Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?


Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FunCom selv har ikke ambisjoner om å velte WoW (og ikke kommer de til å klare det heller) - lykke til hvis du skal bruke en eventuell utkonkurrering av WoW som eneste indikasjon på om det er verdt å investere i FunCom eller ikke. Så lenge spillet selger når mai engang kommer, vil aksjene komme til å stige etter release. Selger det mer enn forventet, og spillpressen er snill med omtalene, stiger de enda mer.

 

Nei. Tror just ikke at de kommer til å velte wow av tronen, men tror de vil kunne dra en del spillere derfra som er lei av wow. Håper vel på at de skal klare en mill eller to spillere den første måneden etter release.

 

Ellers er jeg ikke så sikker på at det kommer 20 mai...MYE å fixe på.

Lenke til kommentar

Tja, er Conan virkelig så fristende for 30-40 års garden da? Når jeg tenker tilbake på Conan er det glad og brutal vold, barmfagre damer som prøver å ha på seg minst mulig lendeklede og barbarer som drikker i pausene mellom de to først nevnte. Jeg syntes conan var toppen når jeg var ungdom, og syns det fortsatt. De fleste jeg vet om i den alderen syns pupper og vold er toppen, så hvordan det skal være mer fristende for eldre å spille ser jeg ikke. Mer voksen orientert? Kan vel si det, men når ungdom har en infernalsk trang til å oppføre seg "voksent" i sin smak på vold og damer ender det opp med at de blir med på lasset.

 

Har ikke spilt Conan selv, men vurderer å prøve det om det kommer trial. Mistet litt motet når en i en klasse jeg tar sa de hadde forandret kamp systemet til noe mer WoWaktig, men jeg får vel se det ann.

 

Å toppe WoW av tronen tror jeg er vanskelig, tilnærmet umulig og det er jo en av grunnene til at Funcom ikke satser på det.

Lenke til kommentar
Tja, er Conan virkelig så fristende for 30-40 års garden da? Når jeg tenker tilbake på Conan er det glad og brutal vold, barmfagre damer som prøver å ha på seg minst mulig lendeklede og barbarer som drikker i pausene mellom de to først nevnte. Jeg syntes conan var toppen når jeg var ungdom, og syns det fortsatt. De fleste jeg vet om i den alderen syns pupper og vold er toppen, så hvordan det skal være mer fristende for eldre å spille ser jeg ikke. Mer voksen orientert? Kan vel si det, men når ungdom har en infernalsk trang til å oppføre seg "voksent" i sin smak på vold og damer ender det opp med at de blir med på lasset.

 

Har ikke spilt Conan selv, men vurderer å prøve det om det kommer trial. Mistet litt motet når en i en klasse jeg tar sa de hadde forandret kamp systemet til noe mer WoWaktig, men jeg får vel se det ann.

 

Å toppe WoW av tronen tror jeg er vanskelig, tilnærmet umulig og det er jo en av grunnene til at Funcom ikke satser på det.

 

Nå er jeg godt "etablert", og ser ikke at vold og damer vil dra preteens til spillet. Det er ikke så brutalt, og heller ikke masse nakne damer. Når det er sagt er det Conan tegneserie looken på damene. Det som kan være greit med å fixe 18 år er at man i allefall luker vekk de minste spillerne. Vil tippe at de ikke vil selge gamecards, men kun visa som betaling. Ergo må "muttern" legge visa inn på nettet og det er ikke alltid så pop. Kommer helt sikkert til å være en del yngre spillere her også, men ikke samme grad som wow. Klassene kan det ikke dras paraleller til wow. Ellers er verden i conan mye mørkere i fargekartet, minner om de norske skoger :) Gameplayet er også ganske så forskjellig fra wow. Dog er jo begge RPG, så visse likheter må det være.

 

Kan bare si at det er ett meget fint spill, og atmosfære messig nok appelerer til litt eldre da jeg tror mange yngre kan finne grafikken og mangel på bling noe kjedelig. Then again, bare gjettning og synsing fra min side.

 

Hva ser du etter i ett "voksent" rpgmmo ?

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

Har lest litt rundt nå og begynner å få troen på Age of Conan. 500k skal ha vært innom betaen og spillet ser faktisk ut til å nå releasedatoen sin. Ryktes nå at det går gull den 4.april. Den største konkurrenten utenom WOW, Warhammer Online kommer ikke ut før til høsten heller.

 

Angrer litt på at jeg ikke gikk inn på Funcom på 19 kroner som jeg tenkte, men lett å være etterpåklok...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Har lest litt rundt nå og begynner å få troen på Age of Conan. 500k skal ha vært innom betaen og spillet ser faktisk ut til å nå releasedatoen sin. Ryktes nå at det går gull den 4.april. Den største konkurrenten utenom WOW, Warhammer Online kommer ikke ut før til høsten heller.

 

Angrer litt på at jeg ikke gikk inn på Funcom på 19 kroner som jeg tenkte, men lett å være etterpåklok...

 

 

Går just ikke Gold 4 april. Jeg betatester og det er mye igjen.

 

er 10.000 beta testere

Lenke til kommentar
Angrer litt på at jeg ikke putta noen lapper inn i Funcom. Litt for seint nå kanskje?

 

I og med at det høyst sannsynlig vil bli en utsettelse til, skal du ikke se bort fra at de synker igjen. uansett har jeg stor tro på at de vil gå ennå mer opp ved release. Mye tyder på at det her kan bli en stor suksess.

Lenke til kommentar
Angrer litt på at jeg ikke putta noen lapper inn i Funcom. Litt for seint nå kanskje?

 

I og med at det høyst sannsynlig vil bli en utsettelse til, skal du ikke se bort fra at de synker igjen. uansett har jeg stor tro på at de vil gå ennå mer opp ved release. Mye tyder på at det her kan bli en stor suksess.

Funcom har garantert ingen flere utsettelser, så AoC kommer 20. mai for CE og 23. mai for de andre. De starter promotering om et par dager og, så dette virker meget lovende. Nå kommer jeg ikke på hvor jeg har dette med promotering fra, but you get my point. ;)

Lenke til kommentar
Angrer litt på at jeg ikke putta noen lapper inn i Funcom. Litt for seint nå kanskje?

 

I og med at det høyst sannsynlig vil bli en utsettelse til, skal du ikke se bort fra at de synker igjen. uansett har jeg stor tro på at de vil gå ennå mer opp ved release. Mye tyder på at det her kan bli en stor suksess.

Funcom har garantert ingen flere utsettelser, så AoC kommer 20. mai for CE og 23. mai for de andre. De starter promotering om et par dager og, så dette virker meget lovende. Nå kommer jeg ikke på hvor jeg har dette med promotering fra, but you get my point. ;)

 

Jeg har også lest det, men håper det ikke stemmer med mindre de klarer å utrette undere. Ellers blir det fort slakt i anmeldelser. Det gjennstår å se. Problemet ligger ikke bugs seru. Har stor tro dog. Har testet Pirates of the burning sea og Tabularasa, de er i en helt annen liga - langt, langt ned :p

Lenke til kommentar
Hvor mange skal invistere i Funcom aksjer ?

 

Siden det er mang en utsettelse faller jo aksjene, men med stor tro på suksess (betatester) tar jeg en aksje eller to i funcom. Stor tro på at dette spillet vil ta av bare de får luket ut bugsene. Men det er jo standard.

 

Go Go Funcom !

 

har kjøpt. kjøpte for 20 kr pr stk.

Lenke til kommentar

Leste 2/3 av tråden.

 

Det er (sannsynligvis) for sent å kjøpe seg inn i aksjen nå. Ihvertfall kortsiktig og tildels litt langsiktig. (1 år, kanskje så mye som 2, men ikke noe mer enn det.)

 

Akjsen fikk en oppsving for et par dager siden, og tror den kommer til å ligge der en stund framover. Men jeg har tro på aksjen og kommer til å sitte leenge :)

 

Men er ikke den aksjen jeg har mest tro på. Skulle jeg ha kjøpt aksjer i dag (forbruket mitt på pleies det også), så hadde ikke jeg valgt Funcom, men heller noen Fredriksen-aksjer, da de betaler "morsom" utbytte.

Lenke til kommentar

Folk som er glade for at spillet kommer ut nå istedenfor å bli utsatt burde fått seg et par timer i betaen. Da hadde gledesfølelsen kjapt blitt byttet ut med bekymring på hvordan lanseringen kommer til å gå.

 

Siden Funcom er et aksjeselskap så har de egentlig ikke muligheten til å utsette det lengre, og det vet de. Investorer hadde flyktet som rotter fra et synkende skip om dette hadde skjedd, selv om tapet på release mest sannsynlig ikke hadde blitt så stort. Man kunne fint utsatt spillet et halvt år uten at det hadde kommet noe konkurrerende i mellomtiden, men launchen hadde da blitt ganske tett opptil Warhammer Online.

 

Jeg håper og ønsker at AoC skal gjøre det bra, men min erfaring i MMORPG spillverdenen og atskillige skuffelser fra andre spill-lanseringer hvisker meg i øret at det kan slå feil. Hadde jeg vært eier av Funcom aksjer så hadde jeg nok solgt dagen før release for å være på den sikre siden.

 

Ved Krom, la mine markeds-spekulasjoner slå fullstendig feil og la spillet eie MMORPG markedet i årevis, ingenting hadde gledet meg mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...