Gå til innhold

Radeon 4800 er forsinket


Anbefalte innlegg

Hvis 4870 er bedre enn 9800GTX må da 9800GTX vætre FRYKTELIG overpriset?

Hvorfor må 9800GTX være fryktelig overpriset?

HD4870 er da strengt tatt beregnet å koste noe mer, samt yte noe mer.

 

For øyeblikket er 9800GTX det beste, da koster det selvfølgelig.

Nei, 9800GTX er langt fra det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som om HD4xxx får litt mer fart enn ventet:

Høres dårlig ut for texture ytelsen, så snarere tvertimot i faktisk spill ytelse.

 

Det er vel bare dersom de har kuttet inn på planlagt/oppgitt 32TMU, og om de har klart å få plass til begge, så blir dette bra.

 

De kunne vel ha gitt oss de eksakte spesifikasjonene på 4850/70 nå synes jeg, for svingene :blush:

Lenke til kommentar
Det er vel bare dersom de har kuttet inn på planlagt/oppgitt 32TMU, og om de har klart å få plass til begge, så blir dette bra.

 

De kunne vel ha gitt oss de eksakte spesifikasjonene på 4850/70 nå synes jeg, for svingene :blush:

Det er noe som skurrer med 150% flere shader enheter og 100% flere texture enheter med 25% flere transistorer. Så ja, det skal bli bra å se hva som faktisk stemmer.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
AMD’s physics secret revealed: It’s Havok

- http://www.tgdaily.com/html_tmp/content-view-37907-135.html

 

AMD’s Godfrey Cheng, director of product marketing in the company’s platform and gaming technologies division, stressed today’s news does not include a product announcement, but simply points out that there is relationship being formed between AMD and Havok and the two companies are working together to “optimize” physics processing on AMD CPUs and AMD (ATI) GPUs.

 

Høres ut som om det er et godt stykke igjen til det kommer noe ut av det. Hvis de begynner nå så tipper jeg at vi ikke ser noe før tidligst neste år.

Lenke til kommentar
Jeg leste at HD4870 skulle prises til rundt 1500?
Haha, nei, det er nok 4850 som kommer til å prises rundt der.

Du må nok plusse på 1000,- på 4870.

Åja.. Men skrev HW.no feil da?

 

Prismessig er det ventet at nykommerne får omtrent samme priser som sine forgjengere. Hvilket skulle innebære omtrent 1300 kroner for Radeon HD 4870 og 1000 kroner for Radeon HD 4850
Lenke til kommentar

De tjener nok en god del på disse kortene. De er produsert med 55 nm teknikk(nvidia bruker 65 nm). Jeg er mer bekymret over hvordan nvidia kan tjene penger på g200, med 512 bit minnebredde og gigiantisk silisium brikke, når konkuransen fra r700 kommer. Særlig om r700 kortet deler minne og båndbredde(slik at de slipper dobbelt minne og egen minnebredde).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...