Gå til innhold

Nå er jeg lei! Har noen tips til en SKUMMEL film?


JulianR

Anbefalte innlegg

Det har nok noe med din alder og gjøre :)¨

Kan ikke sammenligne filmen da den kom ut og i dagens film-samfunn.

Dagens grøsserfilmer går ut på å være mest mulig makaber(saw,hostel,osv),samme som 90-tallets grøsserefilmer gitt ut på å skvette(skrik,I know what you did last summer osv)

Noen år tilbake handlett de fleste om remake fra japan.

 

Kan nærmest garantere at hadde du blitt født når Eksorsisten kom ut hadde du ikke ledd en smule ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan jeg si at Blair Witch Project og The Exorcist var to filmer som fikk meg til å gapskratte i lange stunder under filmen. Skulle de liksom være skumle? :wee:

The Exorcist har vunnet 2 Oscar og er på IMDbs topp 250-liste, noe som er ganske imponerende til å være en skrekkfilm. Du må selvsagt tenke på at den er fra 1973, så effektene er ikke de samme som man kan forvente fra de nyere filmene...

 

Fullstendig klar over det du sier, og jeg synes filmen er utrolig bra og vellaget, men skummel? Nei. Noen synes kanskje det, men jeg fant denne heller lattermild, dessverre.

Først sier du at du gapskrattet i lange stunder og nå sier du at den var utrolig bra og vellaget... Jaja, skal innrømme at jeg ikke ble vettskremt av filmen selv, men det er fortsatt en av favorittfilmene mine, uavhengig av sjanger.

Lenke til kommentar
Her kan jeg si at Blair Witch Project og The Exorcist var to filmer som fikk meg til å gapskratte i lange stunder under filmen. Skulle de liksom være skumle? :wee:

The Exorcist har vunnet 2 Oscar og er på IMDbs topp 250-liste, noe som er ganske imponerende til å være en skrekkfilm. Du må selvsagt tenke på at den er fra 1973, så effektene er ikke de samme som man kan forvente fra de nyere filmene...

 

Fullstendig klar over det du sier, og jeg synes filmen er utrolig bra og vellaget, men skummel? Nei. Noen synes kanskje det, men jeg fant denne heller lattermild, dessverre.

Først sier du at du gapskrattet i lange stunder og nå sier du at den var utrolig bra og vellaget... Jaja, skal innrømme at jeg ikke ble vettskremt av filmen selv, men det er fortsatt en av favorittfilmene mine, uavhengig av sjanger.

 

Ja, går vel an å le av en film og synes den er bra, selv om det egentlig ikke er meningen?

Lenke til kommentar
Her kan jeg si at Blair Witch Project og The Exorcist var to filmer som fikk meg til å gapskratte i lange stunder under filmen. Skulle de liksom være skumle? :wee:

The Exorcist har vunnet 2 Oscar og er på IMDbs topp 250-liste, noe som er ganske imponerende til å være en skrekkfilm. Du må selvsagt tenke på at den er fra 1973, så effektene er ikke de samme som man kan forvente fra de nyere filmene...

 

Fullstendig klar over det du sier, og jeg synes filmen er utrolig bra og vellaget, men skummel? Nei. Noen synes kanskje det, men jeg fant denne heller lattermild, dessverre.

Først sier du at du gapskrattet i lange stunder og nå sier du at den var utrolig bra og vellaget... Jaja, skal innrømme at jeg ikke ble vettskremt av filmen selv, men det er fortsatt en av favorittfilmene mine, uavhengig av sjanger.

 

Ja, går vel an å le av en film og synes den er bra, selv om det egentlig ikke er meningen?

Ikke når den inneholder like lite humor som Exorcisten.

Lenke til kommentar

Jeg vet om noen filmer som i hvert fall jeg ble redd av. Jeg blir som regel ikke skremt av noe som helst, men det er en film jeg virkelig ble redd av. Vel, det er mere en episode fra tv-serien Masters of Horror. Den heter Cigarette Burns. Det råder jeg deg til å se hvis du VIL bli skremt. Forresten jeg har en ekstremt rar Skrekkterskel og blir mere skremt av det mystiske og absurde enn ting som folk flest blir redd av.

Lenke til kommentar

Jeg vet om noen filmer som i hvert fall jeg ble redd av. Jeg blir som regel ikke skremt av noe som helst, men det er en film jeg virkelig ble redd av. Vel, det er mere en episode fra tv-serien Masters of Horror. Den heter Cigarette Burns. Det råder jeg deg til å se hvis du VIL bli skremt. Forresten jeg har en ekstremt rar Skrekkterskel og blir mere skremt av det mystiske og absurde enn ting som folk flest blir redd av.

Cigarette Burns er fantastisk! John Carpenter på sitt beste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Grunnen til at det er så mange dårlige grøssere er at de er billige å lage, så nybegynnere har det med å kaste seg på dem først og har ødelagt sjangeren helt.

 

De er også enkle å lage, da tenker jeg spesielt på slasherfilmer, hvor plottet ikke trenger bestå av mer enn en gjeng med ungdommer som blir systematisk drept av en seriemorder. De blir slengt rett på dvd og blir sett av en masse folk uansett kritikker, da de ikke krever mer enn at filmen er skummel. Og da er det klart at nye regissørtalenter får prøve seg der.

Det gjør at det er langt mellom de gode skrekkfilmene, ja. Men jeg er ikke så begeistret for sjangeren uansett.

Lenke til kommentar
El Orfanato er en av de jæveligste filmene jeg har sett i det siste, skummel og dyster. Noe sitter igjen etter den, og det er skremmende.

 

Synes den var veldig skuffende. Broren min så den på kino og da han kom hjem var han helt oppi skyene. Syntes filmen var dritbra. Så neste dag dro jeg med meg 7 andre for å se på den og var skikkelig keen på å bli redd, men det eneste som skjedde var at jeg skvatt 2-3 ganger...fikk hets etterpå for at jeg hadde valgt den filmen:)

 

Se Boo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...