Gå til innhold

Blogg: Fanboy-marerittet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra artikkel. :thumbup: Har selv 2 kompiser som har en PS3 hver og som er virkelig fanboys. Jeg har Xbox 360 og de sier hele tiden ting som f.eks. ''PS3 eier Xbox 360 så ekstremt hardt'' eller noe lignende. Først så prøvde jeg å argumentere tilbake, men det gjorde visstnok ting verre, så jeg bare dritter i det uansett. Jeg synes forresten at PC er en mye bedre spillplattform enn konsollene. ;)

Lenke til kommentar

Godt skrevet. :)

 

Jeg må dessverre si at jeg var Nintendo-fanboy før i tiden, Playstation var teit og Xbox var enda værre! Men heldigvis skaffet en venn av meg seg Playstation 2, som resulterte i at jeg også skaffet meg det, så kom Elder Scrolls IV, som resulterte i at jeg skaffet meg en 360. Jeg er enig med deg, Joachim, det kan være direkte dødelig for spillmarkedet.

Må dessverre si at jeg også var Nintendo-fanboy før. Søstra mi og kjæresten hennes kjøpte PS2, og jeg ble mindre fanboy. Men så slo de opp og han tok PS2-en. Men det gjorde ikke meg mer fanboy igjen.

 

Nå har jeg både Wii og X360, og har lyst på enten PS2 eller PS3.

Lenke til kommentar

Bra skrevet, og helt enig i innholdet.

 

Jeg prøver selv og holde meg nøytral i dagens konsollkrig, men har nok selv et system som jeg liker best. Men det er stor forskjell mellom å foretrekke en plattform, og forsvare en med nebb og klør og ikke se kvaliteten som er på andre siden av gjerdet.

 

Og det jeg mener er essensen i bloggen, og som de fleste fanboys ikke skjønner, er at det er vi forbrukerne som kommer til å svi hvis en av de tre store i dag skviser ut de andre to. Vi bør alle ønske at konkurransen i konsollmarkedet fortsetter slik den er i dag, på den måten vil de kjempe for å gi oss forbrukerne det beste produktet til best pris.

 

Optimalt sett så bør de alle sitte med rundt 33% av konsollmarkedet hver.

Lenke til kommentar
Savner Sega Dreamcast jeg. Utrolig bra konsoll, mulighet for onlinespilling, bra joypad, ps2 grafikk før ps2, osv...

 

her er en dokumentar om Dreamcast sitt liv : http://video.google.com/videoplay?docid=9214419766443021135

 

Hilsen dreamcast fanboy :tease:

 

+1

 

Dreamcast for life! Jeg minner stadig vekk folk på at alle de gode spillene til Xbox og PS2 var ports av eller oppfølgere til DC-spill.

(Og ja, jeg vet det er en grov overdrivelse, men det er mer enn bare litt sannhet i det :p).

Lenke til kommentar

I mine yngre dager var jeg en liten Sega fanboy og gikk deretter over til Nintendo da jeg fikk N64. Husker at N64 spillene var ufattelig dyre og måtte somregel planlegge fremover i tid med tanke på å spare meg opp penger til å kjøpe et spill. Det var dager.

 

I dag sitter jeg å koser meg med flere enheter av forskjellige selskap og personelig ser jeg ikke hvorfor folk innbitt må sette seg ned å forsvare den ene enheten de har. Selv har jeg X360 og Wii per i dag og skal i fremtiden ha meg PS3 for jeg vet at God of war 3 er på vei samt et spill fra Team Ico som jeg ikker er interesert i å gå glipp av.

 

Det var en godt skrevet blogg forøvrig, godt skrevet :)

Lenke til kommentar

Dette er egentlig ikke så stort problem som folk tror. Tingen er at vi er i ett nerdemiljø, ikke noe negativt ment med det. Jeg mener vi er eksperter på spill alle sammen, vi har tonnevis av erfaring med konsoller og vi leser masse info på nettet om det siste og det nyeste og vi elsker å diskutere det vi har lært.

 

Så når en person plutselig fyrer løs med "PS3 suger balle" så tenner folk og forsvarer konsollen, men det gjør dem ikke fanboy. Jeg tenner like mye om folk sier Audi suger siden det er det jeg kjører. Vi er i ett interaktivt miljø her og da må folk forvente reaksjoner når folk begynner å skrive negative ting om emner andre liker.

Lenke til kommentar

Elsk mer, hat mindre :)

 

Men ellers så var jo ikke Nintendo sin strenge kontroll over konsollene sine i utgangspunktet så dårlig da. De ville jo forhindre at konsollene ble oversvømt av drittspill, og opprettholde godt rykte og jevn kvalitet. Dette var problemer som Atari og Amiga hadde hatt, men Nintendo unngikk :) Problemet var jo heller at prisene ble presset opp. :/

 

Ellers elsker jeg min gamle Sega Megadrive like høyt som Nintendo 64 og Commodoren :D Gode tider

Lenke til kommentar
Gratulerer, du har ikke bare misforstått hele artikkelen min, men du har også kastet bort verdifull tid du aldri får tilbake.

Og det burde sette en stopper for alle eventuelle kommentarer om at noen vil ha tilbake de siste fem minuttene av sitt liv fordi de synes du prater tull. Flott artikkel! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det eneste positive med fanboykrangler er underholdningsverdi. Det er få ting som får en til å humre like mye som en stakkars, fattig person som endelig har fått råd til en konsoll, som er livredd for å ha gjort feil valg og derfor skryter hemningsløst av denne konsollen for å overbevise seg selv om at han gjorde det rette valget. At personen prøver å overbevise andre er bare unnskyldningen. Fanboys, jeg ler av dere!

 

Forøvrig tror jeg fanboyism (om det er et begrep) har direkte sammenheng med intelligens. Hvis du kryss-referer ( :roll: )personer her inne som er fanboys av en konsoll, med folk som skriver dårlig norsk og/eller bare kommer med usaklige og dårlige argumenter i diskusjoner, så skal du nok se at veldig mange navn dukker opp i begge kategoriene.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...