Gå til innhold

Marvel med fire nye filmer! Blant annet vår egen tordengud-Thor.


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
David Wenham (Faramir) fra LOTR ville bli en bedre Thor enn Sean Bean, tror jeg. Han er kjekkere og lysere. Sean Bean virker som en litt mere mørk og skummel heltetype.

 

Jeg hadde virkelig sansen for Wenham i LOTR (spesielt extended, mye bra med han som ble kuttet). Men Thor er en litt sinna og autoritær mann.

Da burde vel Lucius Vorenus være et godt valg? ;)

Lenke til kommentar

 

Hvor er dette klippet hentet i fra?

 

Det er introen til spillet Marvel: Ultimate Alliance, som kom til stort sett alt av systemer inkludert PC. Selve gameplayet er rent hack 'n' slash som i X-Men Legends, men det er vel ikke en dårlig ting? Som navnet sier er dette også en herlig smørje med stort sett alt fra Marvel-universet, fra kjente folk som de du ser i introen til mindre kjente folk som Moon Knight og Spiderwoman. ;) Dessuten er historien noe tull som tillater at helter og skurker står sammen, så du kan lage dine egne lag med for eksempel Spider-man, Ghost Rider, Blade og Magneto om du vil. ;) Personlig likte jeg ikke noen av de eskorteoppdragene (om det så viktig at fyren holder seg i live, hvorfor insisterer han da på å løpe bort til en av de få fiendene jeg ikke denger løs på og sloss med ham?), men ellers er det et meget bra spill jeg har brukt mye tid på.

 

De forskjellige versjonene er på mange måter ganske like, men enkelte hadde noen andre folk du ikke får i de andre. Xbokx360-versjonen hadde for eksempel en pakke med Heroes og Villains du kan laste ned fra Xbox Live, der du får fire nye helter og fire nye skurker å leke med. Men hadde jeg kjøpt spillet nå ville jeg nok gått for PC versjonen, spesielt siden jeg har en gamepad. Den er mye enklere å modde, så du kan få mange flere på laget ditt, blandt annet hele gjengen fra X-Men Legends 1 og 2. ;)

Lenke til kommentar

Når det kommer til Captain America så sier jeg bare følgende: En vanskeligere casting skal det utrolig mye til for å finne. Her er det snakk om en som har de kombinerte lederegenskapene til Aragorn (LOTR), intelligensen til jurymedlem nr. 8 (12 Angry men) og tilstedeværelsen og integriteten til Atticus Finch (To Kill a Mockingbird). Det blir utrolig vanskelig å finne rette skuespilleren, en som skal kunne være i god fysisk form og dyktig nok til at det er troverdig at han "sjefer" rundt på folk som Ed Norton og Robert Downey Jr.

 

Så jeg vil ikke være for dømmende når det kommer til hvem det blir. For det er som å finne en ny Reeve til å være Supermann. Cap er på mange måter Marvel sitt svar på Supermann, dette er en mann som skal inspirere. Så vi bør ikke være for dømmende, vi bør ta hensyn til vanskelighetene med den karakteren.

 

Matthew er langt fra ideelt slik jeg ser det. Det beste hadde vært en ung Robert Redford med litt mer muskler. Mange ønsker Brad Pitt, men da må man skrive det om litt og gjøre Cap eldre. Tror ikke han er interessert lenger heller. Matt Damon er et annet populært forslag. Jeg vet ikke helt, har ikke kommet over en eneste foreslått enda som har skilt seg veldig positivt ut.

 

Man kan finne flere klipp til Marvel Ultimate Alliance, som jeg gjentar er et bra spill, på youtube. Kommer en nr. 2 til neste år.

 

Litt artig å reise til Aasgard for å redde gudene :wee:

Lenke til kommentar
Når det kommer til Captain America så sier jeg bare følgende: En vanskeligere casting skal det utrolig mye til for å finne.

Wonder Woman...

 

 

HA!! Slå den!

 

Såvidt jeg har skjønt så er folk ganske fornøyd med hun som spilte i tv-serien. Jeg bryr meg fint lite om den karakteren og klarer derfor ikke engasjere meg. Syntes det er langt vanskelige å finne Captain America. Wonder Woman er ikke like betydningsfull som hva Cap er.

Lenke til kommentar
Når det kommer til Captain America så sier jeg bare følgende: En vanskeligere casting skal det utrolig mye til for å finne.

Wonder Woman...

 

 

HA!! Slå den!

 

Såvidt jeg har skjønt så er folk ganske fornøyd med hun som spilte i tv-serien. Jeg bryr meg fint lite om den karakteren og klarer derfor ikke engasjere meg. Syntes det er langt vanskelige å finne Captain America. Wonder Woman er ikke like betydningsfull som hva Cap er.

Folk er fornøyd med Linda Carter på samme måten som de digger Adam west og Lou Ferrigno

 

Og spørr du en gjennomsnits Amerikanere så setter de WW og Cap like høyt..

 

egentlig er de skummelt like :p ikke bare symbolikken men mange krever faktisk at WW filmen også starter i andre verdenskrig ettersom begge er synonyme med bank nazister :p

Cap slår de i tryne med at skjold.. mens WW kaster tankser på de :p

Lenke til kommentar
Når det kommer til Captain America så sier jeg bare følgende: En vanskeligere casting skal det utrolig mye til for å finne.

Wonder Woman...

 

 

HA!! Slå den!

 

Tja, det var jo noen rykter med en Wonder Woman film med Jessica Biel i hovedrollen... :p

 

Når det gjelder Wonder Woman som solokarakter er hun ikke så viktig som Superman og Batman, men hun, Superman og Batman er regnet som selve kjernen i Justice League of America. Resten av medlemmene er mindre viktige. ;) Det gjør at det kan bli svært vanskelig å finne en som passer til å spille henne, enten det er en solo-film eller en film med JLA. Selv ville jeg ha foretrukket en film med de tre når de danner JLA i første omgang for å gi alle tre nok tid på skjermen til å utvikle karakterene, så vi kan heller legge til flere folk etterhvert. Spider-man 3 viste jo engang for alle at det kan bli for mye av en god ting. Tre superskurker i samme film høres tøft ut, men det gikk jo ikke helt etter planen... :p

Lenke til kommentar
Tja, det var jo noen rykter med en Wonder Woman film med Jessica Biel i hovedrollen... :p

 

Når det gjelder Wonder Woman som solokarakter er hun ikke så viktig som Superman og Batman, men hun, Superman og Batman er regnet som selve kjernen i Justice League of America. Resten av medlemmene er mindre viktige. ;) Det gjør at det kan bli svært vanskelig å finne en som passer til å spille henne, enten det er en solo-film eller en film med JLA. Selv ville jeg ha foretrukket en film med de tre når de danner JLA i første omgang for å gi alle tre nok tid på skjermen til å utvikle karakterene, så vi kan heller legge til flere folk etterhvert. Spider-man 3 viste jo engang for alle at det kan bli for mye av en god ting. Tre superskurker i samme film høres tøft ut, men det gikk jo ikke helt etter planen... :p

Ja.. men nå ble det jo også sagt at Nick Cage skulle spille Superman og Jack Black Skulle spiller Green Lantern..

 

 

MEn Biel har faktisk kroppen til rollen :p

Lenke til kommentar

Det har nå Megan Gale også (spesielt om man ser på video med henne, de ser langt bedre ut enn bildene). Men en 31 år gammel modell tviler jeg på vil kunne spille særlig troverdig. Det er hun som er bekreftet som Wonder Woman i Justice League-filmen. Men den er jo lagt på is i følge ryktene.

Lenke til kommentar

Biel har kanskje kroppen til å spille Wonder Woman, men hvor mange andre kvinnelige Hollywood-skuespillere i den alderen har ikke det? Dessuten vil jeg heller ha talent enn fin kropp. Det er jo ikke uten grunn Jennifer Aniston ikke har vært i en eneste film jeg har likt siden Leprechaun. :p

 

For øvrig morsomt å bekrefte en skuespiller til en film som ikke engang er i produksjon lengre. Vi kan jo like greit "bekrefte" at Bruce Campbell dukker opp som Ash i "Freddy Vs Jason vs Ash". Det gikk jo mange rykter om den en stund, og hvem andre skulle spilt Ash egentlig? ;) Og selv om det ble med filmen har vi jo tegneserien...

 

 

Lenke til kommentar

Han greide å bli skvisa inn i småroller i alle 3 spiderman-filmene. Ring Announcer i enern, ryddemann på kino i toern, og blærete fransk kelner i treern. Han og Sam Raimi går jo waaaaaaay back.

 

Evil Dead er det eneste kommentarsporet jeg har sett helt ut filmen, fordi Bruce har så utrolig gode kommentarer til alt som skjer og hvor jævlig han hadde det når de filmet den og den scenen. "See the guy standing by the road there? That's Sam Raimi!".

 

Husker jeg satt og så Scream Awards 2007 for en stund siden (prisutdeling for sci-fi/horrornerder), og hvem av utdelerne fikk størst jubel av publikum tror du? Og Star Trek II: Wrath of Khan fikk en ærespris.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har sett mye rart med Bruce Campbell opp gjennom årene, og stort sett alt har vært genialt. Han presterte til og med å gjøre den Sinbad-serien på 90-tallet morsom. ;) Kanskje derfor Darkman 2 er så dårlig. I den første blir en fyr skadet og må bruke falsk hud. Det gjør at han kan skifte utseende til stort sett hvem som helst. Helt på slutten sier han at professoren (hans egentlige identitet) er død og Darkman lever. Han forsvinner i en folkemengde, og i aller siste scene snur han seg rundt. Og jammer er han ikke Bruce Campbell nå? Gledet meg sinnsykt til oppfølgeren, men i stedet for Campbell fikk vi han fyren som spilte i Mumien? (selve mumien, ikke han helten). Ble litt nedtur. ;) Mener bestemt de to første (alle tre?) er laget av Sam Raimi, noe som gjorde nedturen enda verre. Tenk Darkman, men laget av Sam Raimi og med Bruce Campbel i hovedrollen. Det hadde vært noe!

 

Hmpf, kanskje litt off-topic der. For øvrig er Spider-man filmene laget av Sam Raimi, så det er ikke så rart Bruce Campbell dukket opp. Du husker jo hvem som lagde Evil Dead-serien? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...