Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men kan det stemme at man selv skal betale dyre dommer for å få support på maskinen sin? Høres temmelig urimelig ut og er jo i og for seg et stort argument for å ikke velge XPS.

 

Det burde ikke koste noe ekstra, men jeg mistenker at supportnummeret til XPS Premium Support har en høyere minuttpris enn andre numre.

Min løsning, spesielt hvis jeg hadde ventet noen minutter i telefonkø, var å fortelle teknikeren at jeg var på trådløs telefon og batteriet var snart tomt. Dermed ringte han meg opp på mobilen og vi fortsatte samtalen der. Det kan være en god løsning spesielt hvis man snakker med tekniker i India, siden en samtale der kan ta over en halvtime.

 

De gangene jeg har snakket med Irland har samtalen vart under 10 minutter så det har ikke vært nødvendig å gjøre noe sånt.

Lenke til kommentar
Og til slutt vil jeg spørre igjen om noen vet hvordan man kan bruke mediaknappen(den med huset på) til å starte feks en ubuntu installasjon. Da hadde jeg sluppet å måtte velge mellom Ubuntu og Vista i oppstarten. Det hadde vært kult:)

 

Svarer meg selv her jeg:

Det er tydeligvis mulig å få dette til å fungere, men da med mediadirect installert (men ikke fungerende?).

http://www.blog.iknition.net/2008/dual-boo...ll-mediadirect/

Jeg har ikke klart å finne oppskriften på annet en spansk så jeg vet ikke om det er noen som vil prøve/oversette?

 

PS. vær klar over at det er ubuntu med OSx skin....

Lenke til kommentar
Skal kjøpe denne maskinen nå og lurer på at par ting i forbindelse med dette.

Tenkte jeg skulle kjøpe den topp spekka med ultimate, men over til spørsmålene.

 

ER whine noe problem med den 2,5GHZ cpu'en som sitter i maskinen?

Er skjermen og tastaturet blitt bedre avstiet siden de første modellene?

Med variert bruk hvor lang batteritid kan jeg forvente da?

 

Min er lydløs, fikk den for ca 1 uke siden.

 

Batteritid med normal bruk med 9 celler er rundt 4-5 timer.

Lenke til kommentar
@TottoT Har på en måte løst problemet, men aner ikke hvordan. Fikk starta maskina etter ... Men jeg sliter også med varme problemer I8KfanGUI viser at den er oppi 86 grader IDLE! Hvis maskina bare blir stående og ikke gjøre noe, belastning 3-7 % på CPU så blir den bare varmere og varmere.

 

I8kfangui er lovlig gammel og jeg tviler sterkt på at den viser rett temp på nåværende prosessorer.

Prøv å sjekk med den nyeste CoreTemp.

Min T9300 ligger på rundt 35-40C ved lett bruk.

Lenke til kommentar

Trur den viser ganske rett temperatur for etter en stund med spilling som forøvrig vifta går på 5000 RPM hele tiden så begynner det å hakke mest sannsynlig pågrunn av varme og enkelte ganger er håndledd området så varmt at jeg ikke kan ta på omtrent... Brenner meg....Har forresten en T7500.

 

BTW så ringte jeg klokka 13.00 og havna i india. Trur dere at jeg kan få hjelp hvis jeg sender mail til dem for jeg har ikke råd til å sitte å snakke med dem :(

 

EDIT: Med strømsparing modus så CPU kun kjører på 1200 MHz så ligger temp. på 50 grader på core 2 og 45 grader på core 1. Det er det samma som I8KfanGUI viser.

 

EDIT2: Kan også nevne at det slettes ikke er varmt her jeg sitter. Er på fjellet nå og det er ca. 20 grader i lufta her akkuratt nå og Cpu holder henholdsvis 51 (core 1) og 57 (core 2) grader.

Kan også nevne at indekseringen i vista er blitt skrudd av

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar

Poster på vegne av brukeren https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=122982 (Mr_White). Han har problemer med laptopen sin noe som har resultert i kraftig irritasjon så måtte selv poste for han.

 

Han har et problem med stadige bluscreens på hans m1330 med feilmeldingen: BUGCODE_USB_DRIVER Noen som har forslag på hva dette kan skyldes? Og hva som evt. bør gjøres?

 

Takker for svar :)

 

Mr.SS ;)

Lenke til kommentar

Når virker det som om supporten til Dell er på bedringens vei :)

 

De har lagt ut "Dell Support Center" under viktige filer for min 1330 nå. Det gjør i alle fall letingen etter å få hjelp lettere. Jeg syns det til tider kan være vanskelig å finne fra på supportsidene til Dell fordi de er satt opp forskjellig i forhold til hvilket land supporten gjelder for. Dette er i og for seg greit, men når sidene linker til andre supportsider for andre land blir det straks værre. Mulig jeg ikke har skjønt meg helt på supportsidene deres tidligere men.. hehe

 

Jeg ble kontaktet i dag av Dell for å fortsette feilsøkingen og plutselig fikk jeg troen tilbake på dem :)

 

Edit: Mulig dette "Dell Support Center" har vært tilgjengelig lenge, men jeg fant det først i går.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Og til slutt vil jeg spørre igjen om noen vet hvordan man kan bruke mediaknappen(den med huset på) til å starte feks en ubuntu installasjon. Da hadde jeg sluppet å måtte velge mellom Ubuntu og Vista i oppstarten. Det hadde vært kult:)

 

Svarer meg selv her jeg:

Det er tydeligvis mulig å få dette til å fungere, men da med mediadirect installert (men ikke fungerende?).

http://www.blog.iknition.net/2008/dual-boo...ll-mediadirect/

Jeg har ikke klart å finne oppskriften på annet en spansk så jeg vet ikke om det er noen som vil prøve/oversette?

 

PS. vær klar over at det er ubuntu med OSx skin....

 

Dette hadde vært veldig kult, google oversatt siden veldig bra til norsk se HER

 

Tror jeg prøver dette når helgen kommer, så kommer med tilbake melding senere.

Lenke til kommentar

Har bestilt den med toppspecs.. Hvordan er batteritiden på den?

 

Skal bruke den som student-pc. Hvordan er den i forhold til Mac på dvalemodus?

På Mac er jo dvalemodusen er drøm. Der kan en jo lukke skjermen, ha en pause på 1t, lukke opp skjermen igjen, og den er på på 1sek.

 

Er M1330 kjapp å få liv i igjen etter en dvalemodusøkt?

Lenke til kommentar
Har bestilt den med toppspecs.. Hvordan er batteritiden på den?

 

Skal bruke den som student-pc. Hvordan er den i forhold til Mac på dvalemodus?

På Mac er jo dvalemodusen er drøm. Der kan en jo lukke skjermen, ha en pause på 1t, lukke opp skjermen igjen, og den er på på 1sek.

 

Er M1330 kjapp å få liv i igjen etter en dvalemodusøkt?

 

Kan ikke si at M1300 er noe raskere enn noen annen XP/Vista pc... den bruker noen sekunder, det gjør den.

Lenke til kommentar
Har bestilt den med toppspecs.. Hvordan er batteritiden på den?

 

Skal bruke den som student-pc. Hvordan er den i forhold til Mac på dvalemodus?

På Mac er jo dvalemodusen er drøm. Der kan en jo lukke skjermen, ha en pause på 1t, lukke opp skjermen igjen, og den er på på 1sek.

 

Er M1330 kjapp å få liv i igjen etter en dvalemodusøkt?

 

Min med en T9300 prosessor er oppe på no-time, har ikke tatt tiden men den er eksepsjonelt rask ut av dvalemodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...