Gå til innhold

Hårrens av Beyerdynamic DT770


Anbefalte innlegg

Om:

Dette er en liten guide for de som plages av "skurrelyder" under lytting på Beyerdynamic sine DT770 hodetelefonen. "Skurrelydene" vil merkes spesielt ved musikk med mye mørk bass. Vanligvis er problemet bare at hårstrå ligger for nært lydelementet til hodetelefonen og kan enkelt fjernes ved å åpne opp hodetelefonen og rense et ytre og indre filter.

 

Under er en enkel steg-for-steg veilledning for hvordan du kan rense hodetelefonen din for hårstrå.

 

Hvis du ikke er plaget av dette problemet bør du vente med å utføre hårrens av hodetelefonene, siden det ved uhell er mulig å ødelegge lydelementet.

 

Veiledning for hårrens av Beyerdynamic DT770:

post-69934-1207903908_thumb.jpg

 

1. Løs den ytre puten av hodetelefonene.

post-69934-1207903912_thumb.jpg

 

2. En plastring holder det ytterste filteret på plass. Denne kan fjernes ved f.eks. ved å stikke et bredt flatskrujern ned i en av de ytterste lommene for plastringen. Du må bruke litt makt for å få den løs. OBS! Pass på å ikke spidd lydelementet (skrujernet kan lett skli)!!

post-69934-1207903919_thumb.jpg

 

3. Ta ut det ytterste filteret.

post-69934-1207903922_thumb.jpg

 

4. Rengjør det ytterste filteret for hår.

post-69934-1207903926_thumb.jpg

 

5. Rengjør det innerste filteret for hår. Fordel med en pinsett.

post-69934-1207903929_thumb.jpg

 

6. Sett det ytteste filteret på plass.

post-69934-1207903922_thumb.jpg

 

7. Press på plass plastringen. Plastringen kan plasseres riktig ved å bruke den lille tappen til veiledning.

post-69934-1207903919_thumb.jpg

 

8. Sett på plass puten ved å tre den langs kanten av hodetelefonen. Bruk f.eks. et skrujern for å løfte den siste del av kanten på plass.

post-69934-1207903912_thumb.jpg

 

9. Forhåpentligvis ser den slik ut når du er ferdig. :whistle:

post-69934-1207903908_thumb.jpg

Endret av hishadow
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra guide. Det kan også være en fordel å ha et forstørrelsesglass når man leter etter hår som ligger mot selve membranet.

 

Sedsberg: Putene til 770M passer til 770 PRO, og omvendt. Pro putene demper litt mindre, men det er først og fremts det kraftige spennet ibøylen som gjør at M modellen demper mere.

 

Det er da fullt mulig å få tak i nye puter til 770M. Hvem er det som har sagt at det ikke lar seg gjøre?

 

Mvh Ketil M

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er da fullt mulig å få tak i nye puter til 770M. Hvem er det som har sagt at det ikke lar seg gjøre?

 

Mvh Ketil M

Jeg har søkt som en helt men kun funnet til de andre modellene (velour). Har prøvd å kontakte Tonart (der jeg kjøpte de) men de svarer aldri på mail.

 

Da har du ikke lett godt nok ;)

Her er oversikten over reservedeler til 770M

http://www.beyerdynamic.de/index.php?id=21...cache=1&L=0

 

Ta kontakt med importøren direkte på Tlf: 2276 2952 så hjelper de deg.

 

Mvh Ketil Morstøl.

Lenke til kommentar

Fantastisk! Her har jeg gått rundt i et halvt år og trodd jeg har kjørt DT770'en min altfor hardt, siden jeg opplevde skurring som aldri forsvant i de høyre klokkene. Så dette innlegget, og fjernet litt hår kun fra det ytre filteret (altså gikk ikke så langt som å åpne dekselet til selve elementet). Når jeg nå lyttet til musikk med mørk bass var skurringen helt borte.

 

Sånn går det når man ikke har erfaring med hodetelefoner med svært dyp bass fra før av. Hehe! :)

 

Takk for en super tråd!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Når dette ikke er nok, gjør følgende operasjon

Det er imidlertid under papiret i sentrum "sannheten" som regel vises.

Jeg løsner senter papiret forsiktig, og bruker sterkt lys, forstørrelsesglass og pinsett.

Du finner nok litt grums der.

Forsøk å løsne hårene i den retningen de siter. Da risikerer du ikke at de ryker av.

Følg denne fremgangsmåten:

-Bruk en stoppenål, legg den parallelt med papiret, og dra den rundt langs kanten der det ytre papiret overlapper den indre sirkelen.

-Løsne forsiktig den indre delen ved å lage et lite hull, og dreie rundt på samme måten.

-Bruk pinsett for å løfte denne ut.

-Nå ser du gjennom gitteret og inn på diafragmaet.

-Lys, pinsett, og forstørrelsesglass er nå tingen.

 

Remonter senterpapiret ved å folde det lett, slik at du folder det ut delene under kanten av det ytre.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...