Gå til innhold

Prison Break Ses. 4 for amerikansk sendeskjema (!SPOILERS!) - Bruk spoilertags for fremtidige episoder ihht USA-skjema


Anbefalte innlegg

Likte denne episoden skikkelig godt, og den beste så langt i sesongen. Får stadig mer fornyet tro på ting nå. Herlig når Linc fikk øye på T-Bag, og det ansiktsuttrykket til Teddy da var helt priceless. :D Men fy flate for en gjennomført utspekulert og smart fyr T-Bag er, det viser seg gang på gang, og også i denne episoden. Og disse kakerlakktendensene er da også det som har holdt ham i live hele veien gjennom over 3 sesonger.

 

Og Mahone, hva skal man si, liker fyren bare mer og mer. Som flere her nevner, han er skikkelig slagkraft i gruppa, og jeg håper inderlig på at han personlig får gjøre opp med og kverka Wyatt-fyren.

 

At vi fikk se litt mer fra Gretchen var også gledelig, ligger jo veldig i kortene at hun kommer til å rømme ganske snart. Og da vil hun vel kanskje ende opp som en joker, litt på linje med Kellerman i sesong 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta forfatterne har neglisjert det siden det har gått en god stund mellom sesong 2 og 4, slik at alt har roet seg og folk ikke bryr seg. Eller, var det ikke noe i sesong 3 om at The Company skulle slette alles rulleblad om de fikk Whistler ut? Mener å huske at de gjorde en avtale med Gretchen.

Lenke til kommentar

Irriterende at den telleren måtte starte på nytt når det ikke gikk første gang. Nesten rart at det programmet til han über-geeken ikke kunne starte der den stoppet forrige gang.

 

Har blitt en del sånne "spennende" scener der man må se den telleren telle seg sakte fra 0% til 100%.

Siden dem ikke er ferdig, kommer det sikkert til å bli flere.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som syns det er rart at ingen kjenner igjen Schofield, Burrows og resten av gjengen når de går på gata eller prater til folk. Syns det egentlig er veldig teit, som om alt fra sesong 1 og 2 bare skulle forsvunnet.

 

Det vil nok være sånn i virkeligheten også, at man ikke tenker så mye over det når man støter på noen. Selv om folk har sett bilder av dem før, så begynner det nå å bli en stund siden, og folk glemmer fort. De fleste hvertfall. Dessuten er ikke Michael og Lincoln lenger ettersøkt for hva de gjorde i USA, siden de ble frikjent på slutten av sesong 2.

Lenke til kommentar

Sesong 4 er litt halvhjertet - de har på mange måter mistet en del av kreativiteten fra den første sesongen, som var utrolig bra. Joda, jeg liker godt E04 av PB jeg, og gleder meg vilt til neste episode, men det er ikke like bra gjennomført som S01.. Som det har vært nevt virker det som om de elegant hopper over en del små detaljer som fans gjerne legger merke til.

 

Men som sagt, PB er topp :thumbup:

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som syns det er rart at ingen kjenner igjen Schofield, Burrows og resten av gjengen når de går på gata eller prater til folk. Syns det egentlig er veldig teit, som om alt fra sesong 1 og 2 bare skulle forsvunnet.

 

Det vil nok være sånn i virkeligheten også, at man ikke tenker så mye over det når man støter på noen. Selv om folk har sett bilder av dem før, så begynner det nå å bli en stund siden, og folk glemmer fort. De fleste hvertfall. Dessuten er ikke Michael og Lincoln lenger ettersøkt for hva de gjorde i USA, siden de ble frikjent på slutten av sesong 2.

 

Scofield ble aldri frikjent for bankranet han gjorde(vi fikk bare vite at Linc ble frikjent). Å han ble igjen fengslet fordi han drepte Bill Kim i Panama som gjorde at han endte i Sona. Linc burde jo også ha vært litt i mediene siden han drepte han fyren i Panama som gjorde at Self fikk han sendt til statene hvor begge brødrene ble nevnt i avisen.

Lenke til kommentar

One-on-one Michael vs Gretchen var jo ett av hovedmålene i forkant av sesongen, men dette ble da drastisk tilsidesatt og avlyst når Sara plutselig ikke var død likevel. Likevel, jeg vil tro Michael fortsatt føler en trang til å ta hevn på Gretchen etter hvordan hun behandlet LJ og Sara, men siden han tror hun er død er dette foreløpig et ikke-tema for ham.

Gretchen på sin side har vel ikke noe uoppgjort med eller spesielt personlig imot Michael og Lincoln. Dermed ser jeg ikke hvorfor hun umiddelbart skulle gå etter dem. Hun var jo, som hun selv påpekte, bare en soldat for the Company. Ingenting av det hun gjorde var personlig ment mot de involverte. Vil nok heller tro at Gretchen kommer til å gå i strupen på Wyatt og hovedsjefen i the Company først og fremst.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Gjorde en stor feil før jeg så denne episoden. Så alt for mye trailere, sneek peaks og spoilere. Visste neste alt som skjedde, så for meg var denne episoden ganske kjedelig. Kommer ikke til å gjøre samme feilen neste gang. Hvis jeg klarer å holde meg unna da?

 

Syns også, i motsetning til mange andre, at sesong 3 var hakket bedre enn sesong 4(så langt). Jeg klarer ikke å finne den samme spenningen fra episode til episode i S04 som jeg gjorde i S03. Jeg liker også veldig godt den stemningen som er i fengselet og syns at begge ”fengsels sesongene" har hvert best

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synns denne sesongen ikke holder mål? De mange logiske bristene bidrar sterkt til nettop dette:

 

* T-bag og Bellick kom seg ut fordi Sona brannt! Punktum. Ikke noe mer snakk om det.

* Sara var ikke død! De hadde bare sporet opp tvillingsøstera hennes, drept henne, og puttet hodet hennes i en eske.

* Den nye oppfinnelsen (elektroniske dingsen) til Ronald, blir bare for lettvindt.

 

Er sikkert flere jeg ikke kommer på, men kan jo til slutt nevne at jeg måtte le da Michael og Lincoln iførte seg Politiuniformer og entret seromonien hvor det utelukkende kun var politifolk tilstede. Her snakker man om to menn som har vært landets mest ettersøkte over lang tid, men ikke en eneste politibetjent legger merke til, eller fatter mistanke til dem når de vandrer rundt i et helt åpent lokale rett foran nesen på dem.

 

Forøvrig er han som spiller agent Self en av de dårligste skuespillere jeg har sett, men dette er en høyst subjektiv mening.

Lenke til kommentar

Selvom jeg synes det på en måte var teit at Sara kom tilbake, trøster jeg meg med at:

 

1. Syntes ikke hodet lignet så veldig, så at det faktisk var et annet sitt hode sklir derfor igjennom/ eventuelt vokshode

 

2. Syntes hun var bra i s1 og derfor fint at hun kom tilbake....jaja synes liksom ikke det er samma dama nå, men det er en annen sak

 

Altså bare se den episoden omigjen å si med hånden på hjertet at du virkelig tror det er Sara...Hadde det ikke vært for at man var 100% sikker på at det måtte være Sara den gangen og derfor aksepterte man at det ikke lignet, fikk de jo oppnådd det de ville hehe

 

Derfor er det helt ok i mine øyne at hun er tilbake og jeg har fått min bekreftelse på det trynet som IKKE lignet på Sara heller ikke var Sara

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
...

 

Er sikkert flere jeg ikke kommer på, men kan jo til slutt nevne at jeg måtte le da Michael og Lincoln iførte seg Politiuniformer og entret seromonien hvor det utelukkende kun var politifolk tilstede. Her snakker man om to menn som har vært landets mest ettersøkte over lang tid, men ikke en eneste politibetjent legger merke til, eller fatter mistanke til dem når de vandrer rundt i et helt åpent lokale rett foran nesen på dem.

 

...

 

Er jo ikke helt sant dette. Han ene kjente igjen Lincoln, som ble mest synd for ham. Men du har et poeng, når en person begynner å jakte på en, burde de andre bli mistenksomme. Jeg hadde faktisk lurt på hva han holdt på med, f. eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...