Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Blir eksamen avblåst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig, HildeM! Det er så dumt at elevene istedenfor å konsentrere seg om eksamensforberedelser, går rundt og er usikre og bruker all sin tid og energi på streiken og den usikkerheten den fører med seg. Kunne ikke alle sensorene da streiket/"tatt sommerferie", slik at halve Norge slipper å bekymre seg for om det blir eksamen eller ikke? Kjenner til de greiene der. Okey, usikkerheten jeg opplevde, gjaldt om skoleadministrasjonen fortsatt ville streike på eksamensdagen, ikke sensorene, men dermed fikk jeg innblikk i hvor frustrerende og distraherende det er å vite at du med 90 % sikkerhet øver til en viktig eksamen du IKKE skal ha. Satt kveldene før jeg skulle ha fysikkeksamen bare foran dataen med unio.no som fast informasjonskilde. Det eneste jeg gjorde, var å sjekke nyhetene rundt streiken og storgledet meg til Kveldsnytt. Fysikk? Neppe. Iallfall ikke så helhjertet som det burde vært.

Lenke til kommentar

Trondheim står på lista for 30.mai

 

Fant dette på hjemmesiden deres:

 

Oversikt over steder som er berørt av streiken

Tekst: Streik

Unio har fra tirsdag over 11.000 medlemmer ute i streik fordelt på 13 kommuner, inkludert Oslo. Her kan du se hvilke steder som blir berørt av streiken og når.

 

Unio har medlemmer i streik i følgende kommuner - klikk på kommunenavnet for mer informasjon (lenker til word-dokumenter):

 

* Bergen - ca 1290 medlemmer

* Bærum - ca 687 medlemmer

* Tromsø - ca 551 medlemmer

* Karmøy - ca 268 medlemmer

* Oslo - ca 515 medlemmer (første streikeuttak)

 

Det er varslet opptrapping av streiken med virkning fra fredag 30. mai. Følgende kommuner er berørt av varselet om opptrapping:

 

* Tønsberg - ca 816 medlemmer

* Oppegård - ca 417 medlemmer

* Trondheim - ca 1075 medlemmer

* Stavanger - ca 2353 medlemmer (oppdatert oversikt pr 30. mai)

* Oslo - ca 244 medlemmer (andre streikeuttak)

 

Streiken trappes ytterligere opp fra og med tirsdag 3. juni. Følgende kommuner er omfattet av denne opptrappingen:

 

* Alta - ca 647 medlemmer

* Arendal - ca 812 medlemmer

* Steinkjer - ca 539 medlemmer

* Kristiansund - ca 593 medlemmer

* Oslo - ca 284 medlemmer (tredje streikeuttak)

 

Ytterligere opptrapping finner sted fra og med torsdag 5. juni. Følgende kommuner blir berørt av opptrappingen:

 

* Sarpsborg - ca 1062 medlemmer

* Rana - ca 630 medlemmer

* Førde - ca 379 medlemmer

* Oslo - ca 427 medlemmer (fjerde streikeuttak)

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt, jeg har økt snittet fra 4,7 til 5 fra første termin til andre/standpunkt. Vi har fått utdelt karakterene på Skolearena som standpunkt, teller da dette som godkjente karakterer? Eller er vitnemålet noe annet?

 

Edit:

... se der ja, streiken avblåst, glem det da.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Nå kommer vel ALLE opp. Alle dem som ennå ikke har fått vite hva de skal opp i. Hmm...Det var jo nesten for godt til å være sant.. Triste saker. Nå er jeg frustrert! :no:

Og vi som var såååå nære!! Hadde de bare holdt på en eller to dager til!!

Lenke til kommentar
Nå kommer vel ALLE opp. Alle dem som ennå ikke har fått vite hva de skal opp i. Hmm...Det var jo nesten for godt til å være sant.. Triste saker. Nå er jeg frustrert! :no:

Og vi som var såååå nære!! Hadde de bare holdt på en eller to dager til!!

 

Ja, jeg vet! Det ENESTE positive nå er at vi får avslutning neste uke.. Men faktisk ville jeg heller gått glipp av den avslutningen enn å ha muntlig..

Lenke til kommentar
Nå kommer vel ALLE opp. Alle dem som ennå ikke har fått vite hva de skal opp i. Hmm...Det var jo nesten for godt til å være sant.. Triste saker. Nå er jeg frustrert! :no:

Og vi som var såååå nære!! Hadde de bare holdt på en eller to dager til!!

 

Ja, jeg vet! Det ENESTE positive nå er at vi får avslutning neste uke.. Men faktisk ville jeg heller gått glipp av den avslutningen enn å ha muntlig..

SÅÅÅ enig med deg.. Nå må jeg begynne å stresse med hva jeg skal ha på meg og sånt :ermm:

Lenke til kommentar
Bare helt perfekt! :hrm: Nå som jeg har roet nervene og tatt pause så må jeg plutselig begynne å stresse med pokkers muntlig!

 

Ja, det skal godt gjøres å bli fullt motivert for muntlig nå. Jeg var så lykkelig for å få slippe å ha muntlig på "gamlemåten", altså pugge hele pensum og få vite oppgaven 20-30 minutter før. Vel: kan jo fremdeles komme opp i nyere historie. Uansett må gamlemåten være skikkelig stress. Så teit å avblåse streiken når vi nå var innstilte på sommerferie! Man får jo ikke samme motivasjon heller, og nå bruker vi heller energi på å være frustrerte. :thumbdown:

 

Synes ærlig talt de skulle fulgt prinsippet til Brand: "Det som du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og delt!" De kunne jo virkelig streiket hvertfall ut uken! Lærerne godtok jo plutselig det de har streiket for i to uker. Noen som skjønner hvorfor de plutselig gjorde det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...