Gå til innhold

Neste Need For Speed: Undercover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde håpet at de tar til fornuft og kommer tilbake til seriens opprinnelige sjel, som i de 4-5 første NFS: altså det å race ekte sportsbiler ute i naturen mot andre biler, evt. med politiet i speilet. Alt det fjortisopplegget som kom siden Underground med trimmet harrybiler, latterlige neonlys og flammeklistremerker klarer jeg meg fint uten... "Yo".

 

Heldigvis kommer Test Drive Unlimited 2 snart for å minne EA på hvordan NFS-serien engang var.

Lenke til kommentar
Fårhåpentligvis bort fra alt som heiter gatebiler og slikt. Langstrakte landeveier,over fjell og og trange passasjer...altså tilbake til røttene.

 

skal de gå bort fra gatebiler? hva skal det kjøres da? kun banebiler? nfs handler om gatebiler for faen.

NFS 1, 2, 3, 4, 5 og 6 handler ikke om gatebiler nei. Det er altså en klar forskjell mellom sportsbiler og gatebiler, mellom en Ferrari F40 og en Fiat Punto med spoilers og klistremerker.

 

Mala har forresten helt rett, men jeg tviler på at EA sikter på noe annet enn å tilfredstille de yngste.

 

"Åååh se zå tøff æ har fått neonlyz unner bilen då!"

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Fårhåpentligvis bort fra alt som heiter gatebiler og slikt. Langstrakte landeveier,over fjell og og trange passasjer...altså tilbake til røttene.

 

skal de gå bort fra gatebiler? hva skal det kjøres da? kun banebiler? nfs handler om gatebiler for faen.

NFS 1, 2, 3, 4, 5 og 6 handler ikke om gatebiler nei. Det er altså en klar forskjell mellom sportsbiler og gatebiler, mellom en Ferrari F40 og en Fiat Punto med spoilers og klistremerker.

 

Mala har forresten helt rett, men jeg tviler på at EA sikter på noe annet enn å tilfredstille de yngste.

 

"Åååh se zå tøff æ har fått neonlyz unner bilen då!"

 

 

Det var da fært så monotont du skulle se på saken da, styling og neonlys betyr ikke nødvendigvis høy fjortisfaktor. Og jeg vil regne med at synet på om NFS serien skal holde seg til underground racing eller tilbake til natur og sportsbiler er ganske så 50/50.

 

Og mulig det at EA sikter på å tilfredsstille de yngste, men det er vel ikke så rart siden det er der de tjener mest penger, og EA is in the game for the money.

 

Personlig syns jeg Hot pursuit og Underground 1/U2 var best, så en mellomting, evt variasjon hadde vært kult. Racedriver GRID er derfor perfekt for meg, klistremerke biler og drifting i japan og banekjøring med porcshe i Tyskland.

Lenke til kommentar
Fårhåpentligvis bort fra alt som heiter gatebiler og slikt. Langstrakte landeveier,over fjell og og trange passasjer...altså tilbake til røttene.

 

skal de gå bort fra gatebiler? hva skal det kjøres da? kun banebiler? nfs handler om gatebiler for faen.

 

Eg veit ikkje kor gammel du er, men det er heilt tydelig at alder har mye og si for kem som liker ka NFS spill.Og for all del, hver sin smak. Men du tar som sagt feil.

Lenke til kommentar
Det var da fært så monotont du skulle se på saken da, styling og neonlys betyr ikke nødvendigvis høy fjortisfaktor. Og jeg vil regne med at synet på om NFS serien skal holde seg til underground racing eller tilbake til natur og sportsbiler er ganske så 50/50.

 

Og mulig det at EA sikter på å tilfredsstille de yngste, men det er vel ikke så rart siden det er der de tjener mest penger, og EA is in the game for the money.

 

Personlig syns jeg Hot pursuit og Underground 1/U2 var best, så en mellomting, evt variasjon hadde vært kult. Racedriver GRID er derfor perfekt for meg, klistremerke biler og drifting i japan og banekjøring med porcshe i Tyskland.

Da foreslår jeg at NFS blir NFS igjen, og ikke prøver å være Racedriver Grid. Eller hva sier du?

 

Er det virkelig helt på trynet å ønske at NFS fortsetter på samme vei som serien var ment til å være i stede for å gi oss baner og trimmet harrybiler som hundrevis av andre spill allerede har? Markedet er snart saturert for sånne spill. Forståelig at EA skal tilfredstille alle, men da kunne de istede starte en ny bilserie med nytt navn basert på disse elementene siden de nyeste NFS har egentlig nada med NFS å gjøre. Det er mange gamere som avventer et ekte NFS-spill og disse er i hvert fall ikke tilfredstilt av verken EA eller andre. Her er det definitivt penger å tjene... men så lenge er det bare TDU på hele spillmarkedet som kan mer eller mindre sammenlignes med noe i den duren. ETT spill. Det er jo helt utrolig! Atari har i hvert fall ingen konkurranse på den fronten. Sjakktrekk!

 

EA har brukt et navn som solgte godt til noe helt annerledes og fullstendig "off-topic". Det er litt som å lage et spill som heter Doom 4 og som ligner på Zelda, så lenge det tar sted på Mars er det vel greit.

 

Jeg foreslår også at Metallica blir Metallica igjen, siden det er allerede nok av møkk på musikkmarkedet. Men det er sikkert lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Det var da fært så monotont du skulle se på saken da, styling og neonlys betyr ikke nødvendigvis høy fjortisfaktor. Og jeg vil regne med at synet på om NFS serien skal holde seg til underground racing eller tilbake til natur og sportsbiler er ganske så 50/50.

 

Og mulig det at EA sikter på å tilfredsstille de yngste, men det er vel ikke så rart siden det er der de tjener mest penger, og EA is in the game for the money.

 

Personlig syns jeg Hot pursuit og Underground 1/U2 var best, så en mellomting, evt variasjon hadde vært kult. Racedriver GRID er derfor perfekt for meg, klistremerke biler og drifting i japan og banekjøring med porcshe i Tyskland.

Da foreslår jeg at NFS blir NFS igjen, og ikke prøver å være Racedriver Grid. Eller hva sier du?

 

Er det virkelig helt på trynet å ønske at NFS fortsetter på samme vei som serien var ment til å være i stede for å gi oss baner og trimmet harrybiler som hundrevis av andre spill allerede har? Markedet er snart saturert for sånne spill. Forståelig at EA skal tilfredstille alle, men da kunne de istede starte en ny bilserie med nytt navn basert på disse elementene siden de nyeste NFS har egentlig nada med NFS å gjøre. Det er mange gamere som avventer et ekte NFS-spill og disse er i hvert fall ikke tilfredstilt av verken EA eller andre. Her er det definitivt penger å tjene... men så lenge er det bare TDU på hele spillmarkedet som kan mer eller mindre sammenlignes med noe i den duren. ETT spill. Det er jo helt utrolig! Atari har i hvert fall ingen konkurranse på den fronten. Sjakktrekk!

 

EA har brukt et navn som solgte godt til noe helt annerledes og fullstendig "off-topic". Det er litt som å lage et spill som heter Doom 4 og som ligner på Zelda, så lenge det tar sted på Mars er det vel greit.

 

Jeg foreslår også at Metallica blir Metallica igjen, siden det er allerede nok av møkk på musikkmarkedet. Men det er sikkert lite sannsynlig.

 

Jeg er forsåvidt enig med deg. Men hva vet du om hva NFS var ment å være? Når en spillserie er såpass lang som NFS utvikler det seg og kommer med utsprang i form av harrybiler og "pimping".

 

Se på Ubisoft sin Tom Clancy serie, der har du FPS i både sniking og krig, og nå kommer det flyspill med dogfights og til og med strategi. Så jeg syns ikke akkurat EA sitt trekk er merkelig, selv om du, til en viss grad meg og mange andre ønsker NFS serien tilbake til røttene.

 

Ikke for å sammenligne NFS med Tom Clancy men EA burde kanskje tenkt på å dele spillene inn på samme måte? En egen serie for banene i fint terreng og omgivelser med sportsbiler, egen serie for "streetracing" og kanskje en siste for banekjøring?

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Å sammenlinge Tom Clancy spillene med NFS serien blir litt feil. Å sammenligne et av merkenavnene under Clancy navner kanskje, som Rainbow Six, ja, men ikke hele "paraplyen".

 

Problemet er vel at det ikke er ressurser nok til å utvikle til alle samtidig og å dele opp seriene slik du foreslår (men det hadde vært den ideelle løsningen for oss alle om de kunne) :)

 

Men jeg her helt enig i at NFS må tilbake til røttene.. sportsbiler/superbiler og åpen landevei.

Lenke til kommentar
Fårhåpentligvis bort fra alt som heiter gatebiler og slikt. Langstrakte landeveier,over fjell og og trange passasjer...altså tilbake til røttene.

 

skal de gå bort fra gatebiler? hva skal det kjøres da? kun banebiler? nfs handler om gatebiler for faen.

I alle fall de nyere versjonene har handlet om det.

Lenke til kommentar

Siindre, det jeg mener er at NFS har gått fra racing på offentlige veier ute i naturen (fjellvei, skog, kyst, osv.) med fine sportsbiler til bykjøring à la "The Fast and the Furious" (som er tross alt en fjortisfilm), og så til baner. Problemet er at det finnes allerede mange spillserier som bruker disse elementene mens NFS-serien slik man kjente den (episoder 1 til 6) har egentlig dødd ut. Litt synd, egentlig. Fordi de som likte serien har så å si ingenting å lande på. Jeg liker for all del et spill som Grid eller Forza 2, men trenger også andre typer bilspill som de gamle NFS. TDU er glimrende, men byr på lite variasjon hva veier og landskap angår.

 

Litt enig med deg vedr. Tom Clancy. Selv om Rainbow Six-spillene er av varierende strategisk verdi (sammenligner man det første og det fjerde spillet er det et stort gap) beveger man seg likevel i samme verden/kultur.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de egentlig ta NFS navnet og rævkjøre det så totalt egentlig, ja jeg vet hvorfor, men det er irriterende. Hvorfor kunne de ikke funnet på en ny tittel og rævkjørt istedet. Utvalget av skikkelige bilspill på pc er utrolig snevert for tiden, og jeg blir som oftest sittende å spille TDU (når det da en eller annnen gang er sammarbeidsvillig og funker som det skal) eller live for speed. Håper virkelig at de neste spillene går bort fra plastikk og neonlys.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Det hadde vært knall med et retro-spill eller en remake av de gode gamle spillene.

Eller, i EAs favør tror jeg det de ville tjent mest på og ville dekt mest av gamertopografien ved å lage et 2-delt spill med en retrodel og plast-rakett-racerdel. En for ekte mennesker og en for... undermennesker som liker plast og silikon.

Lenke til kommentar
Siindre, det jeg mener er at NFS har gått fra racing på offentlige veier ute i naturen (fjellvei, skog, kyst, osv.) med fine sportsbiler til bykjøring à la "The Fast and the Furious" (som er tross alt en fjortisfilm), og så til baner. Problemet er at det finnes allerede mange spillserier som bruker disse elementene mens NFS-serien slik man kjente den (episoder 1 til 6) har egentlig dødd ut. Litt synd, egentlig. Fordi de som likte serien har så å si ingenting å lande på. Jeg liker for all del et spill som Grid eller Forza 2, men trenger også andre typer bilspill som de gamle NFS. TDU er glimrende, men byr på lite variasjon hva veier og landskap angår.

 

Litt enig med deg vedr. Tom Clancy. Selv om Rainbow Six-spillene er av varierende strategisk verdi (sammenligner man det første og det fjerde spillet er det et stort gap) beveger man seg likevel i samme verden/kultur.

 

Jada, det er jeg enig i. Og jeg savner også flott miljø med lekre sportsbiler, og kjøre i natur i blant annet italia og frankrike.

Men det jeg og sier er at jeg syns ikke det er rart at EA har dratt spillserien sin NFS i denne retningen, siden de fikk så mye gratis pr noen år tilbake med alle gatebil-filmene (blant annet fast & furious). Skyt meg men jeg liker gatebiler og drifting, men jeg liker de gamle NFS spillene minst like godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...