Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.dustinhome.no/pd_5010374820.aspx

 

Denne skal ha fått veldig gode reviews på Head-fi og har blitt sammenlignet med andre som koster 2-3 ganger mer. Hadde absolutt gått for denne over Argon HA1. Den er billigere og portabel.

 

Heisann! den der hadde jeg ikke sett før :p bra du tipsa om den der bloodwake :thumbup: ellers hadde han gått på en smell. Men nå skal de sies at jeg ikke har hørt den der så man kan ikke være for sikker

Lenke til kommentar
Jeg hadde håpet på at den skulle kunne blåse nytt liv i mitt headset, men det gjorde den ikke. Strengt tatt merket jeg ingen forskjell sammenlignet med tidligere, da jeg kun benyttet lydkortet.

Lydkvaliteten blir jo ikke bedre enn det svakeste leddet i kjeden. Jeg tenkte meg en DAC ettersom det samles opp altfor mye elektronisk støy i en pc. Da tenkte jeg Nuforce var midt i blinken.

Lenke til kommentar
Jeg hadde håpet på at den skulle kunne blåse nytt liv i mitt headset, men det gjorde den ikke. Strengt tatt merket jeg ingen forskjell sammenlignet med tidligere, da jeg kun benyttet lydkortet.

 

Sitter med samme headamp-en selv atm. jeg skjønner godt at du ikke finner stor glede av den, men jeg tror jeg har svaret.

 

1. Pris: som oftest får du det du betaler for. 1 lapp er ikke mye for en hodetelefonforsterker.

 

2. headset: Hvis du sitter med et headset i samme prisklasse som ampen så er det ikke rart man ikke hører så mye forskjell. De er som regel ikke laget for å kunne gjengi et så deteliert og frodig lydbildet som dyrere moddeller.

 

3. type headset : Hvis du har et headset som stenger all støy ute kontra et helt åpent et ( type k701,HD60) så tilsier min erfaring at lyd bildet blir litt "lukket" og at lyden ikke blir så luftig og åpen son noen av de mer åpene headsetene kan gjengi

 

4. Kilde: da jeg først fikk HA1-en min syns jeg ikke den var så spenende som jeg trodde. jeg rigga den opp med følgende utstyr : Foobar 2000 (flac) --> DacMagic --> Argon HA1 --> Sennheiser HD 25 1-II/HD215

 

syns komboen fungerte bra men fikk ikke piffet opp lydbildet noe særlig. var egentlig ganske skuffet over ampen etter noen timer med lytting, ogjeg vurderte sterkt og bytte den!

 

men jeg gjorde ikke det. Til jul fikk jeg da en NAD cd-spiller, som forandra mye.

 

jeg bestemte meg for å ta en test hvorvidt CD-spilleren var bedre enn det digitale oppsettet.

 

Musikken ble til en CD fra Nirvana nermere bestemt " smells like teen spirit" Hadde og denne i FLAC format på pcen så da var saken biff

 

Etter noen timer med begge deler syns jeg faktisk Argonen var verdt pengene.

 

så for dem som ikke gidder å lese alt dette er så er hovedpoenget at en CD spiller kommer godt med på lasset. selv om man ikke slkulle tro det så kan til å med den billigste CD-spiller gjøre underverker! :D

 

5. Innspilling : De fleste forsterkere trenger noen timer med innspilling før de yter potimalt.

 

håper dette ting litt klarere. :)

 

 

kaninkoker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Dersom det skal brukes sammen med iPod touch så ville jeg satset på 32Ohm-versjonen (dess lavere impedans, dess lettere å drive). Men, jeg tror ikke jeg ville ha kjøpt DT770 dersom du hører hovedsaklig på metal. Da ville jeg heller tatt en titt på Grado. Så lenge du ikke er redd for å kjøpe utenfor landets grenser så burde du få mye for pengene. Dog har jeg ikke noen erfaringer med Grado selv, så du får heller lese litt på nett eller vente til noen andre med mer erfaring svarer.. :)

Lenke til kommentar
Litt skeptisk til grado, av det eg har fått med meg stenger dei ikkje ute lyd så veldig? Vil evt DT770 være bedre på det området? Og vil 32Ohm vere bra om eg skal bruke den til PC og? (med tanke på film og spel)

Grado stenger ikke ute noe lyd, holder heller ikke inne noe lyd. Grado er ikke for deg på farten. Men for deg som liker å høre på musikk i rolige omgivelser. Når mine SR-60 skal pensjoneres blir det noen hakk opp i gradostigen for min del. Liker lyden godt.

 

DT770 er lukkede, stenger ute veldig mye lyd, så de er meget gode i støyende omgivelser. Men de er etter min mening alt for store til å drasse med seg på farten. Selv synes jeg lyden i disse er i overkant bassdominert. 

Lenke til kommentar
Eg trur dei kjem til å bruke dei for det meste heime, eller i bil/fly. På skulen kan eg jo forsåvidt bruke øyrepluggar eller liknande, men kva er forskjellen mellom 80 og 32 ohm på PC?

 

Enkelt sagt :

 

Ohm = Motstand

 

jo høyere motstand jo høyere krav setter hodetelefonene til kilden

 

Har eid et par DT770 pro 80 selv og ipoden drar de helt greit men blir ikke like mye trøkk i de fra ipoden kontra fra hjemme riggen.

 

Eneste forskjellen på de to bortsett fra motstanden er prisen. 32ohm'ene koster 500 kroner mer tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...