Gå til innhold

GTA som massivt onlinespill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det blir minst like fritt som f eks counter strike for den som lager serveren til å legge inn mods og egne typer spill. Da er det jo nesten sikkert at det blir balansert :)

Og håper det blir noen forhåndsstilte modder og lett å lage servere som bare du og noen venner kan spille på.

Lenke til kommentar
Tenk der hvis man kun hadde pistol og uzi samt slagvåpen og ble sendt ut for å "ta" en annen person. Så fort politet ser at du har våpen går alarmen og du blir ettersøkt. Ergo må man selv passe på og ikke vise våpen og finne personen man skal "ta" som er enn annen spiller. Se for deg 6-8 personer som hver har i oppdrag å drepe en av de andre.

 

Ser for meg at hvert 30 sekund kunne man fått en "BLIP" på radaren om hvor personen var. I tillegg kunne man hatt et bilde av personen. Hadde blitt litt som hitman oppdragene i Saint Row's. Hvis dette kun hadde endt med at alle kjørte rundt i 200 km/t i byen for å unngå og bli tatt av en av de andre så hadde det ødelagt spillet.

 

Et annet opplegg kunne vært som følger:

 

Et opplegg der alle får helt forskjellige missiond.

- noen har i oppdrag å drepe andre

- noen må stoppe og kapre en spesiell bil

- noem må lage x antall tagger på hus og t-baner.

- noen må plassere en bome et sted.

- noen må kidnappe noen og kjøre de et sted.

- noen må rane x-antall bensinstasjoner og kiosker (fritt valg av hvilke)

 

Hvis noen i tillegg hadde vært politi som fikk alarmer etterhert som disse lovbruddene skjedde og skulle fakke folk så hadde det nok blitt skikkelig artig

 

Urealistiske våpen som rocketlauncer, minigun og flammekaster burde vært forbudt. I så fall burde mann fått wantedlevel 6 og fått "terroralarm" hvis politiet så deg bære noe sånt.

Sniperrifle vet jo alle er sinnsykt ubalansert hvis man ikke kun gir den 1-2 skudd som limit, så den bør antakeligvis fjernes.

 

Ikke lett å si hvordan dette ville fungert. Slike spill har en tendens til å ende opp med at alle "må" gjøre en spesiell ting for å holde seg i live. Ta helikopter opp på toppen av en skyskraper eller lignende og bli værende der. Kjipe ting som ødelegger gameplayer. Rockstar vet nok hva de driver med så vi får håpe de kommer opp med noen som er spillbart og artig :-)

 

Du burde (om du ikke kan det) lære deg å scripte til San Andreas Multiplayer, og så lage disse ideene dine virkelige. Laget deg en server og blitt sinnsykt populær. :) Jeg ville hvertfall spillt på serveren din ;):p

Lenke til kommentar

GTA mmo er vel også et spill hvor det burde være mulig å innføre "perm death"?

 

Ser for meg mange kort livede "karakterer", mens noen få når høyt opp og blir "bosser". Kunne også hatt fengselstraffer over korte perioder, hvor man spiller på en alt i mellomtiden.

 

Men dette er da selvsagt gitt at man ikke implementerer content som resulterer i at du mister 20dagers ingame arbeid på å dø.

 

Så lenge spillere har det gøy når de spiller, og kan ha det gøy igjen selv om man dør så hadde det nok vært mulig.

 

Men å ende opp på sykehuset er sikkert greit nok :p

Lenke til kommentar

Gief strenge "reward and consequence" systemer isåfall.

Et GTA spill der man ikke kan ta pistolen o.l til fienden man drepte hadde isåfall vært rart.

 

Trur ikke RPG ellementet ville handlet om "gear" som man ser i andre MMOs men heller utstyr som fast bil/våpen i sitt eget hjem man kan hente når man vil/dør f.eks. Tilgang til større, bedre og eksklusive klubber på highlvl osv.

 

"Perm death" er jeg også helt med på, men det må da tilsi at det å levle kan gå fort. Det at man starter en egen familie hadde jo også gått ann, slik at hvis man dør så kommer man til live igjen som sin sønn/bror som har arvet hus o.l fra sin far/bror f.eks. osv osv.

Lenke til kommentar
Håper det blir minst like fritt som f eks counter strike for den som lager serveren til å legge inn mods og egne typer spill. Da er det jo nesten sikkert at det blir balansert :)

Og håper det blir noen forhåndsstilte modder og lett å lage servere som bare du og noen venner kan spille på.

Akuratt det jeg tenkte også. Bare å mekke sin egen server.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Denne ideen har jeg hatt i hodet siden GTA kom :wallbash:

Første GTA (i 96? 97?) var faktisk multiplayer. Ikke massivt online, men multiplayer. Vi spilte det på studenthjemmet. Herregud så gøy!

 

Ja det var utrolig fett. Skulle bare ønske man kunne gjort det over hele byen ^^

Lenke til kommentar
Sånt som dette får meg om ikke annet til å glede meg til Saints Row 2.

 

Sitter og spiller enern nå om dagen. Lurer på å prøve litt multiplayer der også, men sist jeg prøvde fant jeg ikke noen spill.

 

Spilte noe multiplayer da det kom. Var en deathmatch inne i et parkeringshus. Det beste var å hoppe i en bil og rygge/kjøre over andre. Veldig hektisk og kaotisk spill på et veldig begrenset område. Kom knapt utenfor P-huset. Gikk ganske kjapt lei av dette. Virket som et veldig "billig" og dårlig spill i mulitplayer. I singleplayer hadde spillet flere kvaliteter.

 

Håper GTA4 mulitplayter blir litt mere hide and seek, enn Rambo vs Chuck Norris. Regner med at Rockstar har kontroll på sakene sine.

Lenke til kommentar

Ville ikke fungert, pga av andre spillere. Sahrani-life modden til Armed Assault er ett bra bevis på det.

 

Her er "klage på andre spillere" tråden på Sahrani-life forumet.

 

http://www.sahrani-life.com/general-discus...s-t137.330.html

 

Med nesten 500 innlegg er denne tråden over 3 ganger større enn noe annen tråd på forumet.

 

Kort sagt, rollespilling med folk du ikke kjenner FUNGERER IKKE.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...