Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hoho, jeg kjøpte Funcom aksjer a 20 kr pr stk tideligere i år :)

 

ka ligger de på no da? orker ikke å sjekke :p

 

Sluttet på 35,5 idag :)

 

 

Dæven.. hvor mange aksjer har dere btw? jeg har ikke mer enn 25 :( skulle ønske at jeg kjøpte flere..

 

regner med at de stiger en god del når spillet slippest. hva tror dere om det?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Har du 25? Hmmm. En børspost er på 500, så hvordan har du fått kjøpt 25 stk? Og hvordan har du tenkt få solgt 25 stk?

 

Selv har jeg 500, altså en post. Kjøpte for 25.50,-

 

Selger ikke før den er over 60, noe jeg tror den lett kommer oppi rundt en mnds. tid etter utgivelse...

Lenke til kommentar

Jeg håper Age of Conan kommer til å gjøre det bra, ikke så mye for Funcom sin skyld, og heller ikke fordi jeg har investert i selskapet (noe jeg ikke har, om det var uklart), men rett og slett fordi jeg tror spillindustrien her i landet vil få seg en real knekk om Funcom går skikkelig på trynet...

 

Men jeg tror AoC kommer til å lide den samme skjebnen som LOTRO... Rundt launch vil mange hive seg på en eventuell bølge, så vil alt være rosenrødt en liten stund helt til folk går lei og går tilbake til WoW...eventuelt bare slutter å spille...

 

Jeg håper som sagt, men jeg tror ikke...spesielt ikke hvis spillet er fullt av bugs og\eller virker uferdig ved launch.

Lenke til kommentar
Jeg håper Age of Conan kommer til å gjøre det bra, ikke så mye for Funcom sin skyld, og heller ikke fordi jeg har investert i selskapet (noe jeg ikke har, om det var uklart), men rett og slett fordi jeg tror spillindustrien her i landet vil få seg en real knekk om Funcom går skikkelig på trynet...

 

Men jeg tror AoC kommer til å lide den samme skjebnen som LOTRO... Rundt launch vil mange hive seg på en eventuell bølge, så vil alt være rosenrødt en liten stund helt til folk går lei og går tilbake til WoW...eventuelt bare slutter å spille...

 

Jeg håper som sagt, men jeg tror ikke...spesielt ikke hvis spillet er fullt av bugs og\eller virker uferdig ved launch.

 

"Tilbake til WoW " - Conan vil ikke ha samme alders/spillegruppe som WoW , så slutt å sammenligne conan med denne arcademessige bastarden ;)

Lenke til kommentar

Jeg sammenligner dem ikke...men det er to spill som appelerer til det samme publikumet, nemmelig folk som liker MMORPGer. Og jeg tror ikke at mange av de som i dag spiller WoW kommer til å ofre det til fordel for AoC, og jeg tror ikke AoC er spillet til å lokke nye folk til MMORPG-sjangeren. Men jeg tror som sagt at mye står og faller på hvordan spillet er på release daten, er spillet uferdig og fullt av bugs da vanker det sannsynligvis mye dårlige omtaler, og det vil nok avskrekke noen av de som allerede er skeptiske (slike som meg).

 

Men som sagt, jeg håper virkelig at det blir et bra spill.

Lenke til kommentar
Har du 25? Hmmm. En børspost er på 500, så hvordan har du fått kjøpt 25 stk? Og hvordan har du tenkt få solgt 25 stk?

 

Selv har jeg 500, altså en post. Kjøpte for 25.50,-

 

Selger ikke før den er over 60, noe jeg tror den lett kommer oppi rundt en mnds. tid etter utgivelse...

 

vet ikke i.. tok bare å kjøpte for 500 kr.

 

skal nevnest at dette er første gangen jeg har kjøpt aksjer. men jeg eier no 25 funcom aksjer. ikke alle som har 12750 å bruke vettu.

Lenke til kommentar
Har du 25? Hmmm. En børspost er på 500, så hvordan har du fått kjøpt 25 stk? Og hvordan har du tenkt få solgt 25 stk?

 

Man må jo ikke kjøpe en børspost selv om det er det normale. I Funcom ville jeg tro det er kurant å kjøpe og selge odd-lots.

 

Kjøpte litt på 22,50. Angrer selvfølgelig nå på at jeg ikke tok i mer. Moro å følge med på kursen de siste dagene!

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Ahh, ok. Jeg trodde det var Funcom som ikke tillot odd-lots. Så da er det sikkert Sparebank1 (som jeg handlet via) som ikke tillater å handle odd-lots. For jeg fikk melding om at odd-lots ikke var tillat.

Aksjen svinger mye i dag. Fra 37,75kr tidlig i mårrest, til 34,50kr i skrivende stund...

Lenke til kommentar
Ahh, ok. Jeg trodde det var Funcom som ikke tillot odd-lots. Så da er det sikkert Sparebank1 (som jeg handlet via) som ikke tillater å handle odd-lots. For jeg fikk melding om at odd-lots ikke var tillat.

Aksjen svinger mye i dag. Fra 37,75kr tidlig i mårrest, til 34,50kr i skrivende stund...

 

Ikke det at jeg har tenkt å spekulere (i alle fall ikke enda), men er det en aldersgrense på aksjekjøp/salg?

Lenke til kommentar
Jeg håper Age of Conan kommer til å gjøre det bra, ikke så mye for Funcom sin skyld, og heller ikke fordi jeg har investert i selskapet (noe jeg ikke har, om det var uklart), men rett og slett fordi jeg tror spillindustrien her i landet vil få seg en real knekk om Funcom går skikkelig på trynet...

 

Men jeg tror AoC kommer til å lide den samme skjebnen som LOTRO... Rundt launch vil mange hive seg på en eventuell bølge, så vil alt være rosenrødt en liten stund helt til folk går lei og går tilbake til WoW...eventuelt bare slutter å spille...

 

Jeg håper som sagt, men jeg tror ikke...spesielt ikke hvis spillet er fullt av bugs og\eller virker uferdig ved launch.

 

"Tilbake til WoW " - Conan vil ikke ha samme alders/spillegruppe som WoW , så slutt å sammenligne conan med denne arcademessige bastarden ;)

 

Når eg spelte wow var det folk frå alle aldersgruppe med forskjellige gaming-bakgrunner. I min guild var dei aller fleste frå 20 år til 40år. Trur faktisk ingen var under 20 år.. Og der er vel akkurat dette aldersområdet som Funcom er ute etter. Skjønt er vel den største spelargruppa rundt 15-20 år, men husk at WoW har ca 10millionar brukere.

Lenke til kommentar
Har du 25? Hmmm. En børspost er på 500, så hvordan har du fått kjøpt 25 stk? Og hvordan har du tenkt få solgt 25 stk?

 

Selv har jeg 500, altså en post. Kjøpte for 25.50,-

 

Selger ikke før den er over 60, noe jeg tror den lett kommer oppi rundt en mnds. tid etter utgivelse...

 

60 Kr er vel å ta litt hardt i! Det er nok sjanser for at den stiger enda mer, men ikke så høyt?

Lenke til kommentar
Jeg håper Age of Conan kommer til å gjøre det bra, ikke så mye for Funcom sin skyld, og heller ikke fordi jeg har investert i selskapet (noe jeg ikke har, om det var uklart), men rett og slett fordi jeg tror spillindustrien her i landet vil få seg en real knekk om Funcom går skikkelig på trynet...

 

Men jeg tror AoC kommer til å lide den samme skjebnen som LOTRO... Rundt launch vil mange hive seg på en eventuell bølge, så vil alt være rosenrødt en liten stund helt til folk går lei og går tilbake til WoW...eventuelt bare slutter å spille...

 

Jeg håper som sagt, men jeg tror ikke...spesielt ikke hvis spillet er fullt av bugs og\eller virker uferdig ved launch.

 

"Tilbake til WoW " - Conan vil ikke ha samme alders/spillegruppe som WoW , så slutt å sammenligne conan med denne arcademessige bastarden ;)

 

Når eg spelte wow var det folk frå alle aldersgruppe med forskjellige gaming-bakgrunner. I min guild var dei aller fleste frå 20 år til 40år. Trur faktisk ingen var under 20 år.. Og der er vel akkurat dette aldersområdet som Funcom er ute etter. Skjønt er vel den største spelargruppa rundt 15-20 år, men husk at WoW har ca 10millionar brukere.

 

 

Bare i Kina bor det over 300 millioner folk under 16 år ( en spøk :p )

Seriøst : WoW har 12+ og Conan har 18+ som alders rating - dette sier alt om målgruppen for spillene .

Kvantitet er ikke det samme som kvalitet - Age of Conan kommer ALDRI til å ha 10M brukere håper jeg , jeg håper INDERLIG ikke det blir så kommersielt .Jeg vil ha et nyansert og fleksibelt og kompleks conan :)

 

Jeg må igjen dra frem sammenligningen med WoW og Donald Duck , WoW er MMOs Donald Duck ;)

 

Måtte conan få en fast spillerbarse på rundt 1-2M , det tror jeg hadde vært perfekt , også for folk som allerede har kjøpt aksjer ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Dam.... Hadde lyst til å investere da de lå på 19-20 kr. Fikk ikke lov av mamma og pappa, tross argumentene jeg kom med :( Ser nå at noen har gjort det og tjent på det.

 

Som nevnt tidligere, vil aksjene stige hvis det selger bra ved releasen. Selger de ennå bra etter det, kan de stige enda mer. Funcom vil da muligens bli såpass stort at det kan holde i fremtiden og, men det da litt mer usikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...