Sikkert noen her på forumet hvor pris ikke er et problem :)

Er det noe særlig billigere og kjøpe 3GS fra feks ebay enn i Norge?

Noe eventuelle tips om hvor jeg kan kjøpe fra?

Er det bare for meg og JB den når jeg får den?

Lenke til kommentar
Der tok min 13 dager gamle Iphone 3Gs kveld...... Tok flere bilder etterhverandre og plutselig slo den seg av. Satte den til lading og da viste det seg at den var helt tom for strøm, men problemet er at den ikke tar lading..... Nivåmåleren står på rødt og er bare 2 mm stor. Telefonen lar seg heller ikke slå på.

Andre som har vært borti problemet????

 

Det høres jo ut som det kan være ett software problem, prøv å gjøre det fyren her har gjort. Spol frem til ca. 2.30 ut i videoen:

Lenke til kommentar
Der tok min 13 dager gamle Iphone 3Gs kveld...... Tok flere bilder etterhverandre og plutselig slo den seg av. Satte den til lading og da viste det seg at den var helt tom for strøm, men problemet er at den ikke tar lading..... Nivåmåleren står på rødt og er bare 2 mm stor. Telefonen lar seg heller ikke slå på.

Andre som har vært borti problemet????

Har telefonen din også blitt varm?

Etter 3.0 oppdateringen ble batteriet mitt mindre levedyktig, og da viste det seg at det var push opp mot en exchange server som var problemet.

 

Har deaktivert push og da lever den mye bedre.

Lenke til kommentar
Der tok min 13 dager gamle Iphone 3Gs kveld...... Tok flere bilder etterhverandre og plutselig slo den seg av. Satte den til lading og da viste det seg at den var helt tom for strøm, men problemet er at den ikke tar lading..... Nivåmåleren står på rødt og er bare 2 mm stor. Telefonen lar seg heller ikke slå på.

Andre som har vært borti problemet????

 

Det høres jo ut som det kan være ett software problem, prøv å gjøre det fyren her har gjort. Spol frem til ca. 2.30 ut i videoen:

Takk for tipset men det funket dessverre ikke......

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg frem nå. Ser ut som om WIFI kan skrus på uten at flymodus blir deaktivert.

 

Så tåpelig. Da kan det jo ikke kalles ekte "flight-modus". Eller.... Kanskje ting er endret i USA mtp. at noen flyselskap har fått WiFi.

Hva er tåpelig med det? Flymodus på mobiler har da eksistert lenger enn det har vært telefoner fra Apple til salgs. Såvidt jeg husker, har felles for alle vært at wifi aktiveres manuelt i fly/frakoblet modus, men kan aktiveres manuelt. Akkurat slik det er på iPhone.

 

Alt annet enn man manuelt kan aktivere wifi ville vært tåpelig IMHO.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde meg frem nå. Ser ut som om WIFI kan skrus på uten at flymodus blir deaktivert.

 

Så tåpelig. Da kan det jo ikke kalles ekte "flight-modus". Eller.... Kanskje ting er endret i USA mtp. at noen flyselskap har fått WiFi.

Hva er tåpelig med det? Flymodus på mobiler har da eksistert lenger enn det har vært telefoner fra Apple til salgs. Såvidt jeg husker, har felles for alle vært at wifi aktiveres manuelt i fly/frakoblet modus, men kan aktiveres manuelt. Akkurat slik det er på iPhone.

 

Alt annet enn man manuelt kan aktivere wifi ville vært tåpelig IMHO.

 

Er bare at i mitt hode så er "flightmodus" at alt av radio-kommunikasjon skal deaktiveres. Og da er det ikke "flightmodus" om man fortsatt bruker radio-kommunikasjon :p Men det må jo løsnes på pga. WiFi og mobilnett er jo på vei inn i fly de kommende årene. Men sånn det har vært før så har jo alt vært avskrudd når "flightmodus" er aktivert.

 

Jeg sier ikke at flightmodus er tåpelig :p jeg sier bare at det er tåpelig at man kan bruke en form for sending og mottak av radiosignaler når flightmodus er aktivert. Flightmodus i seg selv er genialt :p

 

EDIT: Og ja. Kjenner til flightmodus på min gode gamle og trofaste SE P800 :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Nå er det slik at jeg har syncet adresseboken på min Mac med iCal slik at jeg får opp bursdagene til mine kontakter der. Så har jeg videre synket iCal med iPhonen for å få inn bursdagene på kalenderen der.

 

Men nå ligger bare bursdagene der som en hendelse uten noen som helst påminnelse. Det vil jeg gjerne ha, men jeg klarer ikke å finne noen måte å få lagt inn det på. Jeg får ikke til å redigere hendelsene hverken på iPhonen eller i iCal. Noen som vet om en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...