Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Blir eksamen avblåst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skulle hatt muntlig eksamen i samfunnsfag kl 11.00 i dag. streiken slutta kl 10.00 men lærerne kom ikke på skolen før i morgen så jeg slapp hele driten. eneste kjipe var at jeg hadde jo lest litt til det da for jeg var jo ikke sikker å at streiken skulle være lenge nok. så jeg fikk ikke vist hva jeg ikke kunne da;)

Lenke til kommentar
Bare rykter, men jeg tror de er sanne. Jeg bor i Bergen Kommune.

 

Vet at en VGS skole i Bergen slapp muntlig idag pga sensorene hadde streiket.

Jeg går også på en skole i Bergen. Men mine lærere vil ikke uttale seg om det blir en eksamen, da de påstår at de vet like lite som oss. I følge de, så venter de på offisielt svar fra utdanningsdirektoratet, eller hvem det nå er, om det blir eksamen eller ei. Det gjelder da de fagene som ikke har fått forberedet seg. Hos meg blir det for eksempel Rettslære eksamen uansett fordi at hverken sensor eller faglærer streiket.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Skulle også komme opp i muntlig eksamen idag\giår. men vi slapp:D. Som mange andre her. Men betyr det at man må dele antall poeng pd 13 fag, altså minus muntlig eksamen. Vi har allerede fått de andre karakternerene, men er litt usikker her.

Lenke til kommentar

Fy flate, dere aner ikke hvor demotivert denne tråden gjorde meg da jeg leste at flere av dere slapp muntlig pga. ettervirkninger av streiken! Selv hadde jeg muntlig i går og satt inne omtrent hele helgen med sol og 30 grader ute. Og så var jeg sååå nær å få slippe muntlig selv, siden jeg har gått på en av de hardest rammede skolene, men neida, opplegget var allerede gjort klart selv om lærerne visstnok skulle fått litt lengre forberedelsestid. Men for all del: nå i ettertid er jeg kjempeglad for å ha hatt muntlig eksamen på VGS. I tillegg til å pynte på kortet mitt, er det en veldig fin erfaring å ha vært oppe muntlig også på videregående nivå. Mange vil jo komme borti muntlige eksamener i studiene, så hvorfor ikke "trene seg" nå ? :)

Lenke til kommentar

Du har et godt poeng der. Muntlig eksamen er en god trening til kommende trinn og senere studier, for ikke å snakke om at det kan telle positivt på karakteren din. Problemet er bare at når folk merker at sommer og solen er nær, tar det ikke lang tid før feriefølelsen er igang, og da mister man fort sin motivasjon og innsatsvilje. For min del tror jeg at jeg mistet den da for lengst fikk vite at jeg kom inn på studiet mitt, og det plutselig var russetid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...