Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Blir eksamen avblåst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg vet er at skriftlige eksamen går som planlagt for nå. Mens muntlige eksamener har mest sannsynlighet for å bli tatt vekk pga streiken. Sikkert fordi den krever en lærer og sensor, hvertfall på medie eksamen som er muntligt for meg.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen nyheter angående dette. Er det blitt opptrapping?

 

Det har ikke blitt noen opptrapping ennå, men partene er fortsatt langt fra hverandre og har så vidt snakket med hverandre i dag. Og det er varslet opptrapping fra og med fredag hvis streiken varer fram til da.

 

Når det gjelder det svefer skrev, så stemmer det ikke at alle skriftlige eksamener går som planlagt. Jeg går på en av de skolene som er hardest rammet, og vi slapp nynorskeksamen i dag på grunn av mangel på datakyndig personale. :) Og alle våre skriflige eksamener utgår så lenge streiken pågår. Vet derimot at noen av skolene som er i streik likevel arrangerte nynorskeksamen i dag, men min skole slapp som sagt eksamen.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen nyheter angående dette. Er det blitt opptrapping?

 

Det har ikke blitt noen opptrapping ennå, men partene er fortsatt langt fra hverandre og har så vidt snakket med hverandre i dag. Og det er varslet opptrapping fra og med fredag hvis streiken varer fram til da.

 

Når det gjelder det svefer skrev, så stemmer det ikke at alle skriftlige eksamener går som planlagt. Jeg går på en av de skolene som er hardest rammet, og vi slapp nynorskeksamen i dag på grunn av mangel på datakyndig personale. :) Og alle våre skriflige eksamener utgår så lenge streiken pågår. Vet derimot at noen av skolene som er i streik likevel arrangerte nynorskeksamen i dag, men min skole slapp som sagt eksamen.

Heldig. Jeg måtte ta den. En vgs som ligger veldig nærme min streiker, hvorfor kunne det ikke vært min? :p
Lenke til kommentar
Er det noen som har noen nyheter angående dette. Er det blitt opptrapping?

 

Det har ikke blitt noen opptrapping ennå, men partene er fortsatt langt fra hverandre og har så vidt snakket med hverandre i dag. Og det er varslet opptrapping fra og med fredag hvis streiken varer fram til da.

 

Når det gjelder det svefer skrev, så stemmer det ikke at alle skriftlige eksamener går som planlagt. Jeg går på en av de skolene som er hardest rammet, og vi slapp nynorskeksamen i dag på grunn av mangel på datakyndig personale. :) Og alle våre skriflige eksamener utgår så lenge streiken pågår. Vet derimot at noen av skolene som er i streik likevel arrangerte nynorskeksamen i dag, men min skole slapp som sagt eksamen.

 

Det er slik at det er bare lærere som ikke har noe med skriftlig eksamen å gjøre som streiker på min skole, så jeg kan vel rette på meg selv å si at ikke ALLE skoler må ha skriftlig eksamen. Trudde ansatte på kontoret som hadde noe med eksamen å gjøre ikke var med i streiken, eller den foreningen som streiker.

Men lastet ned en timeplan fra itslearning der det sto at jeg hadde fri helt til sommeren. Håper dette fortsetter. :)

Hadde Nynorsk eksamen idag, så jeg trur ikke jeg slipper Engelsk eksamen på torsdag. Men kan jo håpe...

Lenke til kommentar

I følge et skriv fra min skole, så vil eksamener som faller bort vil bli lagt ut på It's learning. "Eksamener som avlyses vil bli offentliggjort på It's Learning i faget ELEVINFO 2007-2008."

 

De burde i det minste kunne si snart hvilke eksamener som skal holdes og ikke. Begynner jo nesten å bli liten tid igjen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet! Jeg skal jo ha fysikkeksamen i morgen dersom streiken blir avblåst i løpet av dagen! Men utifra alle de over 100 artiklene jeg har lest, blir det ingen eksamen på meg som går på en svært hardt rammet VGS! :D Og det er jeg KJEMPEGLAD FOR! Tusen takk, alle streikende! Fortsett!

 

Jeg merker at motivasjonen daler for å lese fysikk nå, fordi jeg går rundt og er så usikker. Jeg bruker heller all min energi på å følge med på nyhetene på nettet. Er det noen her som tror at forhandlingene kommer i gang i løpet av dagen når forholdet mellom partene i går kveld ble betegnet som en "isfront"?

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at det vil bli noen forhandlinger i løpet av dagen. Så vidt jeg har fått med meg, så skal visst streiken vare til fredag, så det kan være en indikasjon på at det ikke vil bli noen forhandlinger før den tid. Men hva vet jeg?

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet! Jeg skal jo ha fysikkeksamen i morgen dersom streiken blir avblåst i løpet av dagen! Men utifra alle de over 100 artiklene jeg har lest, blir det ingen eksamen på meg som går på en svært hardt rammet VGS! :D Og det er jeg KJEMPEGLAD FOR! Tusen takk, alle streikende! Fortsett!

 

Jeg merker at motivasjonen daler for å lese fysikk nå, fordi jeg går rundt og er så usikker. Jeg bruker heller all min energi på å følge med på nyhetene på nettet. Er det noen her som tror at forhandlingene kommer i gang i løpet av dagen når forholdet mellom partene i går kveld ble betegnet som en "isfront"?

Sitter i akkuratt samme possisjon som deg.. Men, tror ikke det blir noe eksamen..!! Det er så utrolig sinnsykt super digg!! Lenge leve streiken!!

 

Og for dere som først eventuelt tas ut i streik på fredag, ser ut til i denne artikkelen at dere fortsatt må ta eksamen, dessverre..

Lenke til kommentar
Det er jo vanskelig å vite med muntlig eksamen....det må jo være en sensor fra en annen skole der akkurat den tiende.

 

Hos oss har vi lærere fra andre trinn til sensor.

Blir ikke det litt feil.. Sånn om du har hatt den læreren før? Er det ikke helst slik at sensor helst ikke skal kjenne eleven, eller er det bare noe jeg trodde?

Lenke til kommentar
Da tror jeg nesten vi kan rope hurra, Aurela, for det virker ikke som om de kommer til å snakkes i natt og heller ikke i morgen med enighet til følge før kl. 09.00! :)

 

Er det noen her som tør satse på at streiken varer til 10. juni? Elevene slapp jo også muntlig i 1998! :)

*rope hurra med Mademoiselle* HURRA :fun: !! Håper den varer til 7. jeg da, vi får vite hva vi kommer opp i den 6. og hvis streiken blåses av da, får jo flere sensur på de eksamene som er levert, tenker mest på privatistene jeg da :)

...men.., :fun: HURRA :fun:

Endret av Aurela
Lenke til kommentar
Samme her!! Jeg får vite det den 6. , og hvis streiken varer til 6. , vil vi jo da mest sannsynlig gå glipp av muntlig også?

 

Kanskje vi går på samme skole, Aurela? :)

Jepp :)

Har sett noen her sitere fra min skole på ITL.. Kanskje det var deg?? Hvertfall en til jeg har kjent igjen til nå, men det er pga navn i nick osv.. :)

Lenke til kommentar
Nei, det var nok ikke meg, men jeg har samme beskjed på It's Learning. Så da er nok du fra samme skole. Sett to andre også fra samme skolen. Er du jente? :)

Hvis det bare er skolen vår med den identiske beskjeden på ITL så er vi vel rettere fire etter mine bedømmelser ;) Ikkerart at vi er fire fra den "nerdeskolen" her da :p

Lenke til kommentar

He, he!! Tenkte akkurat på det samme... Det er her man finner oss, vet du! ;) Jaja, vi får sole oss og legge bort bøkene så lenge de holder på! Har ikke planer om å røre den fysikkboka noe mer, jeg... :)

 

Hva kom forresten du opp i skriftlig, Aurela?

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...