Gå til innhold

Marvel med fire nye filmer! Blant annet vår egen tordengud-Thor.


Dotten

Anbefalte innlegg

Iron Man knuste absolutt alle forventninger, både hos kritikere og publikum. Med over 100 millioner dollar tatt inn i USA alene første helgen (og like mye ellers i verden) så måtte jeg spise i meg mine ord om at for at filmen skulle oppnå slike summer måtte den få fantastiske anmeldelser, samt at "griser ville fly i et nedsnødd helvete." Jeg har ikke sett noen griser fly og helvete er nok fortsatt brennhet. Men Iron Man viste virkelig sine flygeegenskaper og jeg kan fortsette å leke crappy ordspill.

 

Filmene som kommer:

 

Iron Man 2: 30. april 2010

Thor: 4. juni 2010

The First Avenger: Captain America: 6. mai 2011

The Avengers: 11. juli 2011

 

Dårlig nytt for alle som er lei superheltfilmer, en ren ekstase for alle andre. Vi vil til og med få se vår egen tordengud, samt at det hele avsluttes med en Avengers film som ventelig vil inneholde Samuel L. Jackson, Edward Norton, Terrence Howard og Robert Downey Jr. I tillegg til hvem det nå vil bli som spiller Thor og Captain America.

 

Vil Marvel lykkes i å føre sjangeren inn i en ny æra, akkurat når endel begynte å bli smått lei?

 

Jeg er nå glad Marvel har bevist meg så grundig feil. Jeg kan ikke annet enn å glede meg til 2010 og 2011.

 

http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=7165

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes at DC burde få fingeren ut av rompa og begynne å lage filmer basert på andre tegneserier enn Superman og Batman. Ja jeg vet at det er kommet flere filmer basert på Vertigo tegneserier, men jeg vil ha filmer med Grønne Lykt, Martian Manhunter og ikke minst Zatanna. Jeg ser så klart frem til disse Marvel adapsjonene, men jeg skulle ønske at det også kom noen DC adapsjoner, om ikke annet for å skape litt balanse.

Lenke til kommentar
Synes at DC burde få fingeren ut av rompa og begynne å lage filmer basert på andre tegneserier enn Superman og Batman. Ja jeg vet at det er kommet flere filmer basert på Vertigo tegneserier, men jeg vil ha filmer med Grønne Lykt, Martian Manhunter og ikke minst Zatanna. Jeg ser så klart frem til disse Marvel adapsjonene, men jeg skulle ønske at det også kom noen DC adapsjoner, om ikke annet for å skape litt balanse.

 

Green Lantern er vel med i den nye Justice League. Spilt av vår godeste Common hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Hva slags superhelt er Green Lantern egentlig? Det er jo et latterlig navn..

 

"Hei, jeg er Supermann. Jeg kan fly og grille folk med øynene mine"

"Hei, jeg er Spiderman, jeg kan klatre overalt og skyte spindelvev"

"Hei, jeg er Hulken. Jeg blir stor og grønn og kan knuse hva som helst med nevene mine"

"Hei, jeg er umm... Grønn Lampe, jeg har grønn dress og en..lampe som lyser veldig sterkt."

 

Høres litt ut som en av tullesuperheltene til Frode Øverli i Pondus. Tanga-Trond osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Synes at DC burde få fingeren ut av rompa og begynne å lage filmer basert på andre tegneserier enn Superman og Batman. Ja jeg vet at det er kommet flere filmer basert på Vertigo tegneserier, men jeg vil ha filmer med Grønne Lykt, Martian Manhunter og ikke minst Zatanna. Jeg ser så klart frem til disse Marvel adapsjonene, men jeg skulle ønske at det også kom noen DC adapsjoner, om ikke annet for å skape litt balanse.

 

Green Lantern er vel med i den nye Justice League. Spilt av vår godeste Common hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Sterke rykter, basert på en uttalelse fra en av DC-sjefene, tyder på at Justice League er lagt på is på ubestemt tid. WB satset på å lansere ensemble-filmen først (bruke Supermann og Batman som trekkplaster) og med det lansere sine andre mindre kjente helter i solo-filmer. Spørs om det er nødvendig når man ser hva Iron Man presterte. WB roter virkelig.

 

Skal de ha en Justice League film så må de få vekk Tiny-Cotrona som Supermann og Baking Soda som Batman. Lag en Justice League-film med Bale og Routh. Bruk eksisterende filmer som grunnmur.

 

Problemet til DC er jo at de har, i mine øyne, kjedeligere helter å vise til enn Marvel. Sett bort fra tre-fire av dem.

Lenke til kommentar
Problemet til DC er jo at de har, i mine øyne, kjedeligere helter å vise til enn Marvel. Sett bort fra tre-fire av dem.

Uten å skape en DC vs. Marvel debatt er jeg ikke helt enig. En film om the Green Lantern Corps for eksempel tror jeg kunne blitt bra. Spesiellt med tanke på at det finnes en del markante personligheter blant de grønne lyktene. Er også litt svak for Mister Miracle og om man lager en film om han kan man samtidig få inn den klassiske skurken Darkseid. Kan sikkert ramse opp flere, men poenget er at DC har et like stort potensiale når det gjelder filmer som Marvel, de har bare blitt hengende etter.

Lenke til kommentar
Hva slags superhelt er Green Lantern egentlig? Det er jo et latterlig navn..

Grønne Lykt er ikke en superhelt. Det finnes mange forskjellige grønne lykter som alle er medlem av the Green Lantern Corps som er en slag intergalaktisk politistyrke. Det kule med Grønne Lykt er at alle har en ring som gir dem en evne til å skape det de tenker på. Hvis en grønn lykt for eksempel vil grave en diger grøft kan han/hun bare tenke på en spade og plutselig har den en diger grønn spade de kan grave med.

Lenke til kommentar
Hva skal han drasse på lykta for, da?

Opprinnelig var lykta en slags batteriopplader, når en ring gikk tom for kraft var det bare lade den opp med hjelp av lykta. Men nå er den vel bare et symbol på de grønne lyktene eksisterer for å gi lys selv i den mørkeste stund.

Lenke til kommentar
Hmf. Jeg sitter fortsatt å venter på en Green Arrow film. DET hadde vært noe.

 

David S. Goyer jobbet jo med en film om Green Arrow som skulle hete Super Max, men det har vært stille lenge om den filmen nå :hmm:

 

The Avengers kommer nok til å bli bra hvis de klarer å få med alle som spiller heltene i de orginale filmene og ikke ender opp som JL, som jeg fremdeles håper at blir gravlagt en gang for alle...

Lenke til kommentar
Synes at DC burde få fingeren ut av rompa og begynne å lage filmer basert på andre tegneserier enn Superman og Batman. Ja jeg vet at det er kommet flere filmer basert på Vertigo tegneserier, men jeg vil ha filmer med Grønne Lykt, Martian Manhunter og ikke minst Zatanna. Jeg ser så klart frem til disse Marvel adapsjonene, men jeg skulle ønske at det også kom noen DC adapsjoner, om ikke annet for å skape litt balanse.

 

 

Synes at DC burde få fingeren ut av rompa og begynne å lage filmer basert på andre tegneserier enn Superman og Batman. Ja jeg vet at det er kommet flere filmer basert på Vertigo tegneserier, men jeg vil ha filmer med Grønne Lykt, Martian Manhunter og ikke minst Zatanna. Jeg ser så klart frem til disse Marvel adapsjonene, men jeg skulle ønske at det også kom noen DC adapsjoner, om ikke annet for å skape litt balanse.

 

Green Lantern er vel med i den nye Justice League. Spilt av vår godeste Common hvis jeg ikke tar helt feil.

 

 

Green Lantern er på vei med Hal Jordan og greier.. de har sagt at hvis JLA filmen blir noe av så skal de klare å tvinge inn en grunn til at John Stewart er i den.. men "Green Lantern" kommer (muligens) 2010

Wonder Woman er på full fart inn igjen nå er det folka bak WW2 manuset som skriver manuset og det skal være satt i vår tid..

Man of Steel skal vist starte filming nesteår..

og The Flash jobbes det med.. (sakte)

 

 

Og selvsagt The Spirit kommer nesteår.. problemet er at Frank Miller står bak den og det ser ut til å bli det han lovet det ikke skulle være.. nemlig "The Goddamn Spirit" .. Frank Miller burde ha gitt seg på topp sier jeg ..

 

Hva slags superhelt er Green Lantern egentlig? Det er jo et latterlig navn..

 

"Hei, jeg er Supermann. Jeg kan fly og grille folk med øynene mine"

"Hei, jeg er Spiderman, jeg kan klatre overalt og skyte spindelvev"

"Hei, jeg er Hulken. Jeg blir stor og grønn og kan knuse hva som helst med nevene mine"

"Hei, jeg er umm... Grønn Lampe, jeg har grønn dress og en..lampe som lyser veldig sterkt."

 

Høres litt ut som en av tullesuperheltene til Frode Øverli i Pondus. Tanga-Trond osv.

Greenlanternrebirth6.jpg

 

Green Lantern (det er 5 på jorda.. og 7200 andre ute i universet) er bland de mektigeste av superhelter..

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar

Litt av sporet kanskje men venter som en unge på julaften på Wolverine! :) men skal jammen sies at jeg ble positivt overrasket når jeg så ironman på kino, å jubelen gikk i taket når jeg så slutten etter end-credits :)

 

Håper de får det til skikkelig framover, må si meg enig i at de burde bruke allerede "etablerte" skuespillere som Bale til batman osv..blir nesten for dumt og bytte dem ut gang på gang samt at det skal komme batman med bale og JL med andre i rollen..nei da blir det bare rot og folk og fans blir bare og sky heile greia, selv en som meg..nerd :p

 

Hud

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...