Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har lett etter hår som en gal. Har fått fjerna en del av ulydene som var der før men det er fremdeles en svak skurrelyd igjen. Tviler jeg får noe på reklamasjonen da de bærer tydeligpreg av å være godt (mis)brukt. :p Har brukt de på jobb (industri) og de har gått i bakken noen ganger, kabelen har røket en gang (loddet på ny) og en del av den innerste vatten er revet bort for å fjerne hår.

Lenke til kommentar

Da var DAC-en i hus.

 

Utrolig hvor bra den spiller til å være så billig som den er. Landet vel på ca. 550,- og den låter vesentlig bedre enn studiolydkortet mitt til 1500,-.

 

Bassen er dypere, og detaljene er hakket tydeligere.

 

Men plutselig har jeg en XM4 til overs :p

 

http://www.practicaldevices.com/purchase_xm4.htm

Kjøpt brukt på headfi med oppgraderinger. http://www.head-fi.org/forums/f42/fs-pract...ng-sold-404057/

 

Om noen er intressert i å få den til langt under nypris så send en pm. Legger den ut på headfi snart.

Lenke til kommentar
Da var DAC-en i hus.

 

Utrolig hvor bra den spiller til å være så billig som den er. Landet vel på ca. 550,- og den låter vesentlig bedre enn studiolydkortet mitt til 1500,-.

 

Bassen er dypere, og detaljene er hakket tydeligere.

 

Men plutselig har jeg en XM4 til overs :p

 

http://www.practicaldevices.com/purchase_xm4.htm

Kjøpt brukt på headfi med oppgraderinger. http://www.head-fi.org/forums/f42/fs-pract...ng-sold-404057/

 

Om noen er intressert i å få den til langt under nypris så send en pm. Legger den ut på headfi snart.

 

Hvilken DAC ble det til?

Lenke til kommentar

Se hva som kom på døra i dag, HD650! Dagen kunne ikke startet bedre. Har foreløpig ingen forsterker til den, men har hørt på dem i en 15 min. Det var ikke så gærent som jeg skulle tro. Jeg kommer til å bygge en CK2III og begynner å få alle delene i hus nå. Kan ikke si jeg gruer meg til å få alt i stand :)

 

post-90475-1262296915_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så veldig peiling på uttrykk og begreper men kan nevne noe av det jeg merka forskjell på. (DT770M vs SRH840)

 

Med Shurene var instrumenter og lyder bedre separert/adskilt. Følte at jeg hørte "alt". La bedre merke til svake lyder og instrumenter. Også litt mer fyldig bass, men den er alt annet enn "brumlete". Rask og dønn presis.

 

Shurene er sammenleggbare, har vendbare klokker, utbyttbar kabel, er også solide og ser etter min mening bedre ut enn DT770-ene (ikke at jeg hadde brydd meg egentlig). De er også mer lettdrevne og det følger med bæreveske og et ekstra sett med øreputer.

 

Testa de med Yamaha SW1000XG studiolydkort+Argon HA-1 og med Cowon S9.

 

*Merk at DT770M er kjent for å ha en litt "kjedeligere" lyd enn de andre DT770-ene.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hm, er ute etter et nytt headset til min Sony X1050 mp3spiller, men har ikke funnet noe av interesse. Sennheiser HD555, og 650 var jeg ikke videre begeistret for, men Shure SRh840'ene så ganske interessante ut. Er de noe særlig tungdrevne, eller vil X1050'en klare å drive dem alene?

Lenke til kommentar
Sennheiser HD555, og 650 var jeg ikke videre begeistret for,

 

Disse er neppe noe å stappe i en mp3 spiller. FLAC spiller med portable amp derimot....

 

Mine gamle HD555 fungerte helt fint i min creative spiller, men mulig den gir litt ekstra omph om det trengs.

 

HD650 har jeg ikke prøvd imot portabel spiller, da den står koblet til sin egen dac/amp og skal få være i fred der.

Lenke til kommentar

Noen som har forslag til "ground loop isolator" å kjøpe i Norge, gjerne ClasOhlson/Elkjøp o.l.?

 

Laptop'en forårsåker summing(hiss) og har tenkt å prøve en for å se om det blir bdre.

 

Laptop-->Dac(USb)-->Amp-->Hodetelefoner

(Dac=Keces 151mkI)

(Amp=Little dot mkI+)

Lenke til kommentar

RSA Apachen solgt sammen med HD650 til Evil-Duck å ny forsterker kjøpt.

 

post-152602-1263151344_thumb.jpg

Redwine Audio Isabellina HPA. En batteri drevet NOS DAC og hodetelefonforsterker, batteriet driver også Wadia docken så hele riggen går på batteri. Noe som er fint når strømmen går (ikke helt uvanlig hvor jeg bor) eller til sommeren når jeg vil lytte til musikk i hagen

 

post-152602-1263151366_thumb.jpg

Ett oversikts bilde av kontorpulten

 

Laptop'en forårsåker summing(hiss) og har tenkt å prøve en for å se om det blir bdre.

 

Laptop-->Dac(USb)-->Amp-->Hodetelefoner

(Dac=Keces 151mkI)

(Amp=Little dot mkI+

 

gwh, jeg har også hatt det problemet, har du prøvd andre usb porter på pcen? Det fikset problemet for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...