Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt å høre, takk for hjelpen. Greit å vite om slike ting før man bestiller. Får se hvilke oppgraderigner man velger, men hadde ikke tenkt å gå for 9 cellers batteriet uansett (men takk for at du informerte om det).

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Jeg valgte 6-cellers, kjøpte etter ca 1,5 år 9-cellers, og anbefaler 9-cellers på det sterkeste! Er vant til å ha laptop + skolebøker, og maskinen er fortsatt lett nok til at jeg iblant må sjekke om jeg faktisk la den opp i sekken om jeg ikke har skolebøker med. :p Så vekten plages jeg overhodet ikke av. Når maskinen var helt ny med 6-cellersbatteriet greide jeg ikke to forelesninger med ekstremt sparsom bruk (minimum lysstyrke, sleep umiddelbart i hver pause, deaktivert nettverkskortet til tider etc), greier jeg nå lett ca 5 timer sammenhengende med normal bruk, og trolig rundt 6 timer med veldig sparsom bruk. Elsker det, og når maskinen i tillegg blir litt høyere i bakkant, slik at det blir bedre lufttilførsel til viften, så er jeg ikke i tvil om at jeg også skal ha ekstra stort batteri på min neste maskin når M1330 en gang blir pensjonert.

Lenke til kommentar

Er ingen ekspert på Dell sin politikk på dette området, men vil vel tro at de ikke gjør noe før det blir en faktisk feil. Men var jeg deg, så ville jeg ha rapportert dette til Dell sin supporttjeneste, slik at du får dette avklart. Da har du også en dokumentasjon på dette, hvis du vil reklamere på dette etter garanti tiden går ut.

Lenke til kommentar

Skal bestille denne pcen nå og lurer på litt angående oppgraderinger man bør gjøre? Har lite peiling på hvordan ytelsen er på bærbare maskiner, men til bruk som enkel bilderedigering, spill, Word og nett er kanskje basisutgaven nok til meg?

 

XPS M1330

Intel® Core™ 2 Duo T6400 (2.0GHz,2MB,800MHz FSB)

Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x1024+1x2048]

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

Pris: kr 7490,-

(Dell)

Lenke til kommentar

hei, nå her jeg to små problemer her, begge er lydrelaterte!

 

1: Når jeg kobler meg til en TV og sender lyden gjennom HDMI, så er det små perioder hvor lyden forsvinner, men så kommer tilbake! (borte 2-3 sekkunder om gangen)

 

2: Av og til forsvinner lyden helt, enten den er koblet til TV eller ei, restart fikser dette, men likevel ganske irriterende!

 

Kjører Win XP!

Lenke til kommentar
Skal bestille denne pcen nå og lurer på litt angående oppgraderinger man bør gjøre? Har lite peiling på hvordan ytelsen er på bærbare maskiner, men til bruk som enkel bilderedigering, spill, Word og nett er kanskje basisutgaven nok til meg?

 

XPS M1330

Intel® Core™ 2 Duo T6400 (2.0GHz,2MB,800MHz FSB)

Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x1024+1x2048]

320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

Pris: kr 7490,-

(Dell)

 

Ville ha lagt til; LED-skjerm, N-draft trådløst kort og blåtann. Da havner kostnaden på 8960.

Konfigurert fra dette utgangspunktet.

 

Edit; link og korrigering av pris.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar
Ville ha lagt til; LED-skjerm, N-draft trådløst kort og blåtann. Da havner kostnaden på 8960.

Konfigurert fra dette utgangspunktet.

 

Edit; link og korrigering av pris.

Er LED-skjermen veldig mye bedre enn CCFL-skjermen? Er jo litt i tillegg da. Takker for tips. Synd ikke denne maskinen inkluderer gratis oppgradering til Windows 7 eller finnes det mulighet for å få til dette?

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Er LED-skjermen veldig mye bedre enn CCFL-skjermen? Er jo litt i tillegg da. Takker for tips. Synd ikke denne maskinen inkluderer gratis oppgradering til Windows 7 eller finnes det mulighet for å få til dette?

Du kan oppdatere til Windows 7 gratis ja.

 

https://win7.dell.com/Eligibility.aspx

Scroll til ca midten av siden til en nedtrekksmeny som viser hvilke maskiner som kan få W7 gratis, xps m1330 er en av de.

Lenke til kommentar
Feilen med GPU er rettet.

 

Har du kilder på dette?

 

Jeg har fått skiftet ut hovedkort to ganger, og har samme problemet igjen nå.

Det går mot heving av kjøp og aldri mer Dell for meg :mad:

Helt siden jeg først tok kontakt har de prøvd å lure seg unna alt ansvar og vært generelt vanskelige å ha med å gjør. Synd og skam, for pcen i seg selv er meget bra.

Lenke til kommentar

GPU sitter da fast på hovedkortet på M1330? Da mitt hovedkort ble byttet for rundt en mnd siden (for andre gang) fortalte teknikeren at ting skulle være rettet opp, blant annet ved å forandre på rekkefølgen på komponentene eller at noen ting var flyttet rundt. Håper min ryker en gang til, for da hever jeg kjøpet og kjøper netbok og stasjonær i stedet:)

Lenke til kommentar
GPU er en betegnelse for Graphics Prosessing Unit. Med andre ord så er det den enheten som gir deg muligheten til å se noe på skjermen.

Det er ikke en del som sitter fast på hovedkortet, men noe som kan skiftes ut ved behov. Foreslår at du ber en tekniker om å skifte GPU neste gang du har et slikt problem.

GPU sitter her på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...