Gå til innhold

Nå er jeg lei! Har noen tips til en SKUMMEL film?


JulianR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes også det er vanskelig å finne skumle filmer for tiden, er lei av filmer som kun har blod og vold, og ikke er så skumle..

Kan anbefale Dead Silence, var ganske spennende syns no jeg ihvertfall, og synes den er utallige mange ganger skumlere enn mange andre filmer jeg har sett

 

Synes ikke Dead Silence er så skummel at den gjorde noe, den hadde en morsom Cameo og en litt stilig effekt i når det skulle bli skummelt, ellers er den helt middels etter min mening.

 

Tja, den er vell kanskje mer spennende enn skummel men. Hele filmen har ihvertfall et skummelt preg over seg, og alt er lagt opp til at den kan bli litt skummel hvis du ser den under "riktige" omstendigheter. Ellers så tror jeg det nesten ikke går ann å lage skumle filmer lenger, fordi ting er ikke skummelt rett og slett, men bare spennende..

Lenke til kommentar
Det er som dere sier, ja. Nå fokuserer man mest på blod og gørr, og det er jævlig synd. Skal sjekke ut Rec.

 

Noen andre filmer som kanskje skremmer vannet av oss?

 

Utifra det jeg har lest tviler jeg på at du blir skremt av [Rec]. Jeg skvatt så headsetet fløy veggimellom, men nå er jeg ganske lettskremt :p

 

En film jeg fikk en skikkelig vond følelse av, er nevnte "A Tale Of Two Sisters" som til tider var skikkelig vond å se på, også får du en intelligent og godt fortalt historie på toppen.

Lenke til kommentar
http://www.imdb.com/title/tt0464141/

 

Som voksen vil du sikker sette pris på denne, særlig hvis du har barn eller er onkel/tante. Denne satt dypt i meg på slutten og gav meg en sikkelig "ekkel" følelse etterpå. Huff og huff for en grusom film (på en god måte ikke som en dårlig måte).

 

Se den seint om kvelden med all lys av, og bare lev deg inn! Du vil ikke angre! Ikke les om den, eller les om handlingen bak på koveret. La det uvitne om filmen øke opplevelsen.

 

Som deg blir jeg heller ikke redd av type filmer som ikke spiller på "skremme/støkke" type faktorer, men heller handling og stemmning.

Det kule med denne filmen er at du vet aldri når noe vil skje. Du tenker "Ahh NÅ skjer det noe skummelt" pga musikken bygger opp til det...men nei....den lurer deg og spiller på dine sanser!

 

Se den! :thumbup:

 

 

Enig! se denne. Egentlig var filmen litt trist også.

Lenke til kommentar

God bassgjengivelse er VIKTIG! Husk at toner i området 30-40 hz er med på å forsterke følelser av ubehag. Har blitt brukt bevisst i flere filmer, bla. Irreversible.

 

El Orfanato er en av de jæveligste filmene jeg har sett i det siste, skummel og dyster. Noe sitter igjen etter den, og det er skremmende.

Lenke til kommentar

Endelig en slik tråd. Her kan jeg si at Blair Witch Project og The Exorcist var to filmer som fikk meg til å gapskratte i lange stunder under filmen. Skulle de liksom være skumle? :wee: Rec var bare råtøff, men ikke skummel, den fikk meg ikke til å frykte. For at en film skal gjøre meg redd må jeg bli redd etter å ha sett den og den må samtidig ha en enorm stemning gjennom hele. Slik som The Sixth Sense har, det er den filmen som kanskje har fått meg til å dra teppe noen cm lenger over meg.

Lenke til kommentar
Er skuffet over alt nyere grøsser-filmene siden etter 80-tallet.

Boogyman,Hva faen var skummelt der? Barry Watson`s bad acting?

 

Så nylig filmen The Return med Sarah Michelle Gellar. Skrudde faktisk av filmen, og det gjør jeg aldri

 

 

Haha, boogeyman, huff.

Vet ikke hva som er mest trist, at jeg faktisk har filmen eller at det har kommet en oppfølger :D

Lenke til kommentar
Noen som så [REC] etter å ha lest denne tråden og ønsker å komme med erfaring? =)

Filmen var jævlig fuckings irriterende å se på. Fordi alle sammen ropte hele tida, på spansk. Ble bare frustrert av å høre på, spesielt hu kjerringa som ikke klarte å holde kjeft. Ble mere irritert enn skremt av denne. Bortsett fra den jævla lefse lompe fuckings irriterende ropinga hele tia, hadde det sikkert blitt en bra film.

Lenke til kommentar
Er skuffet over alt nyere grøsser-filmene siden etter 80-tallet.

Boogyman,Hva faen var skummelt der? Barry Watson`s bad acting?

 

Så nylig filmen The Return med Sarah Michelle Gellar. Skrudde faktisk av filmen, og det gjør jeg aldri

 

 

Haha, boogeyman, huff.

Vet ikke hva som er mest trist, at jeg faktisk har filmen eller at det har kommet en oppfølger :D

 

Kødder du eller? Begge filmene er jo jævlig bra! Hvertfall sammenliknet med uendelig mange andre filmer der ute:D

Lenke til kommentar

Boogeyman er skummel kun vis du er max 9 år. Takker Gud og Allah at far brukte penger på den og ikke jeg.

 

SÅ forøvrig en brukbar grøsser igår ved navn Turista.

http://www.imdb.com/title/tt0454970/

 

Handlingen foregår i Brasil,en gjeng backpakcers roter seg vekk og blir lurt inn i et organ-stjeler syndicat.

Passe skummelt,med flere groteske(og ikke over the top) scener.

Lenke til kommentar
Her kan jeg si at Blair Witch Project og The Exorcist var to filmer som fikk meg til å gapskratte i lange stunder under filmen. Skulle de liksom være skumle? :wee:

The Exorcist har vunnet 2 Oscar og er på IMDbs topp 250-liste, noe som er ganske imponerende til å være en skrekkfilm. Du må selvsagt tenke på at den er fra 1973, så effektene er ikke de samme som man kan forvente fra de nyere filmene...

Lenke til kommentar
Her kan jeg si at Blair Witch Project og The Exorcist var to filmer som fikk meg til å gapskratte i lange stunder under filmen. Skulle de liksom være skumle? :wee:

The Exorcist har vunnet 2 Oscar og er på IMDbs topp 250-liste, noe som er ganske imponerende til å være en skrekkfilm. Du må selvsagt tenke på at den er fra 1973, så effektene er ikke de samme som man kan forvente fra de nyere filmene...

 

Fullstendig klar over det du sier, og jeg synes filmen er utrolig bra og vellaget, men skummel? Nei. Noen synes kanskje det, men jeg fant denne heller lattermild, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...