Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg litt hjelp her.. Jeg kjører dualboot med Ubuntu og Win 7 også får jeg ikke aktivert bluetooth.

Jeg husker ikke, men den var sikkert deaktivert når jeg slettet Vista. Jeg har aktivert den både i BIOS og med knappen på h.side. Noen andre tips? Er ikke spesielt gira på å reinstallere Vista kun for å få bluetooth til å virke, men er det eneste alt. så må jeg bare gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, med sommervarmen så har varmeproblemene nok en gang oppstått i min 1,5 år gamle M1330. Hovedkortet er byttet ut 2 ganger allerede. Det som skjer nå er at viftene som vanlig går for fullt, men at PC'en likevel er glovarm og at programmene går i stå etter kort tid. Da må PC'en ha pause på 15-20 min slik at den lar seg bruke noen minutter før den igjen går i stå.

 

Gudbedre så mye tull jeg har hatt med denne PC'en. Den har vært mitt dårligste PC-kjøp noen sinne, og det sier ikke lite.

 

Men, hva gjør jeg nå bortsett fra å vente på vinteren? Egentlig har jeg mest lyst til å pælme hele dritten. Bruker AVG gratisversjonen, kan det være noe å hente på å bytte til et mindre ressurskrevende virusprogram? PC'en går i stå bare jeg surfer noen minutter på nettet, og selv om viftene går bananas fra første sekund.

Endret av TottoT
Lenke til kommentar
Nå trenger jeg litt hjelp her.. Jeg kjører dualboot med Ubuntu og Win 7 også får jeg ikke aktivert bluetooth.

Jeg husker ikke, men den var sikkert deaktivert når jeg slettet Vista. Jeg har aktivert den både i BIOS og med knappen på h.side. Noen andre tips? Er ikke spesielt gira på å reinstallere Vista kun for å få bluetooth til å virke, men er det eneste alt. så må jeg bare gjøre det.

 

Har du prøvd å kjøre denne fixen for dette problemet? Står klart og tydelig i førsteposten i denne tråden.

 

 

Nyskjerrig som jeg er åpnet jeg pc'en for å sjekke om det var noe feil med tilkoblingen, og det var det på en måte.. Dell har glemt å montere kortet... blir nok en tlf til Dell i morgen..

 

Hvilket deksel var det du skrudde av for å sjekke dette? Dekslet til mini-pci kortene? Under dette dekslet er det montert et WAN kort, og så er det en ledig plass til f.eks et WWAN kort(mobilt bredbånd). Men det har ingenting med blåtann å gjøre, tviler sterkt på om Dell har glemt å montere kortet.

Lenke til kommentar

Hmm, aner du da hvorfor jeg får opp en feilmelding om at skjermkortet antakelig ikke er kompatibelt med direct x 9? Jeg kjører Win7, kan dette ha noe med saken?

 

Foreløpig har jeg prøvd dette:

 

- Lagt inn skjermkortdriver på nytt (laptopvideo2go)

- Oppdatert chipset-driver

- Lagt inn direct x driveren

 

Any ideas?

 

Takker...

Lenke til kommentar

huff, da har skjermkortet mitt røket for andre gang. Håper det skjer en gang til snart, sånn at jeg kan heve kjøpet... Netbook + 17"/15" skal kjøpes inn i stedet.

 

Er det foresten noen mulighet til å finne saksnummeret man blir tildelt etter å ha ringt til dell? Jeg skrev det ned et sted, men klarer ikke å finne det og teknikeren min dukket ikke opp i går, så da må jeg ringe til kundeservice og klage...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

OK, irriterende problem:

 

Skjermen hadde gått i sparestrøm modus, så da bevegde jeg på musa for å få på skjermen igjen. Da merket ejg at pcn var blitt treig og hang seg opp. Så jeg valgte å holde inne på-kanppen for å skru den av slik at jeg kunne skru den på igjen og komme kjapt inn i windows igjen. Men nå får jeg ikke på maskinen igjen... Når jeg trykker på knappen hører jeg at HDDn skrus på og de eneste lysene som skrus på er de tre ved siden av media-kanppen. Det lengst til venstre av dem lyser konstant, mens de to andre blinker. Etter omlag 30 sek skrur maskinen seg av.

 

JEg har prøvd å sku på pcn med batteri og strømkabelen i, med bare strmkabelen i og med bare batteriet i. Når jeg putter i strømkabelen ser jeg at batteri-lyset blinker, så det betyr at det ikke har noe med batteri eller strømmen å gjøre.

 

Jeg synes dette er utrolig merkelig ettersom at jeg i vinter fikk byttet hele pc'n utenom HDD pga noe med skjermen eller GPU.

 

Bios jeg bruker er A15. Jeg leste også et sted at jeg kan prøve å holde inne Fn knappen mens jeg skrur den på, men da skjer det ikke noe spesielt.

 

Det som er utrloig dritt er at support-avtalen eller hva det når er gikk akkurat ut...

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Nå trenger jeg litt hjelp her.. Jeg kjører dualboot med Ubuntu og Win 7 også får jeg ikke aktivert bluetooth.

Jeg husker ikke, men den var sikkert deaktivert når jeg slettet Vista. Jeg har aktivert den både i BIOS og med knappen på h.side. Noen andre tips? Er ikke spesielt gira på å reinstallere Vista kun for å få bluetooth til å virke, men er det eneste alt. så må jeg bare gjøre det.

 

Har du prøvd å kjøre denne fixen for dette problemet? Står klart og tydelig i førsteposten i denne tråden.

 

 

Nyskjerrig som jeg er åpnet jeg pc'en for å sjekke om det var noe feil med tilkoblingen, og det var det på en måte.. Dell har glemt å montere kortet... blir nok en tlf til Dell i morgen..

 

Hvilket deksel var det du skrudde av for å sjekke dette? Dekslet til mini-pci kortene? Under dette dekslet er det montert et WAN kort, og så er det en ledig plass til f.eks et WWAN kort(mobilt bredbånd). Men det har ingenting med blåtann å gjøre, tviler sterkt på om Dell har glemt å montere kortet.

 

Hvorfor tviler du på det? Jobber du hos DELL kanskje? På min M1330 var ikke engang DVD-brenneren skrudd fast da jeg fikk PC'en, og flere ting falt av maskinen etter kort tid.

M1330 er elendig skrudd sammen og jeg anbefaler alle å styre unna Dell. Så dårlig kvalitet på en PC har jeg aldri opplevd før.

Lenke til kommentar
Hvorfor tviler du på det? Jobber du hos DELL kanskje? På min M1330 var ikke engang DVD-brenneren skrudd fast da jeg fikk PC'en, og flere ting falt av maskinen etter kort tid.

M1330 er elendig skrudd sammen og jeg anbefaler alle å styre unna Dell. Så dårlig kvalitet på en PC har jeg aldri opplevd før.

 

Tvilte fordi det ikke er vanlig at Dell ikke monterer noe du har bestillt. Og at du drar alle M1330 og Dell generelt over en kam, kun basert på dine egne erfaringer, er useriøst. Og jeg jobber ikke for Dell.

Lenke til kommentar
OK, irriterende problem:

 

Skjermen hadde gått i sparestrøm modus, så da bevegde jeg på musa for å få på skjermen igjen. Da merket ejg at pcn var blitt treig og hang seg opp. Så jeg valgte å holde inne på-kanppen for å skru den av slik at jeg kunne skru den på igjen og komme kjapt inn i windows igjen. Men nå får jeg ikke på maskinen igjen... Når jeg trykker på knappen hører jeg at HDDn skrus på og de eneste lysene som skrus på er de tre ved siden av media-kanppen. Det lengst til venstre av dem lyser konstant, mens de to andre blinker. Etter omlag 30 sek skrur maskinen seg av.

 

JEg har prøvd å sku på pcn med batteri og strømkabelen i, med bare strmkabelen i og med bare batteriet i. Når jeg putter i strømkabelen ser jeg at batteri-lyset blinker, så det betyr at det ikke har noe med batteri eller strømmen å gjøre.

 

Jeg synes dette er utrolig merkelig ettersom at jeg i vinter fikk byttet hele pc'n utenom HDD pga noe med skjermen eller GPU.

 

Bios jeg bruker er A15. Jeg leste også et sted at jeg kan prøve å holde inne Fn knappen mens jeg skrur den på, men da skjer det ikke noe spesielt.

 

Det som er utrloig dritt er at support-avtalen eller hva det når er gikk akkurat ut...

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Ta kontakt med Dell, men ikke nevn at support-avtalen er utgått, så får de avgjøre hva som skal skje. Du er jo uansett nødt til å få fikset maskinen og reklamasjonsretten gjelder jo fortsatt. Min avtale var også utgått da GPU'en tok kvelden, men fikk tekniker hjem og hele pakka allikevel. Så det kan jo være du er heldig...

Lenke til kommentar
OK, irriterende problem:

 

Skjermen hadde gått i sparestrøm modus, så da bevegde jeg på musa for å få på skjermen igjen. Da merket ejg at pcn var blitt treig og hang seg opp. Så jeg valgte å holde inne på-kanppen for å skru den av slik at jeg kunne skru den på igjen og komme kjapt inn i windows igjen. Men nå får jeg ikke på maskinen igjen... Når jeg trykker på knappen hører jeg at HDDn skrus på og de eneste lysene som skrus på er de tre ved siden av media-kanppen. Det lengst til venstre av dem lyser konstant, mens de to andre blinker. Etter omlag 30 sek skrur maskinen seg av.

 

JEg har prøvd å sku på pcn med batteri og strømkabelen i, med bare strmkabelen i og med bare batteriet i. Når jeg putter i strømkabelen ser jeg at batteri-lyset blinker, så det betyr at det ikke har noe med batteri eller strømmen å gjøre.

 

Jeg synes dette er utrolig merkelig ettersom at jeg i vinter fikk byttet hele pc'n utenom HDD pga noe med skjermen eller GPU.

 

Bios jeg bruker er A15. Jeg leste også et sted at jeg kan prøve å holde inne Fn knappen mens jeg skrur den på, men da skjer det ikke noe spesielt.

 

Det som er utrloig dritt er at support-avtalen eller hva det når er gikk akkurat ut...

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Ta kontakt med Dell, men ikke nevn at support-avtalen er utgått, så får de avgjøre hva som skal skje. Du er jo uansett nødt til å få fikset maskinen og reklamasjonsretten gjelder jo fortsatt. Min avtale var også utgått da GPU'en tok kvelden, men fikk tekniker hjem og hele pakka allikevel. Så det kan jo være du er heldig...

 

JEg ringte dell, og jeg fant ut at det ikke var skjermen, men sansynligvis hovedkortet og gpu sum var ødelagt. Etter at jeg oppga srevice-tagen fant de ut at support-avtalen hadde gått ut. Men det som er greia er at om du har ødelagt hovedkort så kommer de hjem til deg neste dag og fikser det, gratis. Det er visst et kjent problem hos Dell at HK og GPU er defekt, så denne servicen gjelder helt fremt til neste sommer.

 

Anyways, kom en fyr hjem til meg i dag og fiksa det. happy times

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...