Gå til innhold

Nå er jeg lei! Har noen tips til en SKUMMEL film?


JulianR

Anbefalte innlegg

For øvrig så jeg den japanske (tror jeg?) filmen Shutter for en stund siden da alle sier den er så bra. Selv holdt jeg på å sovne. Den følger oppskriften til The Grudge nesten slavisk med skremmende scene etter skremmende scene så det blir direkte latterlig.

Jeg må si meg totalt uenig her, Shutter er dritskummel! Ellers kan jeg anbefale Sleepaway Camp. Spesielt dersom du liker 80-talls slasherer. Men hvis du skal se den, men liker den så dårlig at du vurderer å slå den av midt i, ikke gjør den. Det skumle med filmen er slutten. Den skremte hvertfall vettet av meg. Oppfølgerene er vel og nevneverdige, men den kjører litt mer samme stil som Friday The 13th-oppfølgerene...

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes også det er vanskelig å finne skumle filmer for tiden, er lei av filmer som kun har blod og vold, og ikke er så skumle..

Kan anbefale Dead Silence, var ganske spennende syns no jeg ihvertfall, og synes den er utallige mange ganger skumlere enn mange andre filmer jeg har sett

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Er i samme båt, så godt som ingen skrekkfilmer gjør meg redd, ett unntak er:

 

The Blair Witch Project. Den var veldig virkelighetsnær, skummel, en av de filmene som jeg følte skremte meg litt. Det var ikke ofte, fikk en uhyggelig følelse av film som jeg ikke hadde kjent før. Anbefales.

Lenke til kommentar
Er i samme båt, så godt som ingen skrekkfilmer gjør meg redd, ett unntak er:

 

The Blair Witch Project. Den var veldig virkelighetsnær, skummel, en av de filmene som jeg følte skremte meg litt. Det var ikke ofte, fikk en uhyggelig følelse av film som jeg ikke hadde kjent før. Anbefales.

 

 

Helt enig. Så den når jeg gikk i 8 klasse, å ste-bror min sa det var sann historie å de filmet det på ekte. Ble pisse redd :!:

Lenke til kommentar
Nå har jeg sett meg rimelig lei, for å være ærlig. Har sett mange "skrekk-" og "horrorfilmer" nå, men blir ikke redd. Ender heller med at jeg ler eller ikke tar filmen seriøst. Har virkelig lyst til å bli redd, og det irriterer meg derfor at ingen filmer klarer å få meg til å bli det.

 

Er det noen der ute som vet om noen SKUMLE filmer? Da tenker jeg ikke på filmer man ble redde av som liten (som Poltergeist og It), men filmer man kan bli redd av i voksen alder. Er det noe håp?

 

Takker for svar.

 

tror ikke det er håp nei.. horror er morsomt ass :p

det nermeste man kommer er vell en kul grøsser... litt "blod og gørr". pesonlig syntes jeg det ødlegger filmen vist det are er kutting og dreping.. det må værelitt handling også, men lod er jo alltid kult, så lenge man ikke svømer i tarmer og hjernemasse..

Lenke til kommentar
http://www.imdb.com/title/tt0464141/

 

Som voksen vil du sikker sette pris på denne, særlig hvis du har barn eller er onkel/tante. Denne satt dypt i meg på slutten og gav meg en sikkelig "ekkel" følelse etterpå. Huff og huff for en grusom film (på en god måte ikke som en dårlig måte).

 

Se den seint om kvelden med all lys av, og bare lev deg inn! Du vil ikke angre! Ikke les om den, eller les om handlingen bak på koveret. La det uvitne om filmen øke opplevelsen.

 

Som deg blir jeg heller ikke redd av type filmer som ikke spiller på "skremme/støkke" type faktorer, men heller handling og stemmning.

Det kule med denne filmen er at du vet aldri når noe vil skje. Du tenker "Ahh NÅ skjer det noe skummelt" pga musikken bygger opp til det...men nei....den lurer deg og spiller på dine sanser!

 

Se den! :thumbup:

 

Så denne på kino selv for et par uker siden og anbefaler den også. Veldig "herlig" stemning gjennom filmen, minner litt om M. Night Shyamalans (the Sixth Sense, Signs, the Village) stil.

Lenke til kommentar

Jeg merker at hvor skummel en film blir avhenger mye av når på døgnet jeg ser den. Det må være mørkt, da blir filmen automatisk mer skummel.

 

Jeg er også blitt ganske immun, men den norske filmen "villmarken" skremte meg litt da jeg så den sent en kveld :D

Lenke til kommentar
Jeg merker at hvor skummel en film blir avhenger mye av når på døgnet jeg ser den. Det må være mørkt, da blir filmen automatisk mer skummel.

 

Jeg er også blitt ganske immun, men den norske filmen "villmarken" skremte meg litt da jeg så den sent en kveld :D

Ja, Villmark er faktisk litt noia, men fortsatt ikke direkte skummel. Likevel, den er vel noe av det skumlere jeg har sett, om den så kan kalles nettopp skummel.

Lenke til kommentar
Ingen kommer til å skremme meg som Hufsa og Isdronningen gjorde uansett.

 

jeg var seriøst redd for hufsa da jeg var liten :blush: huff

 

 

Du er ikke den eneste for å si det sånn..

 

Synes også det er vanskelig å finne skumle filmer for tiden, er lei av filmer som kun har blod og vold, og ikke er så skumle..

Kan anbefale Dead Silence, var ganske spennende syns no jeg ihvertfall, og synes den er utallige mange ganger skumlere enn mange andre filmer jeg har sett

 

Synes ikke Dead Silence er så skummel at den gjorde noe, den hadde en morsom Cameo og en litt stilig effekt i når det skulle bli skummelt, ellers er den helt middels etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...