Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Og forresten, finnes det noen drone boats å eskalere til etter Ishtar og Dominix? Vindicator er Mega-hull, Kronos er Mega-hull...

 

En ASB fitta Gila er et godt solo alternativ til Ishtar.

 

edit: har forresten blitt bitt av ASB basillen. Klarte å permareppe 3 drakes og en cane i Nagaen min her forleden i en liten fight. Fit ASB on all the things!

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Korrekt. Det er en shield repairer som du mater direkte med cap boosters. På den måten kan du i prinsippet ha en aktiv tank som ikke er avhengig av capacitatoren i det hele tatt (forutenom hvis du går tom for boosters, da switcher ASB'en over til å bruke cap). Det som er det fine med disse er at den klarer seg med mindre cap boosters, f.eks x-large tanker like mye med cap 400 som med cap 800.

 

Jeg er temmelig sikker på at CCP kommer til å nerfe disse etterhvert. Du kan tanke sinnsykt mye med disse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

haaaalla, er det noen seriøse norske/europeske corp der ute jeg muligens kan joine? er 4 - 5 mnd siden jeg spilte eve sist, ble fri for maskin, men har nå ny maskin, så er igang igjen! endelig! var nettopp begynt med lvl 3 mission før maskin tok kveld = ) kan finne meg på eve under Acid Grid ;)

Endret av Formula90
Lenke til kommentar

Putta en alt inn i Red versus Blue (Red Federation - siden de er svakest pr nå).

 

Freighta 40 Coercers m/fitting (Amarr destroyer) over til Otela, som er hovedkvarteret til Red Federation. Fighter alt og alle og bryr meg nada om killboard stats. Anbefales uansett om man er noob eller veteran. Har nettopp bytta helt om på hotkey setup, så har behov for å trene en del på det. Og Sisi suger, så da ble det RvB.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hva er det du flyr?

 

Skal man fikse solo pvp er det viktig å kunne det grunnleggende da. Bruke D-Scan, Kryss sjekke Killboards/BC med de du tenker å fly mot så du har en noenlunde indikator på fittings de bruker osv. Vil fraråde deg å solo pvp'e i lowsec på et generelt grunnlag, mye bedre å gå til null. Det er så mange som flyr med pimp i lowsec, da snakker jeg primært om boosting alts og dyre implanter.

 

Et sabla bra solo pvp skip er forresten shield gank fitta Talos. Har hatt mye morro med det!

Lenke til kommentar

Du mangler mwd. Du forsøker å armor-tanke en tier3 BC. Du har nærmest ikkeeksisterende damage-output, og en tank som ganske enkelt ikke funker. Aktiv tanking i pvp krever enten cap-booster, eller den nye shield-boosteren som tar cap booster charges. Du kan vurdere en myrmidon neste gang, siden den har både bonus for aktiv tanking, og grunnleggende egenskaper som fungerer sammen med en aktiv tank.

 

Har du grunnleggende pvp-ferdigheter?

 

Hvis ikke, så vil jeg sterkt anbefale å finne et corp som driver med pvp og få inn det grunnleggende.

 

Å få til noe alene i pvp krever mye.

 

Kan trygt anbefale Volition Cult Academy. Åpen rekruttering, organisert kursing og trening i retning å kunne bli en kurant pvp-er i small-medium gang pvp. Dyktige folk du kan spørre om du lurer på noe. Aktivt maincorp/allianse med mange gode FC-er. (Allianse-roamene er ofte åpne for Academy-medlemmer.)

 

Skal du lykkes i eve, så er beste veien igjennom et corp der du trives, med andre som vil det samme som deg. Unngå de aller minste, og let etter et corp der du kan føle deg hjemme, med nok aktivitet til at det ikke blir kjedelig.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

faen assa, for inn med en talos no, vart jo knust på 10 sec.. kan nån se på fittinga å se ka eg jør feil?

http://eve-kill.net/...kll_id=14206310

 

Hvorfor fulgte du ikke rådet mitt? Det du har posta er ikke noe bra solo fit, eller som Jann - Ove poengterer ikke noe bra fit i det hele tatt.

 

Shield gank fit talos:

 

Highs: Neutron Blaster Cannon II

Med: 10mn mwd meta, 2x large f-s9 shield ext meta, warp disruptor II

Low: 2x tracking enhancer II, 2x Magstab, DCU meta

warrior II

 

Bruk null ammo, ikke void. Du får sinnsyk falloff med large blasters og kan enkelt holde deg unna scram range på bc (som du typisk vil gå mot i dette skipet). Med riktig transversial kan du også enkelt drepe frigates i dette skipet

 

Jeg råder deg allikevel til å holde deg unna dette skipet hvis du er uerfaren. Du må bruke fart og kiting og være selektiv med hva du velger å gå mot. Kjøp heller noen ruptures, og shield fit de. Billigere å miste og du får litt trening i dette konseptet.

 

T3 BC er i utgangspunktet ikke ideelt for solo, talos er uansett et unntak fra denne regelen. Men det krever at du vet hva du gjør og vet hvordan du skal reagere på forskjellige situasjoner (men det gjelder jo egentlig for alt i eve mtp solo pvp).

Lenke til kommentar

Rupture og Vexor er to fine solo cruisere, og Rupture nok den enkleste av de to å fly. Om du ikke har mye erfaring med PvP kan jeg også anbefale både shield og armor-tanka Rifter.

 

En typisk Rupture erforøvrig noe sånt som:

4 Dual 180mm AC, liten neut, liten nos

MWD, Scram, Web

1600mm plate, DCU II, 2 x Gyro, energized adaptive nano membrane

 

Det er mulig du kan oppgradere guns til 220mm AC, det begynner bli lenge siden jeg fløy Rupture.

Lenke til kommentar

Då er vi inne i trial period på EvE. Dette...var...ja =) Skjønner ikkje stort i starten, men har no klart å bli ferdig med alle tutorial missions..og blei litt sånn, ka no?

 

var sugen på å gå industry/manufactoring type linje, men det var lite til ingen informasjon om korleis eg skulle gå fram då.

 

Wtb mentor. ^^

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale deg å joine eve university :) skulle ønske jeg hadde gjort det når jeg var ny og helt lost i eve, der vil du få lære masse om alle de forskjellige tingene man kan gjøre , og det er alltid mange andre nye så du vil ikke føle deg for noob heller

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale deg å joine eve university :) skulle ønske jeg hadde gjort det når jeg var ny og helt lost i eve, der vil du få lære masse om alle de forskjellige tingene man kan gjøre , og det er alltid mange andre nye så du vil ikke føle deg for noob heller

Høres ut som en god plan det....ka er det? =)

 

Edit: leser litt på heimesida deira eller ka det no er..nvm. ^^

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...