Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Intel har vel noe som heter "Speed step" som klokker ned prosessoren når lader ikke er tilkoblet, men det kan slåes av slik at det ikke blir noe forskjell. (Vet ikke om dette er noe M1330 har)

 

Kjøpte en i dag forresten, får håpe den kommer om ikke så alt for lenge :D

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Noen som har en anbefaling på en grei bærevæske til M1330?

 

Jeg kan anbefale Freitags F17 Joe Messenger bag til m1330. Den har et eget rom til 13'' laptop og fungerer veldig bra for de som sykler litt...

 

 

Litt old news:

Vil også gjøre folk oppmerksom på at Bios A11 skal fikse noen varme problemer.

Lenke til kommentar

Har dell pcene mye sånne "dritprogrammer", som dere skjønner hva jeg mener, når man får de?

 

Altså alle mulige tåpelige egne dell programmer, som f.eks eget wlanprogram, eget sikkerhetsprogram, egen Dell oppdatering osv.

 

Har opplevd det på en del pcer før. Vil helst ha pcen helt "clean", med bare de programmene jeg legger inn selv...

 

 

...og om den har sånne programmer, er det ikke værre enn å bare fjerne de, eller vil det da fucke opp et eller annet?

Lenke til kommentar

Er superfornøyd med min m1330 som jeg har hatt 3-4 mndr nå. Ingen whine.

 

Men, har oppdaget at jeg ikke får kontakt med internet via nettverkskabel.

Enhetsbehandling viser "ingen problem med enheten".

Har prøvd å deaktivere og aktivere. Har testet opp mot 3 forskjellige kablet nett. Andre PC'er funker på samme kabel.

På inngangen på PC lyser orange lys. Skal det ikke lyse grønt når det er kontakt?

 

Håper dette kun er et konfigureringsproblem. Noen som vet hva som foregår? Og hvor og hvordan jeg kan fikse det?

 

Kortet er Broadcom Netlink Fast Ethernet. Har testet driveroppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg trenger lit rådgiving ang. XPS M1330. Takk på forhånd.

 

Jeg har hatt en Macbook v2 13" kjøpt i januar/2007. Maskinen er ok men jeg er virkelig sliten av den dårlig supporten på Windows siden. Jeg er veldig avhengig av Windows og etter 2 år med en OSX bærbar er det nå tiden å si nok er nok. I tillegg har mine Macbook-ene vært plagget av feil og har vært lenge perioder i reparasjon hos Apple.

 

Jeg er nå på jakt etter en lett bærbar og denne Dell-en ser virkelig bra ut. Jeg skal mest sannsynlig få den gjennom jobben så pris faktor er heldigvis ikke en bekymring. At den har mulighet for 3G mobiltilkobling og 802.11agn er en stor pluss. Bedre skjerm en Macbooken er en fordel også. Det er synd at den ikke har baklyset på tastaturet men jeg kan leve uten det. Lenovo X300 er også en kjekk maskin men den er ikke kraftig nok for mine behov. Asus Lanborghini VX3 er også en bra maskin men batteri levetid er dårlig og den mangler firewire.

 

Spørsmål er: Er det enda lurt å kjøpe seg denne maskinen? Den har allerede vært 1 år ute på markedet så den er ikke lenger en ny modell. Vet dere om det snart kommer en erstatningmodell fra Dell i samme vekt/størrelse/features nivå? Eller kanskje finnes det en bedre maskin der ute allerede? Jeg er redd til å gjøre en tabbe som jeg har gjort noen ganger før: Å kjøpe noe og bare noen dager etter det lanseres en nye og forbedret modell. Klar at i teknologiverden ting blir gammel snart, men det suger når man kunne har ventet 1 måned til...

 

Tusen takk for deres hjelp med dette.

Lenke til kommentar

[vet at noen er lite fornøyd med klaging over sene leveringstider her, men skitt la gå...]

 

Kjøpte min m1330 for to uker siden. To dager før estimert levering - mens pc'en var i fase 4 ("klar for utsending") - oppdaterer de estimert dato til 1. august!! Møkk. Ringer dem - og de sier de er tom for standardbatterier! Amatører..

 

Ser dem for meg på lageret:

Jonas: "Oi, denne pc'en skal leveres i overimorra. Vi får gjørra den ferdi! Sleng over batteriet a', Kjell!"

Kjell: "Faen, Jonas. Finner 'em ikke ass. Er vi tomme ell?"

Jonas: "ja, dæven - det er vi. Jaja, får vel bestille opp noen da. Røykepause ell?"

Kjell: "yess!!"

 

Gå tom for batterier?? Er'e muli?! :tease:

 

Noen som har noe peiling om når det kommer inn? Hun jeg snakket med sa det mest sannsynlig kom før 1. august...

 

[sorry hvis noen misliker dette innlegget - personlig synes jeg det er relevant]

Lenke til kommentar

[vet at noen er lite fornøyd med klaging over sene leveringstider her, men skitt la gå...]

 

Kjøpte min m1330 for to uker siden. To dager før estimert levering - mens pc'en var i fase 4 ("klar for utsending") - oppdaterer de estimert dato til 1. august!! Møkk. Ringer dem - og de sier de er tom for standardbatterier! Amatører..

 

Ser dem for meg på lageret:

Jonas: "Oi, denne pc'en skal leveres i overimorra. Vi får gjørra den ferdi! Sleng over batteriet a', Kjell!"

Kjell: "Faen, Jonas. Finner 'em ikke ass. Er vi tomme ell?"

Jonas: "ja, dæven - det er vi. Jaja, får vel bestille opp noen da. Røykepause ell?"

Kjell: "yess!!"

 

Gå tom for batterier?? Er'e muli?! :tease:

 

Noen som har noe peiling om når det kommer inn? Hun jeg snakket med sa det mest sannsynlig kom før 1. august...

 

[sorry hvis noen misliker dette innlegget - personlig synes jeg det er relevant]

 

Heh... Du får endre orderen din til 9 Cellers batteriet da så får du den kjappere.

Eg bestilte meg ein nuh... Min gamle sliter, Dell X1 er utslitt den stakkars!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...