Gå til innhold

GamePro anmelder MGS4 "Et av tidenes beste spill"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

vil ikke si at gameplayet har blitt så mye bedre tvert imot. meste parten av spillene som kommer ut i dag er run and gun, med minimal historie. se på crysis. et strålende eksempel. vanvittig bra grafikk, men kjedelig som få grunnet ikke eksisterende historie. vet ikke om jeg kan kalle mgs serien episk, men det er yterst få spill som kommer like langt med historie, valg muligheter osv.

Lenke til kommentar
Du har vel spilt Super Mario Bros 3, Super Mario World 1 og 2? Synes spill som disse er helt tidløse.

Nope, ikke spilt noen. Har ikke spilt konsollspill datert før denne generasjonen utenom GoW-serien og halo-serien. Har sett på kamerater spille noen, men lite.

 

 

vil ikke si at gameplayet har blitt så mye bedre tvert imot. meste parten av spillene som kommer ut i dag er run and gun, med minimal historie. se på crysis. et strålende eksempel. vanvittig bra grafikk, men kjedelig som få grunnet ikke eksisterende historie. vet ikke om jeg kan kalle mgs serien episk, men det er yterst få spill som kommer like langt med historie, valg muligheter osv.

Gameplay har blitt bedre, og med det mener jeg at ting har utviklet seg kontrollmessig. Eldre spill har verre styring enn nye. Og alle som er fans av eldre konsollspill og som synes ting var bedre før er allerede diskvalifisert i denne diskusjonen ettersom det da er for mye følelser innblandet til å si noe som helst negativt om det temaet...

 

Men vi beveger oss offtopic. Jeg kommer til å stoppe der.

Lenke til kommentar

Du beveger deg i retning av å bli flamet ihjel Nimrad. Har du pent lite kunnskap om hva spill angår, da er det best at du ikke disser gode gamle klassikere og heller holder kjeft. Hva vet DU om bedre controls eller noe i den duren når du har aldri engang spilt spill før denne generasjonen som du selv påpeker.

 

Det er ikke folk som er "fans av eldre konsollspill og som synes ting var bedre før" som er diskvalifisert fra diskusjonen, men derimot IQ-bremser som henter ut påstander fra anusen.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Dagens standard er myyyyye bedre grafikk, myyye bedre gameplay, bedre kontroll, bedre lyd og..ja... Jeg har ikke vært gamer tidligere, starta med PS3, så jeg klarer rett og slett ikke spille gamle spill. PS2-spill går, men PS1-spill blir for dårlig etter dagens standard imo.

Mange PS1-spill blir litt triste i dag på grunn av at de prøvde seg på noe de ikke helt hadde maskinkraft til, nemlig 3D-grafikk. Sjarmerende 2D-spill ble dog nailet lenge før den tid, og det er mange av disse som har ekstremt bra gameplay. Prøv Bubble Booble med en kamerat. Det er lagd leeeenge før PS1, og er fortsatt gøy som faen (jeg prøvde det første gang for et år siden).

Lenke til kommentar
Du har vel spilt Super Mario Bros 3, Super Mario World 1 og 2? Synes spill som disse er helt tidløse.

Nope, ikke spilt noen. Har ikke spilt konsollspill datert før denne generasjonen utenom GoW-serien og halo-serien. Har sett på kamerater spille noen, men lite.

 

Du burde nesten laste ned en emulator og prøve ut Super Mario 3. Litt usikker på hvordan opplevelsen blir for en "nyfødt" gamer, men det er ihvertfall et av tidenes beste spill uten tvil. Er enig i at det er tidløst, spiller det i ny og ne på min trofaste xbox1 :)

Lenke til kommentar

super mario bros 3 er love!

Metal gear solid er love!

alt av det gode gamle er konge, hvem bryr seg om grafikk, du må forestille deg åssen det var når de lagde spill den gang, så kan du egentlig tenke deg hvor bra grafikk det er!:)

 

minner meg på at jeg må koble opp Nes'en igjen!:)

Lenke til kommentar
Du har vel spilt Super Mario Bros 3, Super Mario World 1 og 2? Synes spill som disse er helt tidløse.

Nope, ikke spilt noen. Har ikke spilt konsollspill datert før denne generasjonen utenom GoW-serien og halo-serien. Har sett på kamerater spille noen, men lite.

 

Du burde nesten laste ned en emulator og prøve ut Super Mario 3. Litt usikker på hvordan opplevelsen blir for en "nyfødt" gamer, men det er ihvertfall et av tidenes beste spill uten tvil. Er enig i at det er tidløst, spiller det i ny og ne på min trofaste xbox1 :)

Spilte ikke SMB3 før rundt år 2000 og har spilt det MASSE siden da. Et fantastisk, tidløst spill, kanskje tidenes beste.

Lenke til kommentar
Du beveger deg i retning av å bli flamet ihjel Nimrad. Har du pent lite kunnskap om hva spill angår, da er det best at du ikke disser gode gamle klassikere og heller holder kjeft. Hva vet DU om bedre controls eller noe i den duren når du har aldri engang spilt spill før denne generasjonen som du selv påpeker.

 

Det er ikke folk som er "fans av eldre konsollspill og som synes ting var bedre før" som er diskvalifisert fra diskusjonen, men derimot IQ-bremser som henter ut påstander fra anusen.

 

*Legger seg ned på kneet og tilber burne-guden Erasus*

 

Helt enig med deg, selv om nostalgi kan legge et flatterende slør over egentlig-ikke-så-bra spill så er det jo nettopp de som har spilt "alt", og vært der i alle de store gamer-æraene som virkelig vet hva de snakker om. Du driter deg ut nå Nimmyboy.

Lenke til kommentar
Er syv andre titler opp gjennom tidene som har fått 40/40.
Er det bare jeg som reagerer på at et japansk spillblad bare har gitt 40/40 til japanske spill?

Samme som at ørten norske aviser ga Age of Conan terningkast seks...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det kommer av at scoren fra Famitsu er en sum av hva fire anmeldere gir spillet. Så 40/40 er i realiteten fire personer som gir spillet 10/10, og svært sjelden lar alle 4 seg imponere så mye at de gir spillet en 10-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...