Gå til innhold

GamePro anmelder MGS4 "Et av tidenes beste spill"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser dem hater visse storspill som for eks Gears og dette, og mangen av Sony sine spill har fått lavere på Eurogamer.net enn dem fleste anmeldelsene

8/10 er ikke så høyt da spillet er blitt litt hypet og skulle tro det skulle få ihvertfall 9/10 eller toppscore

 

Da har faktiskt Eurogamer mistet min støtte ;)

Dem er pc/360 fanboys ;)

Er Eurogamer PC/360 fanboys fordi de ikke følger hypen og gir Gears og MGS4 lavere karakter enn "alle andre"?

Du er klar over at Gears er ekslusivt til PC og 360?

Ja... jeg vet att Gears er til pc/360

Og i og med att Eurogamer ga Gears Of War 9 til pc og til 360 bare 8, skulle heller vert motsatt, og det tyder fanboyisme lang vei vil jeg si. Og så sjekker jeg opp mot snittet iforhold pc versjonen mot 360 så er det pcversjonen som ligger under 90 mens Gears til 360 er over 93, da lukter jeg fanboyisme fra den siden

 

Dem skal ikke jeg stole på mer ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Foretrekker Kotaku sine anmeldelser jeg, ingen karakterer.

Bare anmeldelse av spillet med positive og negative ting med blå og rød skrift.

Kotaku duster seg til på denne måten. Kun übernerdene som gidder å lese lange anmeldelser uten poengcoring.

Jaha, greit å få det ut av verden.

 

Kunne sikkert likt ett poengsystem jeg også, men det har gått til helvete.

Når 8/10 betyr "ok" spill sier det seg selv at noe er feil, men hva vet ubernerden meg.

t.o.m terning til VG er ett mye bedre system enn 7-10 skala'n som blir brukt i dag.

Lenke til kommentar
Eurogamer ga Resistance og Super Rub a Dub samme karakter. Det sier sitt om anmelderne.

 

Slike eksempler kan du finne på alle de store spillpublikasjonene. Dette er ikke annet enn den vanlige surmuligen som finner sted når storspill ikke får 90-100% overalt. Når spill som Halo 3 og Zelda fikk noen småkritiske anmeldelser tok det ikke lang tid før fansen anklaget anmelderne for bias og uduglighet.

 

Faktum er at det ikke finnes noe fasitsvar for hvor godt et spill er og hvilken karakter det fortjener. 8/10 er fortsatt en flott karakter og ingenting som burde medføre anklager mot Eurogamer. Det spillet jeg trolig kommer til å rangere over alt annet i år, Ninja Gaiden 2, fikk nylig 7/10. Det tar jeg med fatning og respekter deres anmeldelse.

 

Et annet faktum er jo at spillsider som Eurogamer ikke er en person med et syn, men består av mange anmeldere både interne og freelancere. De anmelderne er sikkert minst like varierte som de vi finner på IGN, Gamespot, Gamespy, Game Informer, 1up etc.

Lenke til kommentar

Er ingen her inne som med sikkerhet kan si hva spillet fortjener. Hvorfor? Jo, fordi ingen her har prøvd det. Synes det blir litt dumt å beskylde nettsider for å være fanboy osv., når dere ikke har prøvd spillet selv engang. Uttal dere etter at dere faktisk har prøvd spillet selv!

 

Tror MGS4 kommer til å bli en 10/10 i min bok, men vi får se. :)

Lenke til kommentar
Dere burde see på Zero Punctuation sin forklaring på hvorfor han ikke bruker tall karakterer, bare tenk over det hvilken ligning burde man bruke for å finne ut om grafikken er 7 eller 10...

 

fader godt du sier i fra, bachelorskrivingen har fått meg til å glemme å sjekke zero punctuation på 2 uker!!! krise

Lenke til kommentar
Så du baserer påstanden din om at Eurogamer er fanboys (for PC eller 360?) på to anmeldelser av Gears of War, og anmeldelsen deres av MGS4 bekrefter den påstanden pga. at "de ikke ga det så høy karakter som hypen tilsa"?

Det er flere storspill som har fått mye dårligere der enn dem fleste

Kan vi please bli ferdig med så mye offtopic

 

Uansett må jeg nok selge MGS4 da min PS3 er ikke kommet tilbake enda :(

Lenke til kommentar
Et annet faktum er jo at spillsider som Eurogamer ikke er en person med et syn, men består av mange anmeldere både interne og freelancere. De anmelderne er sikkert minst like varierte som de vi finner på IGN, Gamespot, Gamespy, Game Informer, 1up etc.

De er jo en del av en redaksjon, og det er vel i ganske stor grad redaksjonens kvalitet som er utslagsgivende for hvilke folk som skriver, og hva som blir publisert.

 

Jeg sier ikke at alle spill med hype skal ha gode karakterer, jeg sier bare som enkelte andre her at Eurogamer ikke er skikket som spillanmeldere. Det er ingen regel som sier at man må respektere alle anmeldelser, og viser de inkompetanse gang på gang ser jeg ingen ting galt i å ignorere dem og anbefale andre det samme.

Lenke til kommentar
Kotaku duster seg til på denne måten. Kun übernerdene som gidder å lese lange anmeldelser uten poengcoring.

 

Poenget med anmeldelser er innhold. Poengscore er bare et hjelpemiddel til å sette gode og negative elementer opp mot hverandre.

 

Problemet med Eurogamer sin anmeldelse er at den ikke greier å bestemme seg for hvem den skriver for. Den antyder at noen kommer til å hate særpreget til spillet, mens andre vil elske det. Derfor blir det vanskelig å gi en objektiv karakter.

 

Det blir litt meningsløst å anmelde et bilspill på premissene til en som hater bilspill.

 

Jeg gidder ikke en gang å begynne og argumentere mot den tåpelige nerdepåstanden din.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Et annet faktum er jo at spillsider som Eurogamer ikke er en person med et syn, men består av mange anmeldere både interne og freelancere. De anmelderne er sikkert minst like varierte som de vi finner på IGN, Gamespot, Gamespy, Game Informer, 1up etc.

De er jo en del av en redaksjon, og det er vel i ganske stor grad redaksjonens kvalitet som er utslagsgivende for hvilke folk som skriver, og hva som blir publisert.

 

Jeg sier ikke at alle spill med hype skal ha gode karakterer, jeg sier bare som enkelte andre her at Eurogamer ikke er skikket som spillanmeldere. Det er ingen regel som sier at man må respektere alle anmeldelser, og viser de inkompetanse gang på gang ser jeg ingen ting galt i å ignorere dem og anbefale andre det samme.

 

Viser Gamepro sin inkompetanse når de gir MGS4 samme karakter som Assassin's Creed og Dead or Alive 4, eller IGN når de gir MGS4 samme score som Jade Empire? Jeg leser Eurogamer's anmeldelse og kan ikke se at kvaliteten på det de skriver er noe lavere enn det f.eks Gamepro og IGN vanligvis står for. Eurogamer bruker anmeldere fra andre publikasjoner. Karen som skrev denne, Oli Welsh, kommer fra Edge, som er et respektert blad, men er kjent for å være forholdsvis strenge. Eurogamer har flere som kommer fra Edge, PC Gamer, Games TM, MCV og freelancere som også skriver for IGN UK og Gamespot UK.

 

Denne diskusjonen viser bare at anmeldere burde fjerne karaktersystemet helt. Mye whining på nettet hadde blitt unngått da, men det kan jo ha en viss underholdningsverdi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...