Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg vil ha raskere Torrent download!


Anbefalte innlegg

Har du kjørt testen i uTorrent for å sjå om du har klart å åpne porten?

 

nei... hvordan gjør jeg det?

hvilken farge har ikonet på bunnen av utorrent bildet? grønn: alt ok, rød, portene er stengt, gul, kan være flere årsaker. Hvis du klikker på ikonet kan du sjekke om porten er åpnet.

 

som du ser i dette vedlegget er det ikke noe ikon i mitt vindu..

 

Men jeg fant ut hvordan jeg tok testen om jeg hadde forwarda riktig. det hadde jeg ikke. ERROR sto det. se selv:

post-152050-1207747476_thumb.jpg

post-152050-1207747488_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke gjøre annet en å kjøpe deg større linje. Men lær deg forskjellen på kB og kb...
..og du kan jo vurdere å svare riktig istedet for å terpe på forskjellige måter å skrive kilobyte på (vi forstår alle hva han mente, inkludert deg).

 

Grunnen til at det går raskere hos kompisen han er sannsynligvis at han A) ikke er bak noen NAT, eller B) har forwardet en port til maskinen som kjører uTorrent. Guider for dette finnes på utorrent.com, men man vil ofte også trenge litt mer detaljert kunnskap om hvordan nettleverandøren styrer slikt for å komme i mål.

Lenke til kommentar

hei! det virker IKKE!

Hva har jeg gjort galt?

 

her er noen svreen-shoots fra ruteren og fra utorrent ol... så kan dere se om jeg har gjort noen feil. og en ting til... Når man trykker apply settings i ruteren går nettet automatisk av hos meg. skal det skje? jeg kobler bare til igjen og allt virker normalt, men jeg syns det er litt rart!

 

Takk for all hjelp jeg kan få!

 

( ble feil rekkefølge :/ )

post-152050-1207753582_thumb.jpg

post-152050-1207753603_thumb.jpg

post-152050-1207753621_thumb.jpg

post-152050-1207753630_thumb.jpg

post-152050-1207753646_thumb.jpg

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

Du kan prøve å slå av brannmuren, eventuelt alle om du har fleire. Har hatt liknande problemer med brannmur, det var riktignok Kaspersky sin, eg har ikkje XP-brannmur påslått. Det er ei hake for XP-brannmuren i uTorrent, men eg meiner å ha hatt problemer med det likevel.

Lenke til kommentar

Zeph.. har du åpna disse portene?

For hvis du har det... ville det vært veldig fint om du hadde tatt et screen-shoot inne på ruteren din og kanskje også i innstillingene på uTorrent.

Uansett... Jeg lurer på om dette kan ha noen betyding for de andre PCene i huset? vi har 5 PCer i huset og det var noe trøbbel med nettverket i dag. kan det være pga det jeg gjorde med ruteren? og er det vanelig at nettet slår seg av når man trykker på apply changes i ruteren? for det skjer nemmelig hos meg, selv om jeg bare kan koble sjapt på igjen, men skal det være slik?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Virker fortsatt ikke.

Når jeg går på options i uTorrent og så på speed Guid og så trykker på "test if this port is forwarded properly" kommer det opp en internettside der det står error og at den ikke er forwarda... hva i HULESTE`? jeg testa også uten brannmur på men det hjelp vist ikke.

 

Kom igjen datanerds... Kan noen hjelpe meg???

(takk for hjelp så langt uansett)

 

dødla kjip...

 

BTW... jeg ser det 3-kant ikonet alle snakka om nå. det er oransj, og så står det "no incoming connection"

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

Det høres ut som det er gjort noe feil fortsatt...

 

1. Hvilken ISP/Internett leverandør har du?

2. Har du noen andre bokser en Routeren og IP telefonen

3. Har du skrevet inn riktig adresse(IP) til dataen på routeren slik at du får den åpne porten?

4. Har du satt statisk ip?

 

 

Siste løsning(Egentlig ikke anbefalt med mindre du har en ordentlig brannmur på maskinen!):

 

Skriv inn ipen din under menyvalg: DMZ

 

DMZ betyr at det ikke vil være noe sperring mellom dataen din og internett! Men som nevnt SISTE løsning, men er ikke anbefalt! Det fungerte på en kamerat sin router som har samme grensesnitt som din router bare med et annet navn!

 

Kan være at routeren din sin brannmur som generelt sett suger! ^^

 

EDIT: Små ting

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Eg køyrer med UPnP her i huset, hadde eg vore i min leilighet skulle eg tatt skjermskot av innstillingene sidan eg der har åpna portar samt latt uTorrent køyre gjennom brannmuren.

 

Har du sjekka at det ikkje finnes andre brannmurar installert på PC-en? Dei er veldig ofte i lag med antivirusprogrammer.

post-23219-1207776814_thumb.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Sånn angående software brannmur(Brannmur som er installert på pc):

 

Sjekk om:

 

Windows brannmur er avslått evt. satt til å godta at uTorrent slipper igjennom

Har du hovedkort ifra nVidia så må du sjekke at hardware/software brannmuren er avslått(Denne brannmuren kan være noe herk å endre på! Greiere med en software brannmur!)

Andre software brannmurer: Comodo, Outpost, Sunbelt, Norman, Norton Personal Firewall/Internet Security, Sygate, Zonealarm etc.! Sjekk om software brannmuren står satt til å slippe uTorrent igjennom noen ganger kan en ha trykket for å sperre port evt. program i brannmuren!

 

Gjerne nevn i forum hva du bruker som brannmur!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har en kompis av meg, og han kladde over hannes nettverk som bare var på 3 - 29 KB/s, også da tok jeg og konfigurete Routern hannes og etter det har han bare hatt 160 - 220 KB/s på utorrenten.

 

Det æ Gjor var slik;

 

1 Start cmd, Type ipconfig

 

2 Finn din defualt gateway som enten er 10.0.0.138 eller 193.168.osv..

 

3 legg det i url din på weblesern din

 

4 Du vil få en innloging Type; Admin som brukernavn, og Pw som Admin. eller Admin på brukernavn og Blank på Pw

 

5 når du har kommet inn på routern finner du Nat, eller noe som har med Port triggering osv... finner du Nat har du det kansje veldig lett konfig da trykker du på nat og på Full

husker ikke helt ka det var, men det er vertfall noe med full, og slik oppner du alle porter.

 

6 finner du noe som har med feks; Application Start Port End Port Start Port End Port

Type inn din Port nr som du finner på utorrent, og type feks; 1807 på alle Start port og end port.

 

7 Save settning's også tester du ut om porten er oppnet, du går på Options derreter Speed guide og trykk på Test if the port is probly forward....

 

8 kommer det opp Ok your port 1807 it's oppen, da har du oppnet port'en og vil dermed få mere speed i nedlastingen..

 

Har dokker Telenor eller ka dokker har så går du til dokkers levendør også kontakter du kundeservice og sir ka du plages med, og treng hjelp, da vil du få som regel en Guid som vises i bilder hvordan man gjør det med akkurat din type router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...