Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

har et problem med Counter Strike 1.6 og min XPS M1330. Innstallasjon og alt gikk fint (har innstallert det flere ganger), og problemet oppstår i det man loader/stater et nytt spill. Selve loadingen går fint, men i det man skal trykke på "OK", for å starte spillet, da fryser alt. Jeg får ikke trykket på noenting, og må bare avslutte med CTRL-ALT-DELETE. Noen som har opplevd noen lignende med deres xps M1330? Jeg har GeForce 8400M GS-grafikkkortet, om det kan ha noe med det å gjøre, for jeg har ikke peiling.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

God kveld.

 

Jeg har - ikke som den eneste, tror jeg - blitt utsatt for mer viftestøy fra maskinen etter skermkort/bios-oppdateringer. Mange har kommentert dette, men det har vært få konkrete løsninger på dette.

 

 

Da jeg oppdaterte skjermkortdriver rundt nyttår, gikk vifta helt bananas, så jeg oppdaterte bios til A14, men det roet seg fortsatt ikke helt til det gamle, gode nivået. Jeg har ikke fått somlet meg til å gjøre noe med dette før nå, men endret akkurat både skjermkortdriver og bios til noen litt eldre versjoner, uten å merke noen forskjell.

 

fn + z har også blitt nevnt flere ganger, men jeg har heller ikke merket noen effekt av dette.

 

 

Er det noen der ute som har noen konkrete tiltak som kan gjøres for å dempe viftestøyen litt? Virker som flere kunne tenke seg det samme.

 

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten tabbe ser det ut til. Med min nye telefon fikk jeg en mini dvd med noe sw på. Denne tok jeg inn i cdrom leseren, noe som resulterte i at jeg nå ikke får den ut igjen.. Hva kan jeg gjøre for å få denne cd'en ut av maskinen igjen? har forsøkt med en vanlig disk, for å få dyttet den på plass, men det får jeg ikke til. den ligger nå å sperrer cd rom statsjonen..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjappt og sikkert banalt enkelt og unødvendig spørsmål, bryter jeg noen former for garanti ved å skru opp og rengjøre viftene mine ?

 

Btw, tusen takk til xRun for loggen din, fikk samme skjermproblemene selv i dag og fikk litt hetta, time i romtemp fiksa det, men regner med det kommer tilbake, uansett, godt å lese at jeg ikke er alene :)

Lenke til kommentar
Kjappt og sikkert banalt enkelt og unødvendig spørsmål, bryter jeg noen former for garanti ved å skru opp og rengjøre viftene mine ?

 

Btw, tusen takk til xRun for loggen din, fikk samme skjermproblemene selv i dag og fikk litt hetta, time i romtemp fiksa det, men regner med det kommer tilbake, uansett, godt å lese at jeg ikke er alene :)

 

 

Det er bare en vifte. Og du bryter ikke noen garanti ved å rengjøre vifta.

Lenke til kommentar

Ja den er oppdatert. Kan være at du finner mer oppdaterte drivere ved å søke rundt selv. Men du klarer deg med de som det er linket til. Når det gjelder støtte for XP så hadde Dell på sin egen side XP driverene klare i sin nedlastningsseksjon for M1330, disse er nå fjernet. Har lest at grunnen var at Dell ikke ville drive support for M1330 med to operativsystemer. Men det betyr altså ikke at XP ikke støttes på maskinen. Det gjør det. Det du leser nå er gjort fra en M1330 med XP :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Når jeg kjøpte min XPS m1330, valgte jeg IKKE innebygd mobilt bredbånd. Dette hadde isåfall kostet kr 1056,25 ekstra hvist det ble bestilt sammen med maskinen. Selvfølgelig er dette mye dyrere å kjøpe etterpå. Dell Wireless 5520 koster kr 2236,- inkl frakt og mva kjøpt løst.

 

Så til mitt spørsmål; er noen av dere kjent med andre produsenter av denne type kort, altså ett mini pc Wwan minikort for 3G/HSDPA?

Har søkt rundt uten å finne noen ting!

 

 

Kan du svare på nedenforstående tru:

Heisan.

Har nettopp kjøpt ett wwan mini pci-e kort til min xps m1330.

Det er satt inn i ledig sportet ved siden av wlan kortet.

men......kortet skal bare ha 2 ledninger men i maskinen ligger det 3 ledinger!!?

Leste ett sted engang at bare to av de skal brukes, men vilke 2??

Farvene på ledingene er:

1: Blå

2: Svart\grå

3: hvit\grå

Endret av cyclo
Salg er i hht retningslinjene ikke tillatt på forumet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...