Gå til innhold

Test: Ubuntu 8.04 LTS


Anbefalte innlegg

Det er kanskje hva Mozilla foretrekker uten at det er grunn nok til å bry seg døtten om det.

 

Fx anvendes for alt mulig rart (Sett F/X filmene?) Eller hva med dette? http://www.fxnetworks.com/ Ta deg tid til å se introen.

 

Dersom jeg anvender FF 2 eller FF 3 har mange en tendens til å forstå hva jeg mener - Fx gir vel knapt noen assossiasjoner til FF...

 

Det er dårlig med GNU i GNU/Linux også.

Så jeg trenger ikke bry meg om at du bruker omaha som brukernavn og kan bare kalle det omehe? Ser ikke logikken der ... :ermm:

 

Det at Fx brukes av andre er jo ikke noe argument da FF også brukes på andre ting. Lista er faktisk lengre enn Fx sin.

 

I en diskusjon om Firefox så vil de aller fleste skjønne emningen med Fx, hvis de ikke skjønner det så skjønner de sannsynligvis ikke FF heller.

 

Personlig hadde jeg aldri hørt om forkortelsen Fx før noen pekte det ut her i forumet, ikke ulikt det du nettopp har gjort. Personlig har jeg alltid brukt FF og ikke sett Fx bli brukt andre steder enn her på forumet (men så henger ikke jeg på så mange forum at det gjør noe).

 

Skjønner heller ikke at folk klarer å FORKORTE Firefox med Fx? Det burde jo teknisk sett være FireFox og ikke FirefoX? Litt mer logisk, tenk om jeg skulle forkorte Hardware.no med He istedenfor Hw?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg trenger ikke bry meg om at du bruker omaha som brukernavn og kan bare kalle det omehe? Ser ikke logikken der ... :ermm:
Du kan kalle meg Birgitte om du vil - bare du oppfører deg.
OMG! Med all kveruleringen om dette så vil ikke akkurat Linux få noen nye brukere, det "flotte" imaget med bedrevissere og kverulenter i Linux miljøet vil bare leve videre. Move on!
Jeg har sansen for litt humor i postene, og FX vs. FF synes jeg er et flott eksempel på slik humor.. ;)
Lenke til kommentar
OMG!

 

Med all kveruleringen om dette så vil ikke akkurat Linux få noen nye brukere, det "flotte" imaget med bedrevissere og kverulenter i Linux miljøet vil bare leve videre. Move on!

 

Haha, er du seriøs? Linux får nok ikke noen nye brukere fordi noen på diskusjon.no diskuterer hvordan Firefox skal forkortes. Ja.... Makes sense...

Lenke til kommentar

Litt flere ting enn det når man diskuterer Linux ;)

 

..Men anyway. Testen var bra den. Og det gidder jeg ikke krangle om.

 

Group hug! ;)

 

Om noen vil krangle om slike ting, er slashdot veldig bra. Gjerne 2 A4 sider om hvorfor Ubuntu ikke er "ekte" Linux, og at alle som bruker det bør dø! Genial underholdning.

Lenke til kommentar
Personlig hadde jeg aldri hørt om forkortelsen Fx før noen pekte det ut her i forumet, ikke ulikt det du nettopp har gjort. Personlig har jeg alltid brukt FF og ikke sett Fx bli brukt andre steder enn her på forumet (men så henger ikke jeg på så mange forum at det gjør noe).

 

Skjønner heller ikke at folk klarer å FORKORTE Firefox med Fx? Det burde jo teknisk sett være FireFox og ikke FirefoX? Litt mer logisk, tenk om jeg skulle forkorte Hardware.no med He istedenfor Hw?

Hvorfor det er sånn kan vel bare utvalgte personer i Mozilla si, men sånn er det nå. :)

 

Dessuten er FF dobbelt feil da det ikke skrives FireFox, men Firefox.

Lenke til kommentar

Siden FX står for special effects, eller foreign exchange, og FF står for Final Fantasy, så vil jeg levere et 200 siders forslag til Norsk Språkråd om å omdøpe Firefox til Ildreven! Forkortet ILDR for å ikke skape konflikter med noe i hele verden.

 

 

Neeeei. ILDR står jo for Item Logistics Data Record. Pokker!

Lenke til kommentar
Så jeg trenger ikke bry meg om at du bruker omaha som brukernavn og kan bare kalle det omehe? Ser ikke logikken der ... :ermm:
Du kan kalle meg Birgitte om du vil - bare du oppfører deg.

Fortsatt et merkelig argument (så lenge du ikke heter Dr. Cox). Et navn er et navn.

 

Nå skal ikke jeg kverulere for mye, jeg bare informerer så får andre bestemme om de vil ta det til seg. :)

 

Siden FX står for special effects, eller foreign exchange, og FF står for Final Fantasy, så vil jeg levere et 200 siders forslag til Norsk Språkråd om å omdøpe Firefox til Ildreven! Forkortet ILDR for å ikke skape konflikter med noe i hele verden.

 

 

Neeeei. ILDR står jo for Item Logistics Data Record. Pokker!

:roll:

Dette er et diskusjonsforum, hvis du ikke takler diskusjoner så er du kommet til feil sted. ;)

Lenke til kommentar
Siden FX står for special effects, eller foreign exchange, og FF står for Final Fantasy, så vil jeg levere et 200 siders forslag til Norsk Språkråd om å omdøpe Firefox til Ildreven! Forkortet ILDR for å ikke skape konflikter med noe i hele verden.

 

 

Neeeei. ILDR står jo for Item Logistics Data Record. Pokker!

Hvis programmet kalles for Ildreven skal jeg nesten vurdere å bytte. En direkte oversettelser er jo i utgangspunktet ikke så veldig originalt, men her passet det nye navnet veldig bra synes jeg. Hee..

 

Men Ildr kan du ikke kalle nettleseren, for dette er jo en ildr:

valper-171juli-030.jpg

Lenke til kommentar
slik jeg ser det er det noen ting som må fikses før jeg kan bli linux bruker på fulltid. Dual booter enda windows på både de stasjonære og de bærbare.

 

Ting jeg mener bør bli bedre uten for mye styr:

- Bedre batteri styring, skal man ha den på laptop er dette veldig viktig!

- Bruke compiz og fremdeles ha "smooth" video. Uten compiz ser gnome ut som et operativsystem fra 80-tallet, compiz gir det en litt freshere look, men dette går utover videoavspillingen, noe som jeg vil si er meget viktig for folk flest.

- Fortsatt føler jeg at linux er "tregt". vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men windows flyter mye bedre. Nå tenker ikke jeg på ytelse som sådan, men heller bare følelsen du har når du driver på i desktop miljøet.. er sikker på at folk kjenner til dette.

 

Dette er vel kanskje det som irriterer meg mest, og for noen er det kanskje ikke så vesentlig, men dette ødelegger for helhetsopplevelsen for min del. Slik jeg ser det, er linux enda et "hobby OS", men jeg følger spent med utviklingen, og må bare si at det blir bare bedre og bedre.

 

Jeg har ingen problemer med Compiz og Video her borte :S Hva mener du med "smooth" video?

 

Jeg mener at det går mykt når kameraet beveger seg. Ser det spesielt i panoreringer. Er et ganske kjent problem, som det visstnok ikke er noen løsning på. Skru av compiz å spill av en video, da vil du merke at det vil gå betraktelig mykere.

Lenke til kommentar
slik jeg ser det er det noen ting som må fikses før jeg kan bli linux bruker på fulltid. Dual booter enda windows på både de stasjonære og de bærbare.

 

Ting jeg mener bør bli bedre uten for mye styr:

- Bedre batteri styring, skal man ha den på laptop er dette veldig viktig!

- Bruke compiz og fremdeles ha "smooth" video. Uten compiz ser gnome ut som et operativsystem fra 80-tallet, compiz gir det en litt freshere look, men dette går utover videoavspillingen, noe som jeg vil si er meget viktig for folk flest.

- Fortsatt føler jeg at linux er "tregt". vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men windows flyter mye bedre. Nå tenker ikke jeg på ytelse som sådan, men heller bare følelsen du har når du driver på i desktop miljøet.. er sikker på at folk kjenner til dette.

 

Dette er vel kanskje det som irriterer meg mest, og for noen er det kanskje ikke så vesentlig, men dette ødelegger for helhetsopplevelsen for min del. Slik jeg ser det, er linux enda et "hobby OS", men jeg følger spent med utviklingen, og må bare si at det blir bare bedre og bedre.

 

Jeg har ingen problemer med Compiz og Video her borte :S Hva mener du med "smooth" video?

Ikke noe vondt ment, men jeg må bare påpeke at du er virker veldig sånn "ah det er ikke noe problem! Skal fungere fint!" på så og si alt.

 

Beundrer at du beholder en positiv, no-probs holdning uansett problem, det blir bare litt vanskelig å ta alt du sier for god fisk til tider :p

 

Når det gjelder Compiz - bruker folk faktisk disse effektene mer enn et par dager? Jeg syntes det var skikkelig stilig i to dager sånn circa, men så var det av hehe

Lenke til kommentar
Når det gjelder Compiz - bruker folk faktisk disse effektene mer enn et par dager? Jeg syntes det var skikkelig stilig i to dager sånn circa, men så var det av hehe

Jeg tror vel ikke det er så mange som sitter med regnvær/dråpe effekt påskrudd mens de jobber sånn til daglig, men litt effekter for åpning og lukking av vinduer, skifte av skrivebord, osv, syns jeg er greit å ha på. Og jeg liker preview på oppgavelinjen.

Men det er nok mye av effektene som blir som du sier, gøy å prøve ut, men neppe mye brukt i ettertid.

 

Vedrørende den lange og bitre, men nå avtagende og herved igjen oppblomstrende disputten om FF vs Fx, må jeg nok støtte Birgitte. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor Fx ikke bare kan la det bli med FF som både er mer logisk, og mer innarbeidet og kjent. (Men det er min oppfatning da ;) )

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...