Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Kosta alt det der Evil Duck? Og hvordan høres det ut :D

 

hehe nypris er veldi farlig nær 30K etter jeg har fått balangserte sennheiser HD650. det som er så kjedli er at jeg ikke har fått testet ray samuels forsterkeren enda siden jeg ikke har noen dynamiske klokker for tiden , bare elektrostater. men kan raportere at DACen gjør en glimrende jobb og kommer vel til å bli bedre med litt burn inn , og mye bedre balansert ut :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@weebl:

 

Det fins hodetelefonforsterkere med såkalt USB-DAC, der signaler går fra PC-ens USB-utgang til forsterkeren. Etter det jeg har lest og forstått foregår "behandlingen" av lyden dermed inni selve hodetelefonforsterkeren (sin DAC). Disse hodetelefonforsterkerne er imidlertid en del dyrere (forståelig nok) enn ordinære som ikke har USB-DAC.

 

Eksempler på hodetelefonforsterkere med USB-DAC er Musical Fidelity X-Can V8 og Meier Audio Corda Cantate. 2, som begge kan kjøpes fra norske forretninger.

Lenke til kommentar
Hei =)

 

Jeg har lest MYE i denne tråden og har funnet ut at lydkortet som følger med HKet mit ikke er av strålende kvalitet :p

 

så jeg tenker på å skaffe en DAC/hodetelefonforsterker

bruker for tiden et AKG k518 ikke verdens beste men funker bra sammen med laptop og mp3 spiller og med andre kraftigere systemer.

 

jeg trenger noe som kan spille av til headset og til anlegget mitt (harman kardon soundsticks)

om jeg må switsje over noen kabler så er ikke det det værste som kan hende da.

 

men har noen noen tips til en hodetelefonforsterer og eller DAC for en som vil bevege seg bort fra et crappy asus supremeFX kort og til dedikert hardware?

 

Jeg vet det er minst 2 fornøyde brukere av Beresford Caiman i tråden. Jeg er en av dem. Denne har støtte for direkte usb ifra pcen, optisk inn i form av toslink eller digital koaxial om hovedkort/lydkort har støtte for dette. Jeg bruker toslink optisk kabel, da jeg har det på hovedkortet, gjør at jeg enkelt kan koble til f.eks mac bærbare via usb om jeg ønsker å høre/se noe på den, og ønsker å bruke høretelefonene, switcher lydkilde med et trykk på dac'en, og nyter.

 

Stan var en hyggelig fyr å snakke med på mail, sendte pakken som "vareprøve" med verdi på 20pund, så slapp moms (ja jeg vet det er svindel av staten).

 

Front med enkelt valg av input + volum.

post-86587-1260908024_thumb.jpg

 

Bak med valg av inputs/outputs. Kan som du kanskje ser, kobles videre til en forsterker m.m. om ønskelig.

post-86587-1260908032_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ja, det er helt klart! makan til pent oppsett har jeg ikke sett på lenge :love: får vel slenge ut et par bilder jeg også snart, blir vel over jul en gang.

 

foresten så litt på tallene mine og fant ut at jeg ikke har råd til en hodetelefonforsterker over 2000. :no: .Da må jeg ivetftfall vente et par 3 måndeder, men det er jo helt uaktuelt:P Blir vel argon AH-1 på meg denne gangen, har visst nok fått geit nok feedback lydmessig men prismessig passer den meg helt utmerket:)

Lenke til kommentar
Ekstremt pent! Kan du skriva litt av kva dei komponentane heiter, og funksjonen? For ein nybegynnar ... :)

 

Den største svarte 2 delte greia med spikes er en hodetelefon forsterker av typen Apache som er bygget av ray samuels i USA

http://www.raysamuelsaudio.com/products/apache

 

Den pene greia med gull knapper er en Abrahamsen digital til analog konverter , altså et slaks lydkort . den lille greia med grønt lys er forsterkeren eller energizeren som det egentlig heter til koss elektrostatene som står oppå abrahamsen DACen.

 

:)

Takker for svar :)

 

Eg elskar å sitte å enten nyte musikk eller film - på høgt volum :)

Er derimot ikkje alltid det passar seg å spele høg musikk/film, og ynskjer derfor å få lyden over på hodetelefonar. Har eit par AKG K530 (Ltd, altso svarte versjonen), og er passe fornøygd med desse, men skal muligens oppgradera seinare.

 

Har sett litt på Beresford Caiman.

 

Planen er å koble PC til Caiman via Toslink/Coax, og det samme med utgangssignalet til forsterkaren. Er det samtidig mulig å koble Caimanen til forsterkaren via preout, og køyre signal fra PC via Caiman?

Endret av Wackee
Lenke til kommentar

Morsom tråd dette her. Da blir det til å bestille seg HD650 veldig snart. Føler meg svak..

Når det gjelder amp er jeg litt usikker. Jeg har lyst på en rørforsterker, en Liten Dott kunne kanskje vært et godt alternativ.

Men samtidig frister det litt å prøve seg på et DIY prosjekt... Er det noen her inne som har bygd en rørforsterker og har noen konkrete tips om hvilken?

Ellers må jeg også ha en USB-DAC, men det får komme senere. Min kilde blir en D2/bærbar PC med flac filer.

 

Kjapt spm: Det sitter jo et lite lydkort i denne PC'n (11.6" Acer), men jeg regner med at det er relativt dårlig. Men om jeg kobler på en amp, vil det låte akseptabelt, før jeg får skaffet meg en USB DAC?

 

Bor i USA for tiden, passet bra med innkjøp av hodetelefon og utstyr ser jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

En forsterker vil ikke gjøre opp for et dårlig lydkort. Et dårlig signal blir ikke bedre bare fordi det forsterkes.

Den kan derimot gi mer kraft enn det lydkortet ditt kan, men det pleier jo ikke å være et stort problem. :)

Lenke til kommentar

Forbedrer egentlig "DAC" og "Amp" lydkvalitetet noe særlig mye, eller er det bare snakk om prosenter? Ser at de fleste her har en del utstyr til hodetelefonene sine, og lurer på, hvor mye bedre blir lyden med alt dette ustyret? Hva er det viktigst å legge mest penger i? Vurdere selv å bare kjøpe et nytt lydkort, og kanskje en forsterker til mine HD 650.

Endret av christo123
Lenke til kommentar
En forsterker vil ikke gjøre opp for et dårlig lydkort. Et dårlig signal blir ikke bedre bare fordi det forsterkes.

Den kan derimot gi mer kraft enn det lydkortet ditt kan, men det pleier jo ikke å være et stort problem. :)

 

Selvsagt. Mulig jeg var litt uklar, det jeg mente var; Det er nok langt fra nok power i mitt lydkort til å drive hodetelefonene skikkelig, og bare det fører jo til crappy lyd. Men om jeg kobler på en amp så er jo i hvertfall det problemet borte. Har som sagt planer om å kjøpe en USB DAC, men har lyst til å legge pengene i gode hoteletelefoner og forsterker.

Du sier at nok kraft sjeldent er et problem.. Gode hodetelefoner vil sjeldent låte bra rett ut fra lydkortet/MP3 spillern din, eller vil i hvertfall låte veldig mye bedre ut fra en forsterker.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Om noen har lyst å hjelpe:

 

Trenger tips til et headsett. Det skal hovedsaklig brukes til musikk, men av og til spilling og film. Det skal gjerne være på i flere timer i strekk så det må naturlig vis være komfortbelt å bruke.

 

Jeg har ikke mye peiling, men jeg vet såpass at jeg kan kreve det ligger på frekvensområde 20Hz-20KHz.

 

Ellers lurer jeg på hva jeg skal se på når jeg skal kjøpe selv. Hva har motstanden å si? Og med lyd generelt: Er det mye å hente på optisk kabel? og hvorfor er dette bedre?

 

Takker for evt. svar :)

 

Edit: Ser helst at evt. forslag ikke ligger over 1K i pris, da jeg muligens må kjøpe det selv. Men jeg vil helst ha tips til hva jeg skal se etter :)

Kan også nevne at det skal brukes opp mot et creative soundblaster x-fi xtreme gamer lydkort.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Driver for tiden å tester audio technica ATH-W5000. kjører ubalangserte signal ut fra DACen til forsterkeren.

 

men disse synst jeg egentli ikke helt leverte til å være noen headphones til 10000,- på noen sanger er de helt utrolige å høre på. men på de fleste sanger synst jeg de blir for lyse å sjærende. men for se om det blir noe bedre når jeg blir mer vennet til lyden og får balangsert signalet ut fra DACen etterhvert :)

 

ellers så sliter jeg med at itunes plutselige bestemte seg for å begynt å hoppe foran alle andre vindu hver 30 sekund ca. noen som har vært borti lignende? utrolig irriterende !!

Lenke til kommentar

Nå har DAC-en min forlatt Hongkong. Ikke lenge igjen før den er her da :)

 

Det blir godt å slippe de elendige signalkablene jeg bruker nå; 2m grei kabel->5mskjøytekabel av værste sort som ikke engang har gullbelagte plugger->3m nesten tvilsom kabel.

 

Jeg har ikke troen på alt for dyre signalkabler; men de billigste av de billige kablene går ihvertfall ut over lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...