Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Blir eksamen avblåst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal dem først ha streik, kan dem ha det ut skoleåret, altså. :---D

 

Jeg er helt enig med deg! :) Når det gjelder lengden på streiken, er jeg heller litt usikker. Unio sier jo at de har full streikekasse, og at de tilnærmet streiker på "full lønn". Mange er svært innstilte på å streike, og de har bred støtte hos befolkningen (ca. 70 %). Dessuten ønsker de ikke å trappe opp slik at det blir tvungen lønnsnemd, og det lover godt for lengden av streiken!

 

http://www.finnmarken.no/Innenriks/karrier...icle3571817.ece

 

På den annen side er det jo mange som sutrer og klager over streiken, og man vet jo aldri når KS og Unio setter seg rundt bordet igjen. Men - de har jo fremdeles ikke pratet sammen om LØNNSAVTALEN. De har jo bare kranglet om helt andre ting, som hvordan streiken skal trappes opp osv.. Så det er jo langt ifra umulig at streiken varer til lørdag 7. juni. Hvis det skjer, slipper vi i alle fall muntlig, for faget blir offentliggjort fredag 6. juni kl. 10.

 

Hva tror dere? Hvor lenge tror dere egentlig streiken vil vare?

Lenke til kommentar
...for faget blir offentliggjort fredag 6. juni kl. 10.

Er det ikke seinere? Jeg har muntlig 18.

Det er mange forskjellige datoer på muntlig, da det ikke er mulig for alle skolene å få nok sensorer om alle skal ha samtidig. På en muntlig eksamen er det jo to lærere tilstede, faglærer og sensor :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Dere jeg lurer på en ting. Det er angående streik. Som sagt kan det hende at skolen min kommer til å streike, betyr det at karakternere våre tells før jul? VI har allerede fått standardpunktaraterene våre for noen dager siden...går i 10.klasse

Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest og forstått, så vil elevene få sine karakterer fra vårterminen dersom lærerne allerede har hatt karaktermøte og dermed satt standpunktkarakterer på elevene. Dersom lærerne ennå ikke har hatt møtet, og streiken varer helt frem til skoleslutt uten at lærerne får hatt møte på grunn av streiken, så får elevene bare julekarakterene. Jeg håper inderlig at de færreste trenger å oppleve dette, da jeg har stor forståelse for at det må være kjempekjedelig ikke å få igjen for den innsatsen man har lagt i skolearbeidet etter jul og frem mot sommeren.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Etter det jeg har lest og forstått, så vil elevene få sine karakterer fra vårterminen dersom lærerne allerede har hatt karaktermøte og dermed satt standpunktkarakterer på elevene. Dersom lærerne ennå ikke har hatt møtet, og streiken varer helt frem til skoleslutt uten at lærerne får hatt møte på grunn av streiken, så får elevene bare julekarakterene. Jeg håper inderlig at de færreste trenger å oppleve dette, da jeg har stor forståelse for at det må være kjempekjedelig ikke å få igjen for den innsatsen man har lagt i skolearbeidet etter jul og frem mot sommeren.

 

 

Helt riktig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...