Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tok det sånn ca 2 dager før jeg måtte gi opp Vista.

Egentlig var det ikke så ille som mange sier, men fikk så lyst til å teste XP på denne lille rakkeren :)

Så nå sitter jeg på en helt fresh M1330 m/ XP og installerer SP3.

Var jo egentlig ganske simpelt, men for å få installere XP måtte jeg forandre noe i Bios.

Husker ikke ordet nå, men var noe med HDD.

Burde jeg sette den instilling tilbake nå som XP er oppe å går?

 

Og en ting til, jeg formaterte like så godt den recovery partisjonen og la in XP der, men den var på kun 10Gb.

Noen som veit om ett simpelt lite program som kan ta noen Gb fra en annen partisjon å utvide med en 9-10Gb til?

Lenke til kommentar
Da tok det sånn ca 2 dager før jeg måtte gi opp Vista.

Egentlig var det ikke så ille som mange sier, men fikk så lyst til å teste XP på denne lille rakkeren :)

Så nå sitter jeg på en helt fresh M1330 m/ XP og installerer SP3.

Var jo egentlig ganske simpelt, men for å få installere XP måtte jeg forandre noe i Bios.

Husker ikke ordet nå, men var noe med HDD.

Burde jeg sette den instilling tilbake nå som XP er oppe å går?

 

Og en ting til, jeg formaterte like så godt den recovery partisjonen og la in XP der, men den var på kun 10Gb.

Noen som veit om ett simpelt lite program som kan ta noen Gb fra en annen partisjon å utvide med en 9-10Gb til?

 

Prøvde du Vista med SP1? Jeg synes faktisk Vista ble helt greit etter SP1. Har både XP og Vista x64 på min stasjonære, og der booter faktisk maskinen raskere med Vista. Og det ser jo unektelig penere ut da...men går jo selvsagt på bekostning av generelt dårligere ytelse...

 

H'anyway!: Jeg tolker det dithen at du skal lage en ny partisjon? Prøv feks. PartitionMagic: http://itpro.no/download.php?op=viewdownlo...ils&lid=128

 

PS: Be adviced: Du bør ikke ha allverdens viktige filer på PCen når du lager partisjoner fordet. Det kan gå galt. En av kameratene mine mistet nesten 60GB med musikk da han skulle lage en partisjon på en server. Heldigvis hadde jeg "sikkerhetskopiert" det for han...hehe.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe et 9cellers batteri til denne, slik at jeg kan sitte ut skoledgane uten å ha noe lader plugget i.

 

Noen som hvet om enn kan få det 9cellers betteriet til bare noen hundre kroner som enn kan få om enn ringer inn når enn kjøper PCen med det 9cellers batteriet?

 

Core2duo.

Lenke til kommentar

Ny dell kupong!!

 

Kode: 7719PJ9GVFW9D0

10% Dell Rabatt Kupong på alle DELL XPS og DELL INSPIRON over 8990 kr

19.06.08 til 25.06.08 ( Dell Juni 2008 Kupong )

 

Forresten noen som vet om denne funker om man bestiller som liten bedrift?

 

en forresten til :p

Noen som har noe erfaring med å la maskinen stå å laste ned ting over lengere tid? mer en en uke feks.

Endret av DStraX
Lenke til kommentar

Er BT og WiFi samme enhet?

 

Jeg hadde service på maskinen (de byttet skjermen) og etter dette så virker ikke BT.

Jeg har sett i Bios, og BT aktiveres sammen med wifi på knotten på siden av pc.

 

Wifi virker, men ikke BT.

 

Noen som har sett en oversikt om hvordan man åpner pc'en?

Er på ferie, og er lei av å måtte ha kabel mellom pc og mobil for å komme på nett..

Lenke til kommentar
Er BT og WiFi samme enhet?

 

Jeg hadde service på maskinen (de byttet skjermen) og etter dette så virker ikke BT.

Jeg har sett i Bios, og BT aktiveres sammen med wifi på knotten på siden av pc.

 

Wifi virker, men ikke BT.

 

Noen som har sett en oversikt om hvordan man åpner pc'en?

Er på ferie, og er lei av å måtte ha kabel mellom pc og mobil for å komme på nett..

 

Skriver svar til meg selv i tilfelle noen andre har samme spørsmål.

 

BT og WIFI er to forskjellige enheter.

 

Om man skal åpne pc'en finnes det en godt detaljert servicemanual fra Dell.

http://support.dell.com/support/edocs/syst.../html/index.htm

 

Jeg benyttet denne for å sjekke BT enheten, det viser seg at teknikeren har bøyd to pinner på BT kortet, som igjen har ført til at han ikke har fått kabelen skikkelig inn i kortet.

 

Jeg har bøyd tilbake pinnene men BT virker fortsatt ikke, han har nok ødelagt kortet.

I tillegg hadde han ikke skrudd hd skikkelig på plass (skruene var skrudd på skrå), og det manglet ett par skruer når han har satt sammen igjen.

 

Moralen er, sjekk alle skruer, og følg med som en hauk når teknikeren skrur fra hverandre og setter sammen igjen.

 

Lite tips om noen av dere får besøk av en tekniker.

Lenke til kommentar

Prøvde å søke litt i trådene her for å finne svar på mine problemer... men..

Mine "problemer" på xps'n er som følger:

 

* Til venstre for muspadden, (under der venstrehånda ligger) kommer det av og til, ganske sjelden en smell som både kjennes og høres.

* Av og til kommer det en ganske høy pipelyd som varer ca et halvt sekund.

 

Dette skjer helt tilfeldig, gjør ikke noe spes når det skjer. Det skjer heller ikke samtidig.

 

Noen forslag?

Og finnes det ikke noe norsk supportsenter for xps?

Lenke til kommentar
Prøvde å søke litt i trådene her for å finne svar på mine problemer... men..

Mine "problemer" på xps'n er som følger:

 

* Til venstre for muspadden, (under der venstrehånda ligger) kommer det av og til, ganske sjelden en smell som både kjennes og høres.

* Av og til kommer det en ganske høy pipelyd som varer ca et halvt sekund.

 

Dette skjer helt tilfeldig, gjør ikke noe spes når det skjer. Det skjer heller ikke samtidig.

 

Noen forslag?

Og finnes det ikke noe norsk supportsenter for xps?

 

Tror det er det samme som skjer på min. Dell sa bare at jeg skulle trykke på F12 under oppstart og velge den siste greia, og se etter feilmeldinger.

 

Har ikke hatt tid til å prøve enda selv.

Lenke til kommentar
Prøvde å søke litt i trådene her for å finne svar på mine problemer... men..

Mine "problemer" på xps'n er som følger:

 

* Til venstre for muspadden, (under der venstrehånda ligger) kommer det av og til, ganske sjelden en smell som både kjennes og høres.

* Av og til kommer det en ganske høy pipelyd som varer ca et halvt sekund.

 

Dette skjer helt tilfeldig, gjør ikke noe spes når det skjer. Det skjer heller ikke samtidig.

 

Noen forslag?

Og finnes det ikke noe norsk supportsenter for xps?

 

Tror det er det samme som skjer på min. Dell sa bare at jeg skulle trykke på F12 under oppstart og velge den siste greia, og se etter feilmeldinger.

 

Har ikke hatt tid til å prøve enda selv.

 

 

Da har jeg testet dette. Fant ingen feil til meg.

Lenke til kommentar
Ny dell kupong!!

 

Kode: 7719PJ9GVFW9D0

10% Dell Rabatt Kupong på alle DELL XPS og DELL INSPIRON over 8990 kr

19.06.08 til 25.06.08 ( Dell Juni 2008 Kupong )

 

Takker så mye for rabattkoden!

 

Hadde lenge planlagt å bestille laptop før høstens studier, men først i går satte jeg meg ned for å kikke gjennom markedet. I dag dukket jeg heldigvis over M1330 og bestilte nettopp utgaven med toppspecs. Hadde griseflaks med rabattkoden. Den gjelder ut kvelden, så hadde jeg drøyd det til i morgen hadde det blitt en svært dyr laptop... ;)

 

I dag:

- 10% avslag med rabattkode (ca. 960 kr)

- 1800 kroner i avslag

- Gratis bluetooth-hodetelefoner

 

I morgen:

- Ingenting ;)

 

Hvor er det forresten disse kodene annonseres? Sånn mtp. fremtidlige bestillinger hos dell.

Lenke til kommentar
Hm, installerte A11 nå, og ifølge i8kfanGUI har GPU sunket fra 49-48c idle til 44-43c idle.

CPUs lå på 38-39c, men nå er det nede på 31-32c idle.

Hvilket program bruker du til systemovervåking? Jeg installerte nettopp MBM 5, men det viser -1 som temp, så det var ikke akkurat... funksjonelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...