Gå til innhold

Hardware.no: Age of Conan-reklame


Anbefalte innlegg

Syns den var fin jeg :blush:

 

Hardware.no sine medarbeidere får jo lønn fra arbeidet de gjør, og pengene må komme fra et sted - for vi brukere betaler jo ingenting for å bruke websiden.

 

Ville dere heller betalt en abonnementsavgift for å lese artikler på hardware.no, reklamefritt?

 

Naturligvis ikke, med mindre de hadde hatt skikkelig flotte og ekslusive ting å by på, men én plass må da grensene gå for denne reklamen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns den var fin jeg :blush:

 

Hardware.no sine medarbeidere får jo lønn fra arbeidet de gjør, og pengene må komme fra et sted - for vi brukere betaler jo ingenting for å bruke websiden.

 

Ville dere heller betalt en abonnementsavgift for å lese artikler på hardware.no, reklamefritt?

Sånn rent bortsett fra at du mener den er fin så er jeg ikke uenig. Klart de må få penger fra et sted. Og derfor pleier jeg som regel ikke bruke adblock på HW.no. Har testet det ut tidligere, men kommet til at de i motsetning til en del andre sider klarte å finne balansen mellom reklamefinansiering og det å bombadere brukeren med masse unødig eye-candy og forstyrrende elementer.

Klarer man å gå den balansegangen så kan reklamen faktisk være en god ting. Ta f.eks. når netshop har hatt sine "eksplosive salg". JEG gjorde noen gode kjøp fordi jeg så reklamen. Kameraten min brukte adblock og angret etterpå fordi han gikk glipp av noen gode tilbud på ting han hadde tenkt å kjøpe senere likevel.

Det er ikke snakk om å fjerne all reklame fra hw.no men å finne denne grensen. De klarte det fint før så hva har forandret seg? Er det blitt større krav til høyere inntjening? Har moralen til de ansvarlige forsvunnet?

Frem til jeg ser en bedre balansegang så kommer jeg til å blocke reklamen helt. Det betyr mindre penger inn til HW, men det får bare være. Jeg klarer ikke slike enorme forstyrrende elementer som denne reklamen er.

Håper HW.no innser at de kommer til å tape penger på dette in the long run om de fortsetter sånn.

Jeg har som regel godtatt reklamen her som sagt, but no more.

Det ER nemlig en viss forskjell på en tett barbering og halshugging selv om ikke alle ser den forskjellen.

 

edit: Forresten. Hadde de tilbydd et abonement på en side som var tilrettelagt uten reklame for en billig penge så hadde jeg signet meg opp. Når man bruker adblock og lignende så er det bare en halveis løsning fordi siden er tilrettelagt for reklame og det blir fort "gap" i siden med slikt.

Jeg ser for meg en tjeneste der man kan tilrettelegge hva man ønsker/ikke ønsker av nyheter (type "jeg ønsker ikke bedriftsnyheter"/"jeg ønsker ikke nyheter fra amobil og andre søstersider") samt litt valg av design og ikke minst tilrettelagt uten reklame. DET hadde jeg vært villig til å betale for et abonnement på.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Syns den var fin jeg :blush:

 

Hardware.no sine medarbeidere får jo lønn fra arbeidet de gjør, og pengene må komme fra et sted - for vi brukere betaler jo ingenting for å bruke websiden.

 

Ville dere heller betalt en abonnementsavgift for å lese artikler på hardware.no, reklamefritt?

Sånn rent bortsett fra at du mener den er fin så er jeg ikke uenig. Klart de må få penger fra et sted. Og derfor pleier jeg som regel ikke bruke adblock på HW.no. Har testet det ut tidligere, men kommet til at de i motsetning til en del andre sider klarte å finne balansen mellom reklamefinansiering og det å bombadere brukeren med masse unødig eye-candy og forstyrrende elementer.

Klarer man å gå den balansegangen så kan reklamen faktisk være en god ting. Ta f.eks. når netshop har hatt sine "eksplosive salg". JEG gjorde noen gode kjøp fordi jeg så reklamen. Kameraten min brukte adblock og angret etterpå fordi han gikk glipp av noen gode tilbud på ting han hadde tenkt å kjøpe senere likevel.

Det er ikke snakk om å fjerne all reklame fra hw.no men å finne denne grensen. De klarte det fint før så hva har forandret seg? Er det blitt større krav til høyere inntjening? Har moralen til de ansvarlige forsvunnet?

Frem til jeg ser en bedre balansegang så kommer jeg til å blocke reklamen helt. Det betyr mindre penger inn til HW, men det får bare være. Jeg klarer ikke slike enorme forstyrrende elementer som denne reklamen er.

Håper HW.no innser at de kommer til å tape penger på dette in the long run om de fortsetter sånn.

Jeg har som regel godtatt reklamen her som sagt, but no more.

Det ER nemlig en viss forskjell på en tett barbering og halshugging selv om ikke alle ser den forskjellen.

 

edit: Forresten. Hadde de tilbydd et abonement på en side som var tilrettelagt uten reklame for en billig penge så hadde jeg signet meg opp. Når man bruker adblock og lignende så er det bare en halveis løsning fordi siden er tilrettelagt for reklame og det blir fort "gap" i siden med slikt.

Jeg ser for meg en tjeneste der man kan tilrettelegge hva man ønsker/ikke ønsker av nyheter (type "jeg ønsker ikke bedriftsnyheter"/"jeg ønsker ikke nyheter fra amobil og andre søstersider") samt litt valg av design og ikke minst tilrettelagt uten reklame. DET hadde jeg vært villig til å betale for et abonnement på.

Kjempeforslag L4r5! :)

 

Reklamefri HW.no + kanskje noen små ekstra-finesser for de som betaler en liten sum er absolutt noe som redaksjonen bør legge på tegnebrettet!

 

Angående dere som sier vi kan bruke adblock; JA, det går selvfølgelig, og det gjør jeg selv også. Men jeg synes det blir litt dobbelmoral her. HW vil jo tjene penger på reklamen, men når de legger ut slike reklamen, gjør flere og flere det og da taper de jo på det igjen. Så mitt råd er: fjern reklamer og hold balansen.

Endret av Brød
Lenke til kommentar
Når man bruker adblock og lignende så er det bare en halveis løsning fordi siden er tilrettelagt for reklame og det blir fort "gap" i siden med slikt

Ikke med Ad Muncher. De er ganske hyggelige. Spurte i IRC-kanalen, så så han på Hardware.no med søstersider samt diskusjon.no, og fikset det slik at jeg ikke ser de gråe gapene og det som er øverst på Hw.no (se bildet mitt).

Lenke til kommentar

Uff, denne reklamen var forferdelig. I tillegg til meningsløs, jeg hadde allerede blokkert topbanneren (og kun topbanneren, de andre annonsene pleier jeg faktisk lese), så dermed fikk jeg ikke klikket noen steder.

 

Håper Hardware.no tar tilbakemeldingene på alvor, og ser at brukermassen ikke ønsker slikt.

 

FunCom og Age of Conan forstår jeg faktisk vil lage slik reklame, selvfølgelig vil de selge flest mulig spill. Men kanskje å kjøpe alle normale reklameplasser på Hardware.no ville vært bedre. ;)

Lenke til kommentar
Når man bruker adblock og lignende så er det bare en halveis løsning fordi siden er tilrettelagt for reklame og det blir fort "gap" i siden med slikt

Ikke med Ad Muncher. De er ganske hyggelige. Spurte i IRC-kanalen, så så han på Hardware.no med søstersider samt diskusjon.no, og fikset det slik at jeg ikke ser de gråe gapene og det som er øverst på Hw.no (se bildet mitt).

Det høres jo vel og bra ut, men likevel... Kall meg gjerne rar, men jeg vil heller betale en liten sum direkte til HW.no og få siden slik jeg vil enn å betale til en tredjepart.

La oss si at mitt forslag om tilrettelagt abonnementbasert forside ble gjennomført. Tenk så kjekt å kunne velge bort linuxnyheter om du aldri er borti dette. Eller Vista-nyheter om du hater vista. Og for ikke å snakke om alle de irriterende iPhone/Iphone-nyhetene.

Dette kunne vært tilknyttet din forumkonto. La oss si at man kunne betale via nettbank eller visa for et år om gangen eller kortere perioder vha. sms-betaling. eksempelvis: "Kjøp en ukes tilgang til "HW.no Proff" for 20kr eller en måned for 50kr via sms". Går det via nettbank så kan man kanskje kjøpe for et halvt år og et år om gangen, men til lavere pris per dag. Det er fordi man slipper masse gebyrer til tjenestetilbyder (telenor etc) som man får ved sms-kjøp.

Nå bare brainstormer jeg her, men hadde jeg vært ansvarlig så hadde jeg seriøst vurdert en slik tjeneste. Kom gjerne med flere forslag dere andre også.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Nå bare brainstormer jeg her, men hadde jeg vært ansvarlig så hadde jeg seriøst vurdert en slik tjeneste. Kom gjerne med flere forslag dere andre også.

Hadde nok blitt medlem av en slik tjeneste, dersom prisen hadde vært god. 20-30 kr pr. mnd. eller 240-360 kr pr. år er jeg villig til å betale, men da må tilbudet være mer enn bare reklamefri side. PDF-utgave av artikkelen (ikke skriv ut til pdf, men et ordentlig dokument) burde egentlig være nå, men på en betaltjeneste burde absolutt tilby dette.

Lenke til kommentar
Nå bare brainstormer jeg her, men hadde jeg vært ansvarlig så hadde jeg seriøst vurdert en slik tjeneste. Kom gjerne med flere forslag dere andre også.

Hadde nok blitt medlem av en slik tjeneste, dersom prisen hadde vært god. 20-30 kr pr. mnd. eller 240-360 kr pr. år er jeg villig til å betale, men da må tilbudet være mer enn bare reklamefri side. PDF-utgave av artikkelen (ikke skriv ut til pdf, men et ordentlig dokument) burde egentlig være nå, men på en betaltjeneste burde absolutt tilby dette.

Årsprisen på 240-360 ligger ca der jeg ville lagt den selv. Når jeg skrev såpass høye priser for sms-betaling så er det fordi bare ca. halvparten av det man blir fakturert på telefonregning faktisk går til de man betaler. Resten går til Telenor evnt andre sms-tilbydere. Så da må det automatisk bli dyrere om man skal betale for kortere tilgang via sms i stedet for direkte til hw.no.

Lenke til kommentar
Man kunne nå hatt det slik, at de som betaler, si 20-30kr i måneden slipper reklame, mens de som ikke betaler må se på den?

Dårlig grunnlag for pengeinntjening, gitt. :!:

 

Så lenge reklamen er så stygg som det her kunne jeg tenke meg at ganske mange ville betalt...

Får nå håpe de går tilbake til slik det var før ihvertfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...