Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er DAC-en kommet til Norge. "Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling" :(

 

Btw, legg merke til denne brukeren på headfi. Han må være litt gal: http://www.head-fi.org/forums/f21/my-prett...-videos-460403/

 

Dog, han lager god underholdning rundt det med kabler og andre former for audiofil slangeolje...

 

haha , dette må vær noe av det fæleste jeg har sett :p

 

I think the most disturbing thing I have ever read in your "posts" is;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You have a girlfriend

 

haha :D

 

God Jul til alle i tråden her foresten ! :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Synst lyden er aldeles herlig! det strekker seg faktisk langt over de forventningene jeg hadde ! en av få headphones jeg har hørt med så mye trøkk , men likevel klarer å holde det helt i kontroll ! Lyden til disse er også helt utrolig behagelig å høre på , de er ganske mørke av seg som gjør lyden ganske laid back og en fryd å lytte til.

 

ellers synst jeg det gjør en utrolig bra jobb på akustisk musikk , synst denne musikken blir utrolig levende med oppsette mitt. De akustiske gitarene hørest ut som er i samme rom som meg :)

 

Til typisk 60-80 tals rock typ jimmy hendrix , black sabbath , deep purple osv gjør de forøvri også en god jobb , men i en del tilfeller begrenser inspillingene lyden en god del , da det virker som sennheiserene er utrolig kresne på om det er en god innspilling eller ikke.

 

til litt tyngre type rock typ pantera , metallica osv synst jeg de er utrolig engasjerende og artige å lytte til ! rett og slett gøy ! :)men på noen soloer mangler kansje disse litt i toppen for få full pott. men fortsatt helt godkjent!

 

På elektronika fronten er det igrunnen bare Daft Punk jeg hører noe på , og sennheiseren gjør jommen meg en strålende jobb her og takket være det synsyke trøkken som er i disse hodetelefonene.

 

Til orkester musikk er hodetelefonene helt fortryllende , dette er nesten som å ha sitt ege orkester hjemme i stuen! makan til dynamikk ! skal dog nevnest at av denne sjangeren musikk er det for det meste film musikk jeg hører på.

 

og det var egentli intrykket jeg har fått så langt , for kansje komme med et litt grundigere når jeg har fått hørt litt mer på dem :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Høres bra ut :) selv har jeg aldri fått sjansen til å høre nøye på dem... barep å flyplassen i london :p

 

for min del fikk jeg en NAD C515BEE CD-spiller. Syns den låter helt ok til prisen men kunne levert litt bedre. men sammen med ARGON hodetelefonforsterkeren min og HD 215 syns jeg det blir en helt ok match. fikk forøverig signalkabler fra PURE :) men gleder meg til Denonene kommer, det blir helt nydelig. skal skrive en del, og komme med bilder :)

 

Foresten hvilket avspillingsprogram bruker du Evil-Duck? jeg bruker Foobar 2000. meget bra program som tar de fleste type filer, blant annet FLAC/lossless :love:

 

Har du nokon øyretelefoner du vil anbefalle meg som høyrer mest på musikk typ Pink floyd, Metallica og samtidig litt "prog" type The Cure? :)

 

Hvilken prisklasse sikter du til? Det finnes en hel haug der ute så du må nok si litt mer spesifikt hva du er ute etter:)

Lenke til kommentar

Wackee: kan kansje se litt på diverse Grado headphones , da disse skal være ganske god til rock. Men anbefaler deg å lese på headfi.com om du har planer å bruke en del penger på hodetelefoner

 

kaninkoker : har all musikken min i Apple Lossless så bruker iTunes , da jeg selv synst dette er et utrolig ryddig og pent program som gjør en ganske god jobb med ripping av CDer.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Rundt 3000,- kan godt strekke meg litt lenger :) Har sett på HD650, men det virker som dei er hakket betre til orkestermusikk, og om det er nokon som er best på min type musikk, vel eg heller dei :)

 

3000 ja. det er mye penger for et par hodetelefoner. har et par spørsmål før jeg virkelig kan anbefale deg noe :)

 

Hva slags kilde® har du?(Ipod, PC,CD - Spiller etc )

Hvor skal de primært brukes? ( skolen/hjemme etc )

Skal de være åpne/lukket? (isolering eller ikke )

Skal de dekke hele øret eller skal de ligge oppå øret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...