Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel da vart det invistert i enda et par hodetelefoner, mine dyreste hittil. føler jeg tar litt av for tiden :p men skal ha meg en god og lang pause på kjøp av headphone relaterte ting nå framover.

 

Nyeste lekene mine er da et par Ultrasone Edition 9 modifisert av AOL med balansert kabel av den feteste typen :p

 

post-97753-1263226581_thumb.jpg

 

post-97753-1263226643_thumb.jpg

 

post-97753-1263226682_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sennheiser HD650 + Creek OBH21SE (rett over 6000 kroner) - eller Stax SR3030 (7000 kr)?

 

Jeg hadde jo bestemt meg! Men fyren som svarte telefonen til TAA Import var hellig overbevist om at jeg burde ha elektrostater i steden... O_o !

 

... hater det når folk ødelegger ferdigelagte planer. Nå må jeg jo bestemme meg på nytt. Verdamt!

Lenke til kommentar

Har nå endelig fått fått konstatert at Densen CD-spilleren min kan ta imot digitalt signal fra ekstern kilde ved å koble seg inn mellom drev og printkortet (var vesentlig enklere enn jeg hadde trodd) :dremel:

 

Må få laget en skikkelig switch mellom drev og ekstern kilde. Men PC-lyden er sweet nå. Både på høytalere og ikke minst via Gilmore-lite og DT770-80 :D

 

post-22149-1263230567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vel da vart det invistert i enda et par hodetelefoner, mine dyreste hittil. føler jeg tar litt av for tiden :p men skal ha meg en god og lang pause på kjøp av headphone relaterte ting nå framover.

 

Nyeste lekene mine er da et par Ultrasone Edition 9 modifisert av AOL med balansert kabel av den feteste typen :p

 

post-97753-1263226581_thumb.jpg

 

post-97753-1263226643_thumb.jpg

 

post-97753-1263226682_thumb.jpg

 

Å inni helvette da Evil-Duck, hvor mange lommebøker har ikke du svidd av på de? :p Gleder til høre inntrykkene du har fått av dem så langt. Har hørt mye bra om Ultrasone, men også mye dårlig men da er primært på noen av de billigere modellene. Awesome igjen altså, kan ikke få gjenntatt det nok ganger hehe.

Lenke til kommentar

vel, av utstyr jeg har hatt så startet jeg med et par Grado SR80 som bare ble koblet rett i Macbooken som jeg brukte på den tiden. dette var det som åpnet øynene mine opp for denne interessen som skjedde for litt over 2 år siden. Senere ble det invistert i en liten portabel forsterker med navnet C&C box+ , Da jeg oppdaget virkelig hvor mye en forsterker har å si på lyden. senere det året invisterte jeg i et par Grado SR325i en Little Dot MKIV-SE (som jeg ser du faktisk har bilde av på avataren din Mariuslk :p ) og en keces DAC. slet litt med at det var en god del støy fra forsterken , så dette har gjort at jeg har holdt meg borte fra rør i senere tid , men lyden fra gradoene paret med Little Doten var virkelig noe for seg selv :love:. Videre det året kjøpte jeg meg et par Ultrasone Proline 750 , som jeg likte ganske godt , utrolige artige klokker med mye trøkk i! Dette var jo da det oppsettet jeg holdt meg til frem til 2009 da det ble invistert i en Meier Audio Corda Aria som egentli var en ganske Aha opplevelse for min del , musikken vart med et mye mer liv i når jeg oppgradert til denne forsterkeren. videre ble alt av klokker og forsterkere utenom little doten solgt , og et sett med koss elektrostater ble kjøpt. Kossene var jeg igrunnen helt forelsket i en god stund pga den helt hinsides syke soundstagen de hadde , men gikk rett og slett litt lei av dem. Så kom den største oppgraderingen jeg noengang hadde gjort med RSA Apache forsterkeren , Abrahamsen DACen og et par balanserte sennheiser HD650. å endelig få høre noe skikkeli balanserte klokker på et godt oppsett var vel den største aha opplevelsen jeg har hatt hittil ,som førte til ultrasonene nå ble kjøpt.

 

Ultrasonene må jeg bare få si slår alt jeg har hørt av musikk formidlere. vet ikke helt å forklare det , rolig akustisk musikk er bare helt utrolig å høre på gjennom disse klokkene. bassen er kraftfull men slører ikke til noe annet av lydbildet. stemmer og instrumenter er krystal klare men har også en slags varme over seg og klokkene har jeg enda til gode å oppleve som skjærende. Nei jeg har faktisk ikke ord engang for hvor begeistret jeg er over ultrasonene , må nesten hørest for å forstå :dontgetit:

Lenke til kommentar
Se på jordingen først - er støyen der selv når du kjører laptopen fra bare batterier? Hvis ikke, så går det an å fikse det med enkle grep som ikke går ut over lydkvaliteten.

Det er en tynn statisk lyd, men høres kun når det er helt stille nå, så i pralsis er det lite merkbart.

Lenke til kommentar
Beresford Caiman.

Rimelig bra til rimelig pris.

 

Kan anbefale Asus Xonar Essence STX, da har du en skikkelig source. Har den selv og er sinnsykt fornøyd. Den har og egen headamp.

Håpte på maks 2000 for DAC+Forsterker.

 

Hvordan er den kontra Cambridge Dacmagic?

 

EDIT: Vil ha det separat og ikke kort i PC-en (pga. forstyrrelser, kan også bruken en DAC til en DVD-spiller osv).

 

EDIT2: Hva med denne?

 

EDIT3: Eller denne?

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Se på jordingen først - er støyen der selv når du kjører laptopen fra bare batterier? Hvis ikke, så går det an å fikse det med enkle grep som ikke går ut over lydkvaliteten.

Det er en tynn statisk lyd, men høres kun når det er helt stille nå, så i pralsis er det lite merkbart.

Det var litt feil, hørte på Hallelujah med Jeff Buckley idag, og ble forstyrret av lav statisk støy.

 

Hvordan få dette fjernet best mulig?(og ja, usb port er byttet på, se tidligere post)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har ett sett Beyerdynamic DT770-32, men jeg har nå lyst å bytte disse i ett par med Sennheiser HD650. Hvor mye tror dere jeg må ut med i mellomlegg? Hvor mye er det realistisk å vente å få for DT770? Og er det noe å spare på å kjøpe HD650 brukt? Ser at prisen er forholdsvis lav hos den billigste nettbutikken i Norge nå. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...42;c:36377;r:pg

 

Red: Og når vi først er inne på det, dersom jeg skulle ønske å bruke HD650 som portable hodetelefoner. Vil da min Fiio E5 klare å drive de? Ja, jeg er fullt klar over at det vil gå på akkord med lyden, men jeg har dessverre ikke råd til å oppgradere både hodetelefoner og forsterker på en gang. :)

 

Red2: Er det forresten noen som har testet både HD580 og HD650 og kan sammenlikne de for meg? Har funnet et sett HD580 til salgs brukt. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Impedansen er 10 ganger så stor. ;) Og ja, det er jeg fullt klar over. Er ikke meningen å ha de til hverdagsbruk det har jeg Denon AH-C751 til, men fra tid til annen så er det greit å kunne ta de med seg.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Jeg vurderer selv å kjøpe meg Sennheiser HD650, men vil den fungere godt kombinert med Asus Xonar D2X. Tenker naturligvis lydmessig om jeg får utnyttet noe av potensialet i et slikt kvalitets headset.

 

Har hørt at denne hodetelefonen "smitter" lyd, altså blir ikke lyden som spilles isolert inni øreklokkene. Hvor mye lyd "smitter" den til omgivelsene, vil det være sjenerende for andre?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...