Gå til innhold

120gb disk ødelagt etter å ha vært byttet ut


Anbefalte innlegg

hjalp nettopp en jeg kjenner med å brenne ut en powerpoint-presentasjon.. på den enkleste måten mulig, jeg fikk harddisken hennes, stappet den i min maskin med brenner, og brente ut filen. så langt, alt vel.

 

problemet var at når jeg skulle bytte tilbake til 120gb disken min (har 40gb hd som master, dvdbrenner som slave på kabel 1, pluss 2x 120gb disker som slave på kabel 2), så var volumet helt ødelagt.

 

den består nå av en fat32-partisjon på 19gb, med 2,26gb i herpa filer (masse kataloger og filer med ugyldige tegn i), samt en partisjon på noen og 90gb. dette var IKKE den harddisken jeg tok ut.

 

det var ikke noe skrekkelig viktig på den harddisken, bare en del filmer og alle mp3'ene mine.. ting som jeg lett får tak i på nytt.. men bare lurte på om dette er et kjent fenomen, og om det evt. finnes noen programmer som fikser dette.

 

eller er det bare til å formatere..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et kjent problem etter at Willy Gates introduserte WinXP ja. I søken etter det perfekte OS, fant Willy BSD og disse søte små demonene som herjer rundt inne i BSD maskiner - lykkelig og glade. Og dette måtte jo WinXP også ha! Men akk, Willy-kontrollfrik ville trollbinde og gjøre demonene til slaver i WinXP...og engang imellom klarer en av de stakkar demonene å stikke av, og det regner jeg med har skjedd i ditt tilfellet også. Sannsynligvis stakk den ut igjennom flatkabelen når du trakk ut denne og tok snarveien gjennom stømforsyninga og ut i det fri. Vær glad på hans vegne...

 

For å unngå lignende tilfeller med ulykkelige demoner i framtiden, anbefaler jeg at du ser deg om etter noe annet enn Willy Gates' tv-spill :yes:

Lenke til kommentar

Har faktisk opplevd det samme engang med en 40 GB disk....Du kan si at der var det i motsetning til hos deg mye ultra viktige filer. :evil: Jeg ble nesten helt hysterisk og forsøkte alt jeg kunne tenke meg. Jeg ga til slutt opp men lot den allikevel stå i fordi jeg skulle forhøre meg litt etterhvert med andre som kanskje hadde en ide.

 

Par dager etterpå tok jeg en bios oppgradering for å kunne klokke litt... Omgivelsene ville det slik at jeg self klokket for mye og måtte ta en full CMOS reset. Da jeg så gikk inn i bios igjen og satte opp diskene på auto slik de alltid hadde stått hoppet plutselig 40 GB opp igjen som ingen ting hadde skjedd... Merkelig men sinnsykt glad ble jeg.... :woot:

 

Det går jo ann å prøve ?

Har du forresten forsøkt å sette den i en annen maskin ? Vet vi alltid sjekker serverdiskene våre på jobben slik før de formateres på ny...

 

Uansett lykke tiiilll !!!

Lenke til kommentar

HAdde neseten samme problem med min 40gigger for snart et år siden. Jeg fikk opp masse ugyldige tegn i alle katalog og filnavn og alle filene var ubrulkelige, kom ikke inn i win en gang. Prøvde så å formattere, men nei, den virka helt død. Skrudde av maskinen, gikk ned og så på TV noen timer før jeg gikk opp på rommet mitt igjen for å se om jeg fant ut noe mer da. Boota opp maskinen, og til min store forundrelse var alt som om det aldri hadde skjedd noe... Vetta F hva som skjedde, men den har funka feilfritt siden.

 

Jeg vet ikke hva som er feil med din disk, men jeg vet i hvertfall at ikke alt med pc er logisk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...