Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 'n Showcase: Toyota Celica T20 - FAKTISK OVER 2000 BILDER I DENNE TRÅDEN! - [Update: desember 2010]



Anbefalte innlegg

Det jeg hadde planer om ang. setene da.. :p Altså, svart der det er svart idag(på sidene) og oransj i midten der det er blått idag. Det svarte blir da skinn, og midten blir enten skinn eller alcantara. Hadde ikke planer om 100% oransje seter, da dette hadde blitt sykt skrikende.

 

Men vanskelig vurdering, da det frister å kjøre "clean" stil med svart skinn og svart alcantara med oransje sømmer istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, da har jeg vært på ferie! Og mens jeg har vært på ferie, har bilen stått på verksted. Hvorfor det? Jo, har slitt med et heftig oljeforbruk. Er sikker på at jeg har fylt på 20l tilsammen i perioden jeg har hatt bilen. (Et halvt år ca) Og det er litt overkill å nesten fylle på mer olje enn bensin!

 

Så da fant jeg ut at jeg måtte bli kvitt dette en gang for alle. Et verksted jeg har litt innflytelse hos kunne gladelig hjelpe meg med å bytte ventiltetningene som holder olja i toppen slik at den ikke renner ned i forbrenningskammeret.

 

Ringte dem idag for å høre hvordan statusen var, og de fant ut litt mer ymse med motoren. Det var nemlig to stempelringer som hadde satt seg fast i tillegg. Dette resulterer jo i at det kommer olje opp fra bunnpanna/blokka og inn i forbrenningskammeret.

 

Dette forklarer jo hvorfor jeg etterlater meg skydotter av eksos bak meg når jeg gir på! :p

 

 

Så de har fikset alt sammen nå, og bilen står på plassen sin hos meg. Satse på at det er i orden da! Digg! :)

 

 

 

Har et bilde til dere da, selv om det ikke er så fryktelig spennende.

 

post-91181-1223324249_thumb.jpg

post-91181-1223324370_thumb.jpg

 

Jepp, tok av toppdekselet for å se litt! :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Ja, røykla ikke alltid da, men når det først skjedde var det jo flaut.. :p

 

 

Jobben kom på 8000kr, og får faktura for delene etterhvert. Så slikt er dyrt gitt! Men nå holder jo motoren leeeenge til da. Toyota vøtt! Bare de får det vedlikeholdet de trenger går de jo evig nesten.

Lenke til kommentar

Flott karer! Hold motoren vedlikeholdt, så fortsetter den å bruke like lite olje! :)

 

 

Grunnen til at min bruker olje er at gubben jeg kjøpte den av sannsynligvis har dævvkjørt den litt. Og kanskje latt bilen stå en god stund, og muligens glemt å bytte olje osv.

 

 

Jeg skal ihvertfall tappe ut all olja, og smelle i en god dose med Mobil1 helsyntetisk.. :) Da kan motoren kose seg!

Lenke til kommentar

Jepp.. Men litt vedlikehold fortjener jo bilen! Er greit å få den i tipp topp stand igjen..

 

Har akkurat vært på EU godkjenning idag, og fikk et par mangler. Brekket mitt er håpløst, og tar ikke på venstre side bak, så dette må taes før jeg får EU stemplet i boka. Fikk også litt på den ene lampa mi, men grunnen til dette er jo at jeg har sånne jalla pærer... :innocent:

 

Også må jeg snart få satt på årets oblater som jeg har hatt liggende leeeenge nå! :p Fikk mangel på dette også.

 

Så time er bestilt neste onsdag, så da får vi se om EU også er i boks. Da er bilen så og si 100% igjen, og det er ikkenoe galt med den når dette blir fikset.

Lenke til kommentar

Klinte de på idag jeg! :w00t:

 

 

Grunnen til at jeg ikke har satt dem på tidligere er fordi jeg har drivi å planlagt nye skilter. Får jeg nye oblater til de nye skiltene? Tror jeg skal bestille dette veldig snart.

 

 

 

Har forresten mekka siste døra med sentrallås idag. Var jo fint vær, varmt og godt og fint å sitte ute og dra ledninger. Så da er det komplett! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...