Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så hvis man kjøper noen aksjer i dag, kan man ha de så lenge man vil?

 

Er ikke helt sikker på aksjer, men er noe sånt her jeg har forstått det:

 

1. Jeg kjøper 100 aksjer fra FunCom for 33.80 per stk dvs 3380 kroner (33.8 fikk jeg fra Yahoo Finance)

2. Kursen stiger så til 40 per stk og jeg selger. Vil det si at jeg tjener 620 kroner da?

 

Kommer ikke banken til å "ta" litt penger fra det når jeg selger?

Lenke til kommentar

Er litt avgifter ja, men hos Skandiabanken var det hvertfall minimalt. Børspost til FunCom er vel 500 nå sist jeg sjekket, dette for å luke ut småinvestorer. Vet ikke om det er mulig å kjøpe mindre, men det virker som enkelte banker gir deg mulighet for det (se posts over). Har selv 1000 aksjer som kjøpte på 29,2 og skal heller ikke selge med det første. Har god tro på FunCom, de har ikke skuffet meg før :)

Lenke til kommentar
så hvis man kjøper noen aksjer i dag, kan man ha de så lenge man vil?

 

Er ikke helt sikker på aksjer, men er noe sånt her jeg har forstått det:

 

1. Jeg kjøper 100 aksjer fra FunCom for 33.80 per stk dvs 3380 kroner (33.8 fikk jeg fra Yahoo Finance)

2. Kursen stiger så til 40 per stk og jeg selger. Vil det si at jeg tjener 620 kroner da?

 

Kommer ikke banken til å "ta" litt penger fra det når jeg selger?

Riktig.

 

Hva bankene/meglere tar betalt for kjøp og salg av aksjer kalles kurtasje. Den kan være forskjellig fra bank til bank. Min bank (Sparebank1) tar 95kr pr kjøp og salg. Thats it.

 

Men som nevnt over her så kan du feks bruke nordnet.no. De tar så vidt jeg husker 9kr pr kjøp og salg.

Men vil du ha kursene i sanntidskurs, så må du betale bittelitt ekstra for det. Ellers så ser du kursene 15 min forsinket. Jeg ser ikke den helt store nødvendigheten i sanntidskurs så lenge det bare er snakk om et kvarters forsinkelse. Og så lenge du ikke er en daytrader som selger og kjøper flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Selv har jeg 500, altså en post. Kjøpte for 25.50,-

 

Selger ikke før den er over 60, noe jeg tror den lett kommer oppi rundt en mnds. tid etter utgivelse...

 

Samme her, men kjøpte til 25,80 ;)

 

Har ikke satt meg noe kursmål, men har det absolutt ikke travelt med å selge :)

 

Jeg bruker Nordnet med Mini-kurtasje, dvs 39,- per handel.

Lenke til kommentar
"Tilbake til WoW " - Conan vil ikke ha samme alders/spillegruppe som WoW , så slutt å sammenligne conan med denne arcademessige bastarden ;)

 

WoW har da mange spillere i de fleste aldersgrupper. Gjennomsnittsalderen var vel 26 eller noe sånt da jeg sjekka (lenge siden). Så jo, AoC vil så absolutt ha samme alders-/spillergruppe som WoW.

Lenke til kommentar
Leste ikke jeg et eller annet sted i tråden at AOC var nærmere rettet mot 20-40 årene?

 

WoW tar for seg et mye bredere spekter, det er sant. Likevel tror jeg det skal mye til for at AoC overgår WoWs brukermasse i aldersgruppen 20-40 år. Hvor mange av WoWs 10 mio. brukere tror du er mellom 20 og 40 år?

 

Edit:

På Bulletus virket det nesten som om WoW ikke hadde grunnlag til å tiltrekke seg spillere i alderen 20-40 år, og at det derfor ikke var snakk om at fremtidige AoC-spillere skulle kunne trekke tilbake til WoW.

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...