Gå til innhold

Blogg: Fanboy-marerittet


Anbefalte innlegg

En veldig bra artikkel! Fanbois fortjener juling :devil:

 

Men en artikkel om fanboys uten å ta med Apple...?

 

Dette fikk meg til å tenke på hvor mange "nettbutikk fanboys" det finnes også.

Irriterende!

 

'Komplett er best, ingen protest'

Hoho! Og hva med alle Ati/Nvidia fanboisa :p

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes fanboys var morsomme før, men må innrømme at det har blitt slitsomt etterhvert. Synes dog det er et mye større problem på store, internasjonale forum enn her.

 

Les tråder på gtaforums for eksempel hvis noen tør å ta opp et problem de har/føler de har med GTAIV på PS3. De blir rett og slett hetset med rimelig grovt språk. Regner med det er det samme uavhengig av hvilken konsoll.

 

Tror de værste fanboys er kids som ikke har mulighet (les råd) til 2 eller flere konsoller og derfor må velge seg én av dem. Så blir tydeligvis denne konsollen deres Gud. Uansett årsak er det i hvertfall latterlig.

Lenke til kommentar
:wee: Jeg vurderer å dra brødboksen inn i stua etter mange år med nedstøving. Det er artig å tenke på hvor dypt den boksen preget barndommen. Utrolig at de fikk til såpass gode og omfattende spill med bare 64k. Husker spesiellt godt ett spill som jeg og kamerater ble sittende og glede oss over i ukesvis, "Bruce Lee".

 

:!:

 

skal det være en remake?

http://reloaded.org/download/Bruce-Lee/73/

Lenke til kommentar

Jeg merker meg at fanboys i denne artikkelen omtales som om de har makt til å velte hele spill-industrien hvis vi ikke passer på dem.

 

Det er feil, det.

 

Selv om alle verdens fanboys skulle slå seg sammen om en sak (og det vil aldri skje), så blir det eneste resultatet at noen flere Joachim'er lar seg provosere til å skrive tomme artikler.

 

That's it.

Lenke til kommentar

Men noe godt kommer av disse fanboysa da, timer på timer med kjempegod underholdning. De er krydderet i pølsa, smaken i stuingen, saltet i grøten. Uten dem hadde det blitt litt tamt og kjedelig for man trenger dem, selv om man ikke liker dem, så trenger man dem, til å livlig gjøre en ellers kanskje kjedelig diskusjon.

Lenke til kommentar

Min første konsoll var en Nintendo (nes 8 bit). Jeg solgte den og kjøpte Super Nintendo (snes 16 bit) et par år etter. Så kjøpte jeg Playstation, etterfulgt av Playstation 2 og i nyere tid kjøpte jeg en modet slim-versjon av Playstation 2. Spilling på konsoll har dalt etter hvert som jeg har blitt eldre, men i de årene jeg spilte så ga spillene meg glede, ikke produsentnavnene.

 

En kompis hadde PC, en 486, og vi spilte og koste oss selv om jeg hadde en Nintendo hjemme. Han hadde også Sega, og Sonic var et spill med fart. En annen hadde Atari, og det hendte at vi byttelånet konsollene.

 

Jeg har også vært borti Commodore, Amiga, Nintendo 64, Gamecube, Playstation 3 og Xbox-ene.

Driter vel en lang i hvilken konsoll det er, hvilket system det er osv. Ja takk alle sammen!

 

Det jeg tror skaper fanboy-mentalitet, er at samme spill gis ut på flere konsoller. Da velger folk konsoll, og gjør den gjerne til favoritt. Jeg liker bedre når et spill hører til en bestemt konsoll, for da kan jeg ha både Xbox, Playstation 3, Nintendo Wii og en PC stående.

Lenke til kommentar
fanboys er en stygg ting ja, husker selv da jeg her på Hardware.no mottok drapstrusler etter en diskusjon ang Intel/amd der jeg forsvarte Intel :cry:

 

 

Bare AMD fanboys som kan synke så lavt :tease:

 

Men neida. Fæle greier. Noen tar ting litt over på person.

 

 

Selv har jeg PS3 men liker 360en best :p

 

Så slik sett er jeg ingen fanboy.

 

 

 

Hva angår prosessorer derimot er jeg nok litt "pro Intel", men jeg har ingen problemer med å inrømme når AMD er best, og anbefale det (har ikke gjort det siden Core 2 kom ut riktignok).

 

 

Hva kamera angår er jeg nok villig til å forsvare Canon med nebb og klør. Intern fokusmotor Nikon? Hva tenkte dere på ? :p

Lenke til kommentar
Hva kamera angår er jeg nok villig til å forsvare Canon med nebb og klør

 

Hehe for spesielt intresert er jeg nok fanboi av rancillo espresso maskiner, men et er svært enkelt da de er de eneste som selger en fullverdig pro maskin til privatmarkedet )

 

http://www.rancilio.it/rancilio/prod_model...;id_category=26

 

Jeg synger om det som har skjedd meg og navna må jeg jo ha med :p

 

edit

Ja det eksitrer enkelte andre men prisene her er skrudd langt opp i taket pga design etc.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

En annen ting som jeg tenkte på, ble akkurat nevnt av Kristoffer99 her. Man må få lov å mene noe om noe uten å få argumentene fraskrevet som fanboy.

 

Jeg mener at AMD lager de beste CPU-ene, at X-Box er kommet lengts på konsollfronten, at Opera er den beste nettleseren og at Vista x64 er dagens beste OS.

Men jeg er ikke fanboy, bare den som liker å bruke det beste til en hver tid. I morgen kan det være Firefox, om de mot formodning skulle klare å lage et bedre produkt ;)

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
En annen ting som jeg tenkte på, ble akkurat nevnt av Kristoffer99 her. Man må få lov å mene noe om noe uten å få argumentene fraskrevet som fanboy.

 

Jeg mener at AMD lager de beste CPU-ene, at X-Box er kommet lengts på konsollfronten, at Opera er den beste nettleseren og at Vista x64 er dagens beste OS.

Men jeg er ikke fanboy, bare den som liker å bruke det beste til en hver tid. I morgen kan det være Firefox, om de mot formodning skulle klare å lage et bedre produkt ;)

Ja, så lenge du kan begrunne at det er det beste produktet for deg så er det greit nok. Men hvis du f.eks. bare kjøper en AMD CPU kun fordi det er AMD, så blir det noe annet...

Lenke til kommentar
Men ellers så var jo ikke Nintendo sin strenge kontroll over konsollene sine i utgangspunktet så dårlig da. De ville jo forhindre at konsollene ble oversvømt av drittspill, og opprettholde godt rykte og jevn kvalitet.

 

Om du tenker på Seal of Quality-greia til Nintendo, så hadde det ikke særlig mye med kvaliteten på selve spillet å gjøre. Seglet viste bare at spillet var testet og godkjent av Nintendo, slik at det var kompatibelt med konsollen det ble laget for (f.eks. NES) og at det var familievennlig og ikke inneholdt noen diskutable ting.

 

When the Official Nintendo Seal of Quality was used, the meaning of the seal was explained as follows:

This official seal is your assurance that Nintendo has approved the quality of this product. Always look for this seal when buying games and accessories to ensure complete compatibility with your <insert name of Nintendo system here>.

 

This meant that the cartridge worked in the named hardware; it had nothing to do with the written quality of the software.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_Seal...NTSC_regions.29

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...