Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp med å finne det rette headset, som skal være Bluetooth og skal brukes så ofte som 5 dager i uken. Den skal brukes til jobb, der hvor det er ganske mye støy. Så Noise cancelling hadde vært et bonus, men..

 

Jeg har allerede tittet på noen headset, men har litt dilemma..

 

Sony Mdr-1rbt, er den ene og den andre er Parrot Zik.

 

Men det har seg sånn at Sony Mdr-1rbt ikke har aktivt Noise cancelling, men er de tette nok til å dempe litt støy? Men de har utmerket levetid på batteriet.

 

Og Parrot Zik (som har noise cancelling), de har altfor dårlig batteri levetid, varer opptil 6-9 timer. Og det er dessverre ikke nok, da mine arbeidsdager varierer fra 8 til 13 timer. Man kan jo alltids kjøpe ett ekstra batteri til backup. Men jeg bader dessverre ikke i penger..

 

Har noen erfaring med de headsettene? Eller rett og slett et annet alternativ i samme klasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tips til treningshodetelefoner?
Kjøpte disse hos Elkjøp for 749 http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/SL106858GREEN/soul-transform-hodetelefoner-gronn.
Men de ble ødelagt og jeg fikk valget mellom å få nye hos elkjøp eller pengene (749) tilbake, men de hadde ikke flere på lager (bare nettbutikk og lefdal), så da måtte jeg kjøpt nye til 995 en annen plass istedet. Ble litt irritert, så har i utgangspunktet ikke lyst å gi pengene tilbake til elkjøp.

(/rant off)

Så har dere noen tips? Kan ikke være in-ear, da ørene min takler det ikke. Prøvd mange forskjellige, men det er direkte ubehagelig.

Så on-ear (foretrekkes ved trening), eller over-ear. Har DT770pro hjemme, og da blir Koss på trening biittelitt for dårlig på trening. Soul Transform passet ganske bra, forholdsvis god lyd (til trening, med litt bass) og tåler svette.

Noen varianter i prisklassen 500-1000 jeg burde tenke på? :)

Lenke til kommentar

ATH-M50 blir vel gjerne litt for stor å bulkette til trening ja. Selv kan jeg anbefale Klipch Image One II https://www.komplett.no/klipsch-image-one-ii/802526?cks=ASS&assoc=F1C66B17-4BB7-43B1-BD6C-52358401D2ED&gclid=Cj0KEQjw_byiBRCu9qm5lc28ufgBEiQAWq-ta2sC9AwbXP8BEsDiZm8fxMpJWo0i9iuMw3gMMdjDK44aAtoM8P8HAQ Utrolig god hodetelefon til prisen, kansje noe på den basstunge siden, men det passer seg ganske greit til en god del musikk.

Lenke til kommentar

Takk for tips! Saken løste seg på en annen måte da.

Sendte melding til Elkjøp på facebook i går, og fikk svar idag. Selv om de folkene i butikken nektet å bestille opp noe fra andre plasser, så fikset kundeservice slik at jeg får headsettet jeg hadde til 749 likevel. Sa jeg bare skulle bestille via nettsiden, så skulle de endre prisen.

Da blir det samme headset som jeg hadde! Men om det går i stykker igjen så blir det nok en av de dere tipset om!

 

:)

Lenke til kommentar

Hva med noen litt mindre lette on-ear headphones? F.eks AKG K452 eller tilsvarende.

Jeg har gamle K450 selv, som mangler mic/kontroll av telefonen, men veldig fin lyd til pris/størrelse. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2079763

Etter at de gamle AKG k24p tok kvelden kjøpte jeg AKG k452 etter gode reviews. Det første jeg la merke til var at lyden varierer svært mye etter hvordan dem sitter på ørene. Riktig lyd krever en kirurgisk presisjon på plassering. Soundstage synes jeg var minimal og lydbilde minner litt om propper med lange lydkanaler. Lyden var rimelig nasal, tilbaketrukket og dårligere oppløst enn forventet. Disse går nok i retur da jeg til tross for et par uker med tilvenning ikke blir dus med dem. Hadde lyden matchet kvalitetsfølelsen ellers hadde det blitt bra. De er bedre enn mye annet, men jeg føler mest jeg betaler for bling-faktoren.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat bestilt beyerdynamic mmx 300 etter at mitt g35 knakk.

Noen som har erfaring eller tips jeg bør ha om mmx 300? Personlige erfaringer med det?

Så vidt jeg også har hørt, så er Qpad qh-1339 akkurat samme headsettet, bare med Qpad logo på?

 

Enig med deg vidor, jeg satt også igjen med følelsen av å ha betalt for bling faktoren da jeg for ikke så lenge siden kjøpte Steelseries Siberia Elite Prism. Lyden svarte overhodet ikke til en prislapp på 1600kr i mine ører, så de gikk raskt i retur til Elkjøp.

Jeg blir kresen på lyden med en gang jeg betaler så mye for et headsett, så da må headsettet virkelig vise at det er verdt prislappen lydmessig.

 

Ut ifra reviews skal mmx 300 være værdt sine 2K, så jeg satser på det. Men tar som sagt imot tips om hva jeg bør tenke på, da jeg ikke er god på dette området fra før :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm i 9 dager, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. De er nesten ustanselig koblet rett i forsterken, og så langt har jeg ikke hatt så mye bruk for FiiO 11, annet enn når jeg kobler de til mobil, nettbrett eller PC (som teknisk sett ikke trenger det, takket være et brukbart lydkort med innebygd hva enn det skal være).

 

De sitter godt på hodet, og jeg blir verken svett eller sliten av å ha dem på. Veldig lite lekkasje, og til hjemmebruk er de gode og støykansellerende. Jeg trenger ikke lenger å bruke QC15 for ikke å sjeneres av viftestøy, telefoner, eller folk som prøver å snakke til meg.

 

Gjør seg like godt til forskjellige former for rock, som klassisk og elektronisk musikk. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm i 9 dager, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. De er nesten ustanselig koblet rett i forsterken, og så langt har jeg ikke hatt så mye bruk for FiiO 11, annet enn når jeg kobler de til mobil, nettbrett eller PC (som teknisk sett ikke trenger det, takket være et brukbart lydkort med innebygd hva enn det skal være).

 

De sitter godt på hodet, og jeg blir verken svett eller sliten av å ha dem på. Veldig lite lekkasje, og til hjemmebruk er de gode og støykansellerende. Jeg trenger ikke lenger å bruke QC15 for ikke å sjeneres av viftestøy, telefoner, eller folk som prøver å snakke til meg.

 

Gjør seg like godt til forskjellige former for rock, som klassisk og elektronisk musikk. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Hørtes jo greit ut med en slik portabel forsterker. Men presterer den Max potensialet i beyer headsettene?

Hvilken forsterker anbefaler du meg å kjøpe til mitt beyer? Musikk og spill er satt i sentrum i mitt bruk, og må vel ha noe som for bedre lydkvalitet enn integrert lydkort :)

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke. :p

 

Jeg er svært fornøyd med mitt Creative SoundBlaster ZXR, men hvor vidt det er bra for musikk og spill, aner jeg ikke. Jeg vil anta det er det. Det har fungert for mitt bruk. Ang. forsterkeren er jeg helt grønn. Har ikke fått meg til å skru den helt opp enda, vil ikke ødelegge hørselen mer enn hva jeg har gjort av å stå foran PA-anlegg på alt for mange fester og konserter opp gjennom åra.

Lenke til kommentar

HD600 hvis du foretrekker litt mindre bass, mer diskant og mindre soundstage . HD650 for mer bass, mindre diskant og større soundstage uten at diskanten går på bekostning av bassen som på en god del andre hodetelefoner. Man kan vel si HD600 er mer analytisk riktig. HD650 er et greit kompromiss mellom det lydbilde folk flest foretrekker og høvelig nøytralitet. De får det meste til å høres bra ut uten at det er overdrevet. Du får bra lyd du sjelden trenger å justere "rett ut av boksen".

Lenke til kommentar

Vet at de hodetelefonofile her gjerne ser til shure eller lignende om de skal ha ørepropper. Jeg kjøpte meg et par nye ørepropper for et halvt år siden, etter at mine gamle gikk i stykker. OG DE ER FANTASTISKE. Jeg har et par ATH-M50-er og de er jo bare helt utrolige, siden jeg har det så tenkte jeg kanskje jeg skal få meg noe med litt bass, og det fikk jeg... Jeg bestilte et par sony xb90ex, bassen er helt vill, men ikke beats- masse bass i kvantitet, men ikke kvalitet på noen ting. De har også et stort frekvensomfang og jeg føler jeg plukker opp alt jeg skal høre. De er da veldig store, så hvordan de ser ut er nå en annen sak... Kan ikke få skrytt nok av de, bestilte de på ebay og fikk de importert fra japan hvor de blir solgt ekslusivt.

Lenke til kommentar

Spørsmål Har en slik sennheiser momentum over ear. Har fått en god pris på et rimelig lydkort (xonar DX) til en 300 kroner. Er det verdt det kontra lyden på hovedkort? Vet at det er bedre spesifikasjoner , ja. men impedansen på momentum er vel ikke så høy at forskjellen ikke blir ekstrem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...