Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Bestillte akkurat en maskin på telefon nå. Han på tlf sa det bare var å maile han om det skulle komme noen rabattkoder før jeg fikk pcen, så skulle jeg få rabatten trekt fra^^

 

Bestilte med 9cellers batteri og LED skjerm. T8100, 3gb ram og 250gb hdd... Gleder meg!! Nå blir de lange forelesningene litt lettere å komme seg gjennom!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Da var min maskin i hus. :mrgreen: Hadde flaks med når jeg våkna, hadde jeg stått opp 5 minutt senere hadde UPS dratt tilbake for dagen!

 

Kjøpte en med nesten topp specs. (2.5GHz, 4GB RAM, 320GB HDD, LED og 6-cells.), betalte 6000 kr ca. fra England.

 

 

Nå sitter jeg og avinstallerer et par unødvendige program i Vista da jeg har tenkt å bruke det en stund. Men er det mye styr å installere XP?

Lenke til kommentar

Heeey!

Kunne noen slengt inn et bilde av pc-en med 9-cellers batteri? De er jo gått tom for 6-cellers... Jeg bestilte min 20. juni og har ennå ikke mottatt den! Estimert dato er nå 1. august.

 

Regner med at jeg kan bytte til 9-cellers kostnadsfritt! Ser i poster lenger opp at folk flest er fornøyd med 9-cellers.. Men jeg er litt skeptisk. Vil jo ikke ha en pc som ser rar ut.. Litt mer info setter jeg pris på! Blir den mye tyngre?

 

Et bilde hadde vært fint! :new_woot:

 

 

Lite spm til: Burde jeg angre på at jeg ikke valgt LED-skjerm??

Endret av ekravik1
Lenke til kommentar
Da var min maskin i hus. :mrgreen: Hadde flaks med når jeg våkna, hadde jeg stått opp 5 minutt senere hadde UPS dratt tilbake for dagen!

 

Kjøpte en med nesten topp specs. (2.5GHz, 4GB RAM, 320GB HDD, LED og 6-cells.), betalte 6000 kr ca. fra England.

 

 

Nå sitter jeg og avinstallerer et par unødvendige program i Vista da jeg har tenkt å bruke det en stund. Men er det mye styr å installere XP?

 

Shit, var billig... Jeg betalte 10800,- for min:P

Lenke til kommentar

Har et lite problem med min XPS.. I går så begynte den rett å slett å nekte å ta til seg strøm! Den lader ikke. Jeg kan ha på pc'en hvis kontakten er i, men maskinen vil ikke lade. Noen som har hatt samme problem? Får opp feilmeldinger at jeg må sette i riktig adapter osv..

 

Noen som har forslag til hva som kan være problemet!

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Står at "Power adapter cannot be detirmined" eller noe slikt i BIOS? I tilfelle så er det vel laderen som er gåen.

Prøv å få lånt deg en annen av noen du kjenner med Dell eller ring til Dell og si hva som er galt og du får muligens en ny en.

 

Øyvind

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Står at "Power adapter cannot be detirmined" eller noe slikt i BIOS? I tilfelle så er det vel laderen som er gåen.

Prøv å få lånt deg en annen av noen du kjenner med Dell eller ring til Dell og si hva som er galt og du får muligens en ny en.

 

Øyvind

 

Hei og takk for svar.

 

Ja har ringt DELL nå. I morgen (!!!!) skal det komme en kar å skifte hovedkort og bytte ut laderen.

 

Very Good Dell!

Lenke til kommentar
Har aldri likt glossy skjerm jeg heller, men fungerer greit denne pga. ganske sterkt LED-skjerm.

 

Men noen som har testa å ha på ny kjølepasta? (http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=268081)

Syns gpu-en er litt varm. Ligger på 100 grader hvis jeg spiller noen få minutt. 70 på idle ca.

 

Ring Dell Support og be om å få sendt over en teknikker til å skifte hovedkort og kjøleløsning. Den gamle kjøleløsningen er ikke tilstrekkelig og det er flere hundre brukere av denne pc'en som har fått skjermkortet sitt svidd, meg inkludert.

 

Jeg fikk en teknikker til å bytte til nytt hovedkort og den nye kjøleløsningen på pc'en min etter at skjermkortet tok kvelden. Med det gamle skjermkortet og den gamle kjøleløsningen var idle på GPU rundt 70 grader. Med den nye kjøleløsningen er idle på gpu mellom 40 og 45 grader C. For mer info, les tråder på dells xps-laptop forum.

Lenke til kommentar

" Jeg fikk en teknikker til å bytte til nytt hovedkort og den nye kjøleløsningen på pc'en min etter at skjermkortet tok kvelden"

 

Vilket är det nya hovedkortet då?

Vilken kyllösning?

40-45 C på GPU låter lågt, vilken drivrutin kör du med Nvidia?

 

Satte han i ett nytt kort och gjorde copparmod som på notebookforum eller?

 

Stefan

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
" Jeg fikk en teknikker til å bytte til nytt hovedkort og den nye kjøleløsningen på pc'en min etter at skjermkortet tok kvelden"

 

Vilket är det nya hovedkortet då?

Vilken kyllösning?

40-45 C på GPU låter lågt, vilken drivrutin kör du med Nvidia?

 

Satte han i ett nytt kort och gjorde copparmod som på notebookforum eller?

 

Stefan

 

hvilket hovedkort vet jeg ikke, men antar at jeg fikk v. A04

 

kjøleløsningen er A02. Den forrige var A01. han gjorde ingen mod, men installerte stock kjøleløsning fra Dell. Dell har etter hva jeg er inneforstått med utarbeidet en forbedret kjøleløsning for M1330, som bruker kopper istedenfor den thermal-pad'en som var brukt i v. A01.

 

Drivere - jeg bruker de som er postet på dell's support sider. Kjører bios v. A11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...