Gå til innhold

GamePro anmelder MGS4 "Et av tidenes beste spill"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal sies at jeg bare har den siste pakken med 3 dvder.. så jeg har vel sånn bra kamera :)

5timer uti spillet nå, går tregt på fram, men jeg synest det er artig så langt...

 

Angående musikkvideoen så var jo den PRICELESS! digga den jeg, satt og småflira og koste meg :p

 

To ting som irriterer meg med spillet:

- Hva er det med at hu første dama jeg møter valser rundt halvnaken? Passer ikke, men er vel noe som må til for å selge i japan..

- Stemmen til Snake er jo forferdelig falsk :p han karen har jo ikke talent i det hele tatt..

 

Leser jeg riktig? Sier du SERIØST at David Hayter IKKE har talent? Nå passer det jævlig godt med en "GTFO NOOB", men jeg skal være konstruktiv å spørre: "Vis meg en character som har bedre stemme" :)

 

Birkin hva tror du er årsaken til at Gamespot har gitt MGS1 så dårlig som 8.5? Synes argumentene deres ikke holder særlig mye tyngde og MGS3 burde absolutt ligge under 1ern.

 

Du kan ikke stole på en reviewers score som din egen. MGS1 er mitt all-time favoritt spill, og det kommer aldri til å forandre seg.

 

Spillet har en blanding av episke temaer og story som bare... er så bra

 

- Utrolig bra voiceacting

- Emosjonelt

- Rik story, bygger på Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake + mye nytt

- Geniale bossfights hvor Kojima virkelig har brutt "the 4th wall" så vi spillere må f.eks bytte kontrollport.

- Bossene er så bra konstruert at du føler med de rett før de dør

Lenke til kommentar

Når det gjelder karakteren til mgs1: Ign gir 98 og metacritic gir 94samlet.. har ikke noe for seg å se på hva en side gir dicktator!

 

Tilbake til stemmen til snake.. Joda den er mørk og kul, men det finnes jo ikke noe flyt.. blitt litt mer vant til stemmen nå, men synest den høres alt for tilgjort og unaturlig ut.

Når det gjelder bedre stemmeprestasjoner så ja ta feks nærmest alle stemmene i gta, eller noen av stemmene i uncharted bare for å ta noe jeg har i hylla :)

Lenke til kommentar
Mja spillte gjennom mgs1 2-3 ganger når det kom ut.. men nå er jeg 22år så det begynner å bli noen år siden.

ta og hør fra rundt 5:15 og hvertfall ut til 6:30, høres ganske dårlig ut mgs3 voice:D

Syns for å være helt ærlig det ikke er noe galt med stemmene der, det er noe av sjarmen med Snake ;)

 

Also

 

Har sagt det hundre ganger, Game of the Year!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tragiske eurogamer? Eller klager du bare på en 8?

 

Eurogamer, sammen med gamer.no, er en av de nettstedene jeg setter høyest av alle, de anmelder spill for hva de faktisk er, og baserer seg ikke på hype slik som gamespot, ign, 1up og andre amerikanske nettsteder.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Tragiske eurogamer? Eller klager du bare på en 8?

 

Eurogamer, sammen med gamer.no, er en av de nettstedene jeg setter høyest av alle, de anmelder spill for hva de faktisk er, og baserer seg ikke på hype slik som gamespot, ign, 1up og andre amerikanske nettsteder.

Jeg ser dem hater visse storspill som for eks Gears og dette, og mangen av Sony sine spill har fått lavere på Eurogamer.net enn dem fleste anmeldelsene

8/10 er ikke så høyt da spillet er blitt litt hypet og skulle tro det skulle få ihvertfall 9/10 eller toppscore

 

Da har faktiskt Eurogamer mistet min støtte ;)

Dem er pc/360 fanboys ;)

Lenke til kommentar
IGN UK har nå anmeldt MGS4. Og det scorer HØYT.

 

Syntes GTA4 var helt rævva, men det scorte høyere hos IGN. Med det sagt så har jeg alltid syntes IGN gir veldig fornuftig rating i forhold til andre.

 

Synes GTA4 var 8/10. Håper IGN sin 9.9 av MGS4 stemmer bedre i forhold til min mening enn det GTA4 omtalen deres gjorde. Det er forresten ikke lov med animerte avatarer på diskusjon.no.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Eurogamer bruker hele skalaen sin, og har brutt med inflasjonen når det kommer til spillkarakterer. De argumenterer og viser alltid tydelig hvorfor det ikke er snakk om et perfekt spill. Legger du det sammen med en lett humoristisk tone og generelt gode skriveferidgheter har du alt jeg leter etter i en spillside. Jeg vil heller ha noen som jeg vet er kritiske enn disse sidene som gang etter gang beviser at de ofte kun anmelder spill basert på hype og ikke faktisk kvalitet. Hvordan kan jeg stole på en slik anmelder?

Lenke til kommentar
Eurogamer bruker hele skalaen sin, og har brutt med inflasjonen når det kommer til spillkarakterer. De argumenterer og viser alltid tydelig hvorfor det ikke er snakk om et perfekt spill. Legger du det sammen med en lett humoristisk tone og generelt gode skriveferidgheter har du alt jeg leter etter i en spillside. Jeg vil heller ha noen som jeg vet er kritiske enn disse sidene som gang etter gang beviser at de ofte kun anmelder spill basert på hype og ikke faktisk kvalitet. Hvordan kan jeg stole på en slik anmelder?

 

Så du er enig med Halo 3's karakter da?

Lenke til kommentar
Eurogamer bruker hele skalaen sin, og har brutt med inflasjonen når det kommer til spillkarakterer. De argumenterer og viser alltid tydelig hvorfor det ikke er snakk om et perfekt spill. Legger du det sammen med en lett humoristisk tone og generelt gode skriveferidgheter har du alt jeg leter etter i en spillside. Jeg vil heller ha noen som jeg vet er kritiske enn disse sidene som gang etter gang beviser at de ofte kun anmelder spill basert på hype og ikke faktisk kvalitet. Hvordan kan jeg stole på en slik anmelder?

Hvordan kan man stole på Eurogamer? Greit nok, de er kritiske. Greit nok, de gir ikke alle spill 9/10. Likevel er Eurogamer en av de verste sidene jeg vet om. Tekstene er ustrukturerte, rotete og de greier ikke å engasjere med å være konstant negative og lage til humor av at spill er "dårlige". Dessuten, har de bestemt seg for å slakte et spill, da slakter de det totalt og gav for eksempel Killzone 5/10 og kalte det "30 seconds of pain over and over again". Nå hadde Killzone sine problemer, men var fortsatt et solid FPS med god grafikk og en tålelig bra historie. IGN ga Killzone 7.5/10, en mye mer rettferdig karakter. Shamespot tapte seg totalt med Kane&Lynch-krisen så jeg gidder ikke å kommentere dem engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Eurogamer bruker hele skalaen sin, og har brutt med inflasjonen når det kommer til spillkarakterer. De argumenterer og viser alltid tydelig hvorfor det ikke er snakk om et perfekt spill. Legger du det sammen med en lett humoristisk tone og generelt gode skriveferidgheter har du alt jeg leter etter i en spillside. Jeg vil heller ha noen som jeg vet er kritiske enn disse sidene som gang etter gang beviser at de ofte kun anmelder spill basert på hype og ikke faktisk kvalitet. Hvordan kan jeg stole på en slik anmelder?

 

Så du er enig med Halo 3's karakter da?

Nei, ingen er perfekte om det er det du vil bevise, og jeg har ikke påstått det heller. Man kan såklart trekke frem enekltanmeldeser og andre skriverier som ikke henger på griep, både hos Eurogamer og det enda mer kritikerroste Edge Magazine (som for øvrig også ga Halo 3 en 10'er). Erfaringen min etter nærmere ti år på nettet er at eurogamer er det nettstedet jeg stoler mest på rett og slett. Det betyr ikke at jeg er 100% begeistret for alt siden skriver, men sammenliknet med de andre spillsidene der ute er eurogamer den som skårer høyest

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Jeg ser dem hater visse storspill som for eks Gears og dette, og mangen av Sony sine spill har fått lavere på Eurogamer.net enn dem fleste anmeldelsene

8/10 er ikke så høyt da spillet er blitt litt hypet og skulle tro det skulle få ihvertfall 9/10 eller toppscore

 

Da har faktiskt Eurogamer mistet min støtte ;)

Dem er pc/360 fanboys ;)

Er Eurogamer PC/360 fanboys fordi de ikke følger hypen og gir Gears og MGS4 lavere karakter enn "alle andre"?

Du er klar over at Gears er ekslusivt til PC og 360?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...