Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Hvordan installerer man cab filer? Når jeg pakker de ut blir det til mange forskjellige filer, bl.a en xml fil.

Nårjeg går innpå den kobler den seg til opera og da frykter jeg for internett kostnadene.

Er det virkelig nødvenindig å koble til nette for å installere?

 

Du må overføre .cab-fila til telefonen og kjøre den derfra i filutforskeren. Altså ikke pakk den ut, men kjør.

 

Er den norske Diamonden DIAM100? noen som vet? Vet at DIAM140 er den indiske uten 3G og tror DIAM300 er operatørspesifikke (O2 sin XDA), men ikke sikker.

 

EDIT: spesifisering

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tak i en Diamond i går og må si meg veldig fornøyd så langt. Har et lite problem dog. Har lastet over en .cab fil fra min datamaskin til mobiltelefonen til den "store" lagringsbiten på telefonen. Lagde en egen mappe der som jeg valgte å kalle "Stash". Når jeg da går inn på telefonen og finner fram Fil Manager programmet så finner jeg ikke de mappene jeg ser når jeg ser fra min datamaskin. Jeg ser bare den "lille" delen, hvor alle programfilene etc ligger. Jeg har også prøvd å klikke nest øverst på skjermen og velge "My device" uten hell. Noen tips til hvordan jeg kan finne fram til den andre lagringsbiten?

Lenke til kommentar
Var det ikke et program som hette GS, som gjorde at når man holdt telefonen andre veier så snudde skjermen seg.

Dårlig forklart, men noen forstår sikkert hva jeg mener.

 

Det heter Gsen og er freeware, seek and you shall find. Til andre, dette er en nyttig liten app som gjør at alt tilter når du ..err tilter telefonen. Ikke bare opera.

 

Fikk tak i en Diamond i går og må si meg veldig fornøyd så langt. Har et lite problem dog. Har lastet over en .cab fil fra min datamaskin til mobiltelefonen til den "store" lagringsbiten på telefonen. Lagde en egen mappe der som jeg valgte å kalle "Stash". Når jeg da går inn på telefonen og finner fram Fil Manager programmet så finner jeg ikke de mappene jeg ser når jeg ser fra min datamaskin. Jeg ser bare den "lille" delen, hvor alle programfilene etc ligger. Jeg har også prøvd å klikke nest øverst på skjermen og velge "My device" uten hell. Noen tips til hvordan jeg kan finne fram til den andre lagringsbiten?

 

Ingenting som heter "internal storage" i filutforskeren?

Lenke til kommentar

Noen som har klart å få bort problemet med at skjermen slår seg av under en samtale? Har gjort begge disse uten hell:

 

8. Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)

AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)

HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

Lenke til kommentar

Hei!

Diamond er en utrolig fet telefon :)

Men jeg lurer på en ting, det er jo en del programmer som bruker datatilkobling på telefonen.

 

På min nokia E90, dersom jeg åpner f.eks nettleseren eller msn får jeg opp diverse valg, hvor jeg kan bestemme hvilke tilkobling jeg vil bruke.

 

Søke etter Wlan

Hjemmenetverket mitt (fordi jeg befinner meg i det nå)

Netcom Internett

Netcom mms

Netcom Mobil

Netcom Streaming.

 

På den måten velger jeg vær enkelt gang hva jeg bruker, er jeg hjemme bruker jeg som regel hjemmenettverket mitt, men f.eks dersom jeg er hjemme og skal ut ønsker jeg kanskje å bruke Netcom internett til MSN, selv om jeg har hjemmenettverk der og da.

 

Samtidig kan jeg bestemme at hvert enkelt program skal bruke en tilkobling mens andre alltid spør hvilken tilkobling de skal bruke. F.eks bruker E-post min alltid Netcom Internett mens nettleseren min alltid spør.

 

Hvordan får jeg stilt inn dette på diamond. Finner bare en post der det står Programmer som automatisk kobles til Internett, skal koble seg til ved hjelp av:

Også ei fane med disse valga:

NetCom Mobil

Netcom Internett

Mitt arbeidsnettverk

Min internet-leverandør

 

Men jeg finner ingen valg alla "Alltid Spør"

 

Denne sto på Netcom Internett, vil det da si at selv når jeg er i hjemmenettverket bruker den Netcom Internett og ikke wlan når jeg surfer f.eks?

Lenke til kommentar

Ok, takk

 

Om det er diam100 er jeg ikke sikker på, hva er det egentlig?

 

Norske byene er:

Aalesund

Arendal

Bergen

Bodø

Drammen

Fredrikstad

Geilo

Hammerfest

Haugesund

Hemsedal

Hønefoss

Kragerø

Kristiansand

Kristiansund

Larvik

Lillehammer

Lofoten

Molde

Oslo

stavanger

Tønsberg

Tromsø

Trondheim

Trysil

 

Det er de som er på min ihvertfall

Lenke til kommentar

Ser at mange har skaffet seg Diamond, og kanskje en god del som for første gang har kjøpt en telefon med windows mobile.

 

Når du kobler til Diamond som "ekstern disk" vil "minnekortet" på 4GB være usynlig i filutforsker på mobilen.

Hvis du derimot bruker ActiveSync vil du fortsatt se minnekortet, og du vil i tillegg kunne se den interne plassen fra utforsker i windows

 

Å laste ned siste væroppdateringer koster vel rundt 1-10 øre.

 

Du må være utendørs for å kunne motta gps-signaler

 

Ved å slå av Push-mail i Comm manager og ved hjelp av Advanced Config programmer slå av "Enable 3G auto attach" vil du drastisk forbedre batteritiden. Dette er ikke optimalt for folk som syncer mobilen med f.eks Exchange. For de som ikke bruker 3G og kan klare seg med EDGE kan det være lurt å gå i instillinger\Personlig\Telefon\Bånd\ og endre "Velg nettype" til gsm.

Lenke til kommentar
Ok, takk

 

Om det er diam100 er jeg ikke sikker på, hva er det egentlig?

 

Takker og bukker :) DIAM100 er en modellbetegnelse. Det er flere varianter ute og går. DIAM140 f.eks er den indiske som ikke har 3G. Grunnen til at jeg spør er fordi det er noen kompatibilitetsproblemer mht flashing av "cooked" ROMs. Regner dog med at det er DIAM100 her tillands. DIAM300 er mulig den avrundete modellen som noen operatører i UK og Tyskland selger.

 

Edit: forkortet quote

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar
Ok, takk

 

Om det er diam100 er jeg ikke sikker på, hva er det egentlig?

 

Takker og bukker :) DIAM100 er en modellbetegnelse. Det er flere varianter ute og går. DIAM140 f.eks er den indiske som ikke har 3G. Grunnen til at jeg spør er fordi det er noen kompatibilitetsproblemer mht flashing av "cooked" ROMs. Regner dog med at det er DIAM100 her tillands. DIAM300 er mulig den avrundete modellen som noen operatører i UK og Tyskland selger.

 

Edit: forkortet quote

 

Ehm, finnes det fysiske forskjeller på de forskjellige utgavene?

Ganske sikker på at alle utgavene (bortsett fra asia-utgaven med 128mb ram) er identiske bortsett fra Rom-en

Lenke til kommentar
Ok, takk

 

Om det er diam100 er jeg ikke sikker på, hva er det egentlig?

 

Takker og bukker :) DIAM100 er en modellbetegnelse. Det er flere varianter ute og går. DIAM140 f.eks er den indiske som ikke har 3G. Grunnen til at jeg spør er fordi det er noen kompatibilitetsproblemer mht flashing av "cooked" ROMs. Regner dog med at det er DIAM100 her tillands. DIAM300 er mulig den avrundete modellen som noen operatører i UK og Tyskland selger.

 

Edit: forkortet quote

 

Ehm, finnes det fysiske forskjeller på de forskjellige utgavene?

Ganske sikker på at alle utgavene (bortsett fra asia-utgaven med 128mb ram) er identiske bortsett fra Rom-en

 

Ja det finnes fysiske forskjeller på utgavene.

 

T-mobile MDA Compact IV

 

Dette er en Diamond, bare rebranded og med annet skall.(og mistenker at dette er DIAM300). ;)

 

Forøvrig er asiautgaven m 192MB ram den og. PREprodukjsonsmodellene derimot hadde 128. så det :)

 

EDIT: la på litt smør på flesket

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar

 

Instalerte det nå, men får det ikke til å funke, det kom 3 nye programmer, GSen, GSen CFG og GSen toggle, vis jeg trykker på GSen kommer det opp:

GSen © SKKV Software

Ver. 1.2

Status ON

Unload program?

 

Vis jeg trykker ja, skjer ingenting og vis jeg trykker nei skjer ingenting.

 

Vis jeg trykker på GSen Toggle skjer ingenting i det hele tatt

 

Vis jeg trykker på GSen CFG, så kommer det opp det samme som er her: http://s-k-tools.com/index.html?m_util.html#gsen

 

 

 

Hva skal jeg gjøre for å få det til å funke? Skjermen vil ikke snu seg vis jeg snur på mobilen heller.

Lenke til kommentar
Fikk det til nå, men det er alle steder den er god å bruke, noen steder blir det ikke widescreen skjerm, men den virker grei, bare litt plagsomt vis skjermen først detter til høyre så til venstre og sånnt :p

 

Er trøbbel med noen programmer og, men leser du i den tråden jeg linket til, så lærer du hvordan man konfigurerer gsen og :)

Lenke til kommentar
mufcy93, jeg tror du er litt for ung for windows mobiler LOL!

 

Neh, fant ut det dere med cab filer rett etter innlegget, skrev vel det og.

Synes det er en dritbra telefon, det eneste som plager meg nå er at den ikke vil motta filer over bluetooth:/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...