Gå til innhold

Nå er jeg lei! Har noen tips til en SKUMMEL film?


JulianR

Anbefalte innlegg

The Shining? Meget bra psykologisk thriller, men ikke "grøsser" i samme forstand som The Ring, [rec] og slike filmer. Du burde skjønne hva som kommer til å skje en stund før det skjer, så det er mer en film som seriøst kødder med hodet ditt. :)

 

The Others? Grei nok, men ikke skremmende i det hele tatt.

 

Hostel? Drittfilm. Ikke skummel i det hele tatt, og de såkalte "ekle" scenene var skuffende kjedelige. Har sett mye verre føri blandt annet filmer som Cannibal Holocaust og Cannibal Ferox. ;)

 

TCM? Begynner å dra på årene, og det vises dessverre. Men likevel en meget bra film, skjønt ikke i nærheten av like skremmende eller kontroversiell nå som da den kom.

 

For øvrig kan jeg anbefale Amityville 2: The Possession. Det er en prequel til den første og basert på boken "Murders in Amityville", så den er svært frittstående. Var skeptisk til denne, men har ingen betenkeligheter med å plassere den blandt de ti beste skrekkfilmene jeg har sett noensinne. Den dyttet faktisk Amityville 1 ut av listen. ;) (ja, mener den originale Amityville, selvsagt. Ikke den elendige remaken.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CM? Begynner å dra på årene, og det vises dessverre. Men likevel en meget bra film, skjønt ikke i nærheten av like skremmende eller kontroversiell nå som da den kom.

 

Ble litt skuffet over den, men det er heller ikke så rart når den i alle år har blitt hypet opp som "tidenes beste skrekkfilm". Det skorter veldig på skuespiller- og den tekniske delen, men budsjettet tatt i betraktning er dette ikke så aller verst. Blir bare litt ufrivillig komisk enkelte steder, takket være tidens tann.

Det som gjorde at den likevel plasserer seg trygt på 6/10 er konseptet og karakterene. Den sjuke redneck-familien er så over-the-top at det er fantastisk å se på.

Lenke til kommentar
Så akkurat REC, den var passe skummel.

 

Så også den etter en anbefaling her på forumet, det var noen skvettescener, og det var litt ekkelt når de var fanget i toppleiligheta. Men jeg leste på et annet forum at det var mye gore i denne filmen, og her var det noen som sa man måtte ha en hard mage eller noe slikt for å klare å se den. Var ikke gore i den at all.

Lenke til kommentar

Laste ned REC nå... liker å skvette litt :p

 

Men jeg så for noen år siden 2 filmer, skvatt bra av de og. Men husker dog ikke navnet på noen av dem.

 

Den ene handler om 5 jenter (selvfølgelig) som skal klatre i noen huler. Inni der bor det noen rare skapninger og stemningen som jeg husker var ekkel. Så den med dama og vi skvatt en del begge to.

Noen som har peiling på hva denne filmen heter?

 

Den andre handler om 2 politifolk som blir tilkalt til en gammel bygning. Husker ikke story'n så godt, men det var ihvertfall en gubbe inni der som var infisert av noe virus eller noe. Han var ihertfall ravende gal og løp rundt der og skulle drepe det som kunne drepes. Etter hvert kommer det flere politifolk til stedet og jakten på han "rabies-gubben" blir intens. Av den skvatt jeg bra og husker jeg og den var aldri kjedelig.

 

Anyone? :p Er et skudd i blinde, men er lov å håpe.

Lenke til kommentar
Laste ned REC nå... liker å skvette litt :p

 

Men jeg så for noen år siden 2 filmer, skvatt bra av de og. Men husker dog ikke navnet på noen av dem.

 

Den ene handler om 5 jenter (selvfølgelig) som skal klatre i noen huler. Inni der bor det noen rare skapninger og stemningen som jeg husker var ekkel. Så den med dama og vi skvatt en del begge to.

Noen som har peiling på hva denne filmen heter?

 

Den andre handler om 2 politifolk som blir tilkalt til en gammel bygning. Husker ikke story'n så godt, men det var ihvertfall en gubbe inni der som var infisert av noe virus eller noe. Han var ihertfall ravende gal og løp rundt der og skulle drepe det som kunne drepes. Etter hvert kommer det flere politifolk til stedet og jakten på han "rabies-gubben" blir intens. Av den skvatt jeg bra og husker jeg og den var aldri kjedelig.

 

Anyone? :p Er et skudd i blinde, men er lov å håpe.

Den første filmen er jeg ganske sikker på at er, The Descent

Lenke til kommentar
Laste ned REC nå... liker å skvette litt :p

 

Men jeg så for noen år siden 2 filmer, skvatt bra av de og. Men husker dog ikke navnet på noen av dem.

 

Den ene handler om 5 jenter (selvfølgelig) som skal klatre i noen huler. Inni der bor det noen rare skapninger og stemningen som jeg husker var ekkel. Så den med dama og vi skvatt en del begge to.

Noen som har peiling på hva denne filmen heter?

 

Den andre handler om 2 politifolk som blir tilkalt til en gammel bygning. Husker ikke story'n så godt, men det var ihvertfall en gubbe inni der som var infisert av noe virus eller noe. Han var ihertfall ravende gal og løp rundt der og skulle drepe det som kunne drepes. Etter hvert kommer det flere politifolk til stedet og jakten på han "rabies-gubben" blir intens. Av den skvatt jeg bra og husker jeg og den var aldri kjedelig.

 

Anyone? :p Er et skudd i blinde, men er lov å håpe.

 

Bare så du vet, REC er spanskspråklig, så du bør ha subtitles. Eller bare kjøpe/leie filmen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...