Gå til innhold

Prison Break Ses. 4 for amerikansk sendeskjema (!SPOILERS!) - Bruk spoilertags for fremtidige episoder ihht USA-skjema


Anbefalte innlegg

Jeg synes virkelig ikke at det er så store logiske brister i serien. Jeg tror at dere er for firkantede (naive), og tror at verden er så innmari firkantet. Hvis verden var slik som dere tror den er(og slik dere mener at den burde vært fremstilt i serien) så hadde det vel aldri skjedd en eneste kriminell handling, folk hadde aldri blitt lurt, eller hva?

 

Hvem var det som ikke så på nyhetene for et par uker siden om en mann som hadde brutt seg ut av et fengsel ved hjelp av en kleshenger. ( LES HER )Ja, det skjedde i virkeligheten, i lille Norge! Hadde samme scenario blitt fremstilt i PB så hadde dere skreket ut, og skrevet til fingrene ble gule og blå om hvor usannsynlig det er.

 

Poenget er at ofte skjer det ting out of the ordinary, folk lar seg lure.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes virkelig ikke at det er så store logiske brister i serien. Jeg tror at dere er for firkantede (naive), og tror at verden er så innmari firkantet. Hvis verden var slik som dere tror den er(og slik dere mener at den burde vært fremstilt i serien) så hadde det vel aldri skjedd en eneste kriminell handling, folk hadde aldri blitt lurt, eller hva?

 

Hvem var det som ikke så på nyhetene for et par uker siden om en mann som hadde brutt seg ut av et fengsel ved hjelp av en kleshenger. ( LES HER )Ja, det skjedde i virkeligheten, i lille Norge! Hadde samme scenario blitt fremstilt i PB så hadde dere skreket ut, og skrevet til fingrene ble gule og blå om hvor usannsynlig det er.

 

Poenget er at ofte skjer det ting out of the ordinary, folk lar seg lure.

 

Jeg tror det er du som er naiv som tror at denne hendelsen kunne funnet sted i virkeligheten. Det er ingen tvil om at Lincoln Burrows og Michael Scofield har brennt seg inn på netthinnen til de fleste amerikanere, ikke minst politifolk. Lincoln Burrows var dessuten en fange som jeg også kan tenke meg var kjent før han rømte og ble ettersøkt, da han var dømt for drapet på broren til en meget kjent person, nemlig visepresidenten.Er ikke hver dag slike fanger klarer å rømme fra et høysikkerhets fengsel samt dra med seg en hel haug med andre kjeltringer.

 

Jeg sier ikke at prison break er en dårlig serie, men gir bare objektiv kritikk, for i denne sesongen har de bommet på en del.

Lenke til kommentar
Episoden i dag var helt ok, selv om det ikke skjedde all verdens.

 

Ny logisk brist er vel at det ble et hull i veggen inne på kontoret som vi neppe får høre noe om senere :)

 

Vil ikke akkurat kalle det en logisk brist om vi ikke får høre mer om dette hullet i veggen. Vi så jo at brødrene måtte flytte et skap for å kunne drille på riktig sted. Det er derfor ganske naturlig at de da flytter skapet tilbake igjen til sin opprinnelige plass og således vil hullet ikke være synlig for kontorets innehaver.

 

For øvrig en ganske god episode. Trivelig at Gretchen kom seg unna.

Lenke til kommentar
hva men den rundingen som de sagde ut inne i safen?

den ble bare plutselig borte?

 

De satte den utsaga klossen inn igjen! Jesus, det var da voldsomt ivrige folk var etter å finne "logiske bristepunkter" da, hvis dere først har noe å klage på kan dere i hvertfall dobbeltsjekke at dere ikke misforstod!

 

(Tenkte ikke nødvendigvis på deg Nerd, men folk som har kritisert denne episoden for feil som ikke engang finnes. Dere driter dere ut)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Jeg synes virkelig ikke at det er så store logiske brister i serien. Jeg tror at dere er for firkantede (naive), og tror at verden er så innmari firkantet. Hvis verden var slik som dere tror den er(og slik dere mener at den burde vært fremstilt i serien) så hadde det vel aldri skjedd en eneste kriminell handling, folk hadde aldri blitt lurt, eller hva?

 

Hvem var det som ikke så på nyhetene for et par uker siden om en mann som hadde brutt seg ut av et fengsel ved hjelp av en kleshenger. ( LES HER )Ja, det skjedde i virkeligheten, i lille Norge! Hadde samme scenario blitt fremstilt i PB så hadde dere skreket ut, og skrevet til fingrene ble gule og blå om hvor usannsynlig det er.

 

Poenget er at ofte skjer det ting out of the ordinary, folk lar seg lure.

 

Jeg tror det er du som er naiv som tror at denne hendelsen kunne funnet sted i virkeligheten. Det er ingen tvil om at Lincoln Burrows og Michael Scofield har brennt seg inn på netthinnen til de fleste amerikanere, ikke minst politifolk. Lincoln Burrows var dessuten en fange som jeg også kan tenke meg var kjent før han rømte og ble ettersøkt, da han var dømt for drapet på broren til en meget kjent person, nemlig visepresidenten.Er ikke hver dag slike fanger klarer å rømme fra et høysikkerhets fengsel samt dra med seg en hel haug med andre kjeltringer.

 

Jeg sier ikke at prison break er en dårlig serie, men gir bare objektiv kritikk, for i denne sesongen har de bommet på en del.

 

Enig. Hvilken politibetjent i Norge hadde ikke kjent igjen David Toska for eksempel? Er jo bare latterlig å tro at ingen hadde kjent igjen Linc og Scofield i virkeligheten.

Endret av simenl0707
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
hva men den rundingen som de sagde ut inne i safen?

den ble bare plutselig borte?

 

De satte den utsaga klossen inn igjen! Jesus, det var da voldsomt ivrige folk var etter å finne "logiske bristepunkter" da, hvis dere først har noe å klage på kan dere i hvertfall dobbeltsjekke at dere ikke misforstod!

 

(Tenkte ikke nødvendigvis på deg Nerd, men folk som har kritisert denne episoden for feil som ikke engang finnes. Dere driter dere ut)

 

jeg pleier ikke å klage men den med safen var litt dum.

selv om de setter tilbake den klossen vill det fortsatt være en synelig ring inne i safen.

som han 100% hadde sett.

Lenke til kommentar

Ikke ta kritikken om "realisme" så hardt.. Det jeg iallefall mente at selv om det er mange logiske brister i PB, så er det en sabla god serie. Jeg er fortsatt ihuga fan :) Dessuten er det nok veldig vanskelig å lage slike serier uten en del brister.

 

Dagens episode var bra, mye spenning. Kontor-scenen var tøft, jeg har egentlig ikke vært så spent siden den første sesongen. Topp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...