Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg så på den tidligere i sommer faktisk. Bare synd den ikke fås kjøpt i butikk her..

Det jeg hadde sett på var en kombo med Topping D50s og JDS Labs - Atom.

 

Hva tenker dere hadde vært fair bud på dette? Lyr kjøpt i 2018 fra Schiit i USA. Modi Multibit kjøpt hos Duet i år.

 

Nypris for begge fra Duet ville blitt 10 180,-

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Husker jeg så på den tidligere i sommer faktisk. Bare synd den ikke fås kjøpt i butikk her..

Det jeg hadde sett på var en kombo med Topping D50s og JDS Labs - Atom.

 

Hva tenker dere hadde vært fair bud på dette? Lyr kjøpt i 2018 fra Schiit i USA. Modi Multibit kjøpt hos Duet i år.

 

Nypris for begge fra Duet ville blitt 10 180,-

Ting uten norsk reklamasjon er lite verdt. Iallefall for meg. -35% på norsk kjøpt, og -50% på amerikansk kjøpt.

Lenke til kommentar

Valhalla 2, Modi 3 og DT1990Pro har ankommet og er koblet til. Elkjøp som stod for den minste forsendelsen har ikke klart å trylle frem RCA-kabel enda, så fant en fra en litt eldre lydplanke som får duge inntil videre.

 

Sånn helt umiddelbart så er ikke Modi og Valhalla noen match fysisk sett :p Står litt stablet på halv åtte. Kan i tillegg bare kaste alle stekepannene mine, for den her forsterkeren kan jeg steke egg på!

Endret av Sydvest
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Valhalla 2, Modi 3 og DT1990Pro har ankommet og er koblet til. Elkjøp som stod for den minste forsendelsen har ikke klart å trylle frem RCA-kabel enda, så fant en fra en litt eldre lydplanke som får duge inntil videre.

 

Sånn helt umiddelbart så er ikke Modi og Valhalla noen match fysisk sett :p Står litt stablet på halv åtte. Kan i tillegg bare kaste alle stekepannene mine, for den her forsterkeren kan jeg steke egg på!

 

Gratulerer med fett oppsett! 

 

Rørforsterkere kan bli ganske heite ja, men med fallende temperaturer ute er det ikke nødvendigvis en negativ ting  :wee:

Lenke til kommentar

Takk! :)Er selv ganske fornøyd! 

 

edit: Stryk siste strofen. Nå har det begynt å komme sprakelyd på ting koblet til forsterkeren. Men det trigget først av at jeg startet en nedlastning på steam. Så forsvant sparkingen etter en restart av pc. Så kom det når jeg ble ringt på discord.. Må sjekke om det skjer med en annen pc og.

 

edit 2: Her er måling av DPS Latency mens jeg åpnet et spill, og det begynte å sprake (: Alle droppene ned mot null er korrupte signaler.

 

 

 

1HLcL8N.png

 

 

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Prøv resplendence latencymon istedet. Den gir mer info på *hva* som skaper problemene, og kan ofte fortelle akkurat hvilken del og/eller driver som kan til at ting ikke oppfører seg bra. DPC Latency Checker går ikke like godt i detalj LatencyMon gir mer å gå etter, slik at man fortere finner ut av hva som faktisk er feil.

 

-----

 

Litt sånn impulsivt så har jeg bestemt meg for å kvitte meg med min Wadia 121 SE DAC/HPA.
 
Har dere her i tråden noen fornuftige anslag til hva som er grei pris når jeg vil bli kvitt den hurtig? Er jeg mye på bærtur når jeg tenker at 4000,- inkludert frakt er helt passe?
 
Vurderer nesten å bare slenge den opp på ebay. Ser det ligger ute en i Tyskland med bud på 5000,-
 
Knallfin DAC og kurant hodetelfonforsterker..., alt fungerer og så videre - men den er blitt litt til overs her.
Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

 

Prøv resplendence latencymon istedet. Den gir mer info på *hva* som skaper problemene, og kan ofte fortelle akkurat hvilken del og/eller driver som kan til at ting ikke oppfører seg bra. DPC Latency Checker går ikke like godt i detalj LatencyMon gir mer å gå etter, slik at man fortere finner ut av hva som faktisk er feil.

 

-----

 

Bilde

Bilde

 

 

 

Har jobbet med dette noen dager nå, uten at noe hjelper. TROR det er pc som er årsaken til dette, og ikke DAC. For jeg klarer ikke å fremprovosere popping og skraping på en annen maskin. MEN, hadde ikke problemer med dacen jeg byttet ut.

 

Det jeg har prøvd hittil:

Byttet usb-utgang på hovedkort.

Reinstallert driver fra Schiit

Installert driver ment til tidligere generasjons dac.

Installert Realtek

Oppdaterte BIOS på hovedkort

Klokket RAM ned

Deaktivert funksjonen "USB-deaktivering" i Windows

Endret "Laveste prosessortilstand" fra 0% til 50%

Doblet virtuelt minne i windows

 

Pcen jeg bruker har 32GB med ram. Kan det være at dårlige brikker er årsaken? 

 

Hva faen er galt

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Har PC`n optisk utgang?

 

Isåfall er det en enkel fiks for støy - issues via USB bussen med normale DAC`s uten isolatorer på I2S/DSD banene i DAC. Galvanisk eller optisk isolator i DAC er ikke billig når frekvensene skal over 24/96.

 

Såvidt jeg kan se av specs har ikke usb inngangen høyere bitrate enn den optiske så det er imo ingen grunn å bruke USB.

 

Edit:

 

Ser at det er USB powered dette her. Sett i power adapteret først og plugg den inn i riktig usb på modi. Deretter kan du prøve med usb til pc og eventuelt optisk. Det er slett ikke sikkert at din PC leverer 5V på usb utgangene. Noe som vil forklare hvorfor du fikk trøbbel når du begynte å gjøre ting på PC`n (og belastet nettverk, og usb i pc`n).

 

Om du er heldig så er USB`n i DAC lagt opp slik at dersom du kobler til power via adapter først, så drar den all strøm fra adapteret som ikke vil bli påvirket av bruk på PC`n.

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...