Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, ligget våken ja.. :) Koselig!

 

 

Nei var jo ikke meninga å holde det hemmelig over så lang tid, da jeg måtte til med litt custom på panelet.

 

Fikk ikke gjort noe særlig med denne idag, da jeg måtte bråpolere opp hele bilen før vinteren setter inn. Kjørte på med full pakke, alt fra clay til den skjønneste sealeren(wax) på slutten. Så nå er den klar! (Tok dette idag, da det var fint vær)

 

 

Panelet skal jeg ta i morra eller på søndag! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva skjer?

 

 

 

 

Hei!

 

 

Jeg er ikke død! Snarere tvert om. Skjedd en del i det siste med bilen vettu, blant annet at disse snertne sakene har kommet på:

 

DSC01364_rz.jpg

(kremt)

 

 

 

Såeh, hva mer? Joda, rulla den inn på EU godkjenning her om dagen, og brekket måtte fikses. Dette er en vanlig svakhet med Celicaer, at brekket tar mindre og mindre. Så at på forrige EU hadde også bilen for svakt brekk. (lapp i boka)

 

Så, de byttet brekkvaiere, og alt ble plutselig mye bedre. Ser at de ikke har spart på sakene, da det henger noen feite nye blå kabler ved bakhjula mine som jeg ikke har sett før.. :p Tydeligvis noe som tåler litt vær og vind!

 

Så når disse kom på plass, virket brekket med en gang igjen, og EU godkjenningen er stemplet inn og jeg er klar for 2 år til! :D

 

 

Mere? Jada, klart det! Har byttet ut til denne:

 

DSC01363_rz.jpg

 

 

 

 

Mer?

 

 

 

Joda, fikk ei saftig pakke her idag faktisk:

 

IMG_5062_rz.jpg

 

 

IMG_5064_rz.jpg

 

 

IMG_5065_rz.jpg

 

 

 

Mon tro hva som er inni denne?

Lenke til kommentar

Ja, grunnen til at jeg ikke fikk lagt ut noen bilder, var fordi jeg ikke får brukt panelet får jeg får noen hoodlifts! Så jeg ville ikke skuffe dere.. :(

 

 

Men her har jeg ihvertfall noe heftig på lur! Og bildene venter klare på å bli lagt ut! :p Så her blir det ikke like lang teasing.. :p

Lenke til kommentar

DJ Ovin:

Takk! Ble veldig bra med disse altså, gjorde seg! Driver nå og klekker ut en plan for setetrekkene, slik at dette kommer til å mache.. :)

 

Tenkte å kjøpe helt nye seter(brukte dog) og trekke dem om. Disse setene er utvalgt:

DSC02958.jpg

 

 

Det er disse setene som sitter i den nyeste Celicaen.

 

Aiai, flotte dørtrekk du! Nye originale eller brukte du har kjøpt? :)

Disse er custom så det holder! Ingen andre enn meg som har akkurat disse.. :) Det er mine gamle dørtrekk som har fått seg en renovering! Installbay på Hamar som har gjort denne jobben, blir jo som nytt, bare enda bedre! :D

Lenke til kommentar

Takk skal du ha! Dørtekkene gjorde susen, for å si det slik!

 

 

Litt har jo skjedd i det siste også! Fått nye vinterdekk, da de gamle var helt håpløse. Mitt første møte med "hardcore vinter" var jo heftig. Jeg hadde jo vinterdekk på når det første snølaget kom, men fremdeles spant jeg rundt som Bambi på isen. "Åssen i huleste skal dette gå?" tenkte jeg, og gruet meg over de harde vintermånedene vi nå er på vei igjennom.

 

MEN! Så viste deg seg slik at dekka mine var blitt harde og dårlige. Jeg trodde de var greie jeg, da jeg så at alle pigga var i behold. Men er visst mer som må taes i betraktning når det gjelder dekk gitt.

 

Fikk på noen nye fine vinterdekk med pigg, og det ble litt tryggere på veien!

 

Nok "skravl" fra meg!

 

Har bestilt meg noe mer fiffig til bilen. Denne gangen er det eksteriøret som skal shines! Pakka er fremdeles i Hong Kong, så jeg gleder meg som en unge til denne kommer i mine hender. (Hint: det har noe med lys å gjøre) Dere skal få vite hva det er med EN gang jeg får satt det på! Lover! :)

 

Imens har jeg gjort noe annet på bilen:

 

 

IMG_5117_rz.jpg

 

IMG_5118_rz.jpg

 

 

Jepp, det gamle helsikkes trekket er nå rivd av. Dere får vel en lettelse av dette, noe jeg også fikk.. :) Jeg skal satse på en mye mer renere stil fremover, ala den som er i dørtrekka mine. Lurer litt på hvordan jeg skal få til dette i midtkonsollen(og åssen), så jeg tar gjerne imot tips!

 

Det gamle trekket som jeg sydde på var jo så møkkete og slitt etter en månedes bruk, så det var bare å gjøre slik:

 

IMG_5114_rz.jpg

 

IMG_5113_rz.jpg

 

IMG_5111_rz.jpg

 

IMG_5115_rz.jpg

 

 

For de som ikke helt skjønner hva jeg har gjort, så har jeg trukket panelet i vinyl istedet.

 

Dette ble vel litt bedre, vel?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...