Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Zeph, er det kun cx300 og e3c du har forsøkt utenom 530?

Lurer på hvordan de lyder skjønner du :) Har hørt de skal være bra, men igjen ikke noe bra.. Er ikke greit å få enighet blandt folk.

 

Har selv e3c, ikke brukt dem på en god stund men husker da ca lyden på de, hvordan er de i forhold?

Endret av Magicz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gratulerer med flotte plugger, Zeph! Hva har du de koblet opp mot?

Driver dei med ein Cowon D2.

Zeph, er det kun cx300 og e3c du har forsøkt utenom 530?

Lurer på hvordan de lyder skjønner du :) Har hørt de skal være bra, men igjen ikke noe bra.. Er ikke greit å få enighet blandt folk.

 

Har selv e3c, ikke brukt dem på en god stund men husker da ca lyden på de, hvordan er de i forhold?

Har prøvd litt forskjellig, men ikkje noko i same klasse. Frå CX300 til E3C var det ikkje den store forskjellen, men merkbart. Opp til SE530 derimot er et eit hopp. Har ikkje prøvd dei så lenge, men så langt er eg veldig nøgd. På 530 er det mykje klarare, meir definert. Bassen er hakket kraftigare og veldig presis.

Lenke til kommentar
Har prøvd litt forskjellig, men ikkje noko i same klasse. Frå CX300 til E3C var det ikkje den store forskjellen, men merkbart. Opp til SE530 derimot er et eit hopp. Har ikkje prøvd dei så lenge, men så langt er eg veldig nøgd. På 530 er det mykje klarare, meir definert. Bassen er hakket kraftigare og veldig presis.

Hmm, om jeg husker riktig så har ikke e3c den kraftigste bassen, den er faktisk ganske lite fremtreden om jeg husker riktig.

Nå gikk e3c i stykker for meg hele tiden,(2ganger på 3 måneder) så fikk en scl3 isteden sist gang jeg fikk dem i retur. Kan dessverre ikke sammenlikne godt nok da.

Nå har jeg ikke kjørt inn scl3 pluggene heller, men lyden minnet en del om e3c.

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker enda, men det blir nok enten Sennheiser HD-650 eller Denon AH-D2000.

HD 650 er helt klart det rette valget, grunnet at Little Dots rørforsterkere ikke klarer å drive lav-impedans hodetelefoner noe særlig bra. Den yter bare 100 mW i 32 ohm, og jo lavere du går jo mindre blir det. Skal du ha Denon trenger du en transistorforsterker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
I følge folka på headfi.org, er det noe å hente på å anskaffe seg en god docking kabel for ipod. Noen som vet om noen gode alterantiver?(eller om det i det hele tatt er noe å hente på å skaffe seg en slik kabel?)

 

Ifølge folk på headfi får du bedre lyd om du legger kabler på blomsterpotter til 5000 kroner istedetfor rett på gulvet :p

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor i huleste folk betaler 1000-1500 for ALO kabler, er overhodet ikke noen forskjell. I tillegg er de kablene så uhyre digre at oppsettet blir to kilo tyngre av det og stikker en halvmeter ut av lomma. Lager egne LODs, SMÅ:

http://i136.photobucket.com/albums/q187/Cp...croogemclod.jpg

 

 

ps grattis Zeph

Lenke til kommentar
Little Dot kjøpes på Ebay gjennom deres kjøpskanal der. Jeg venter i skrivende stundt på min MKIII. :)

 

Hadde vært supert om du kunne skrive noe om dine erfaringer med Little Dot iii, Lars P.

 

Jeg er svært fristet til å trykke på "bestill" knappen på ebay, men avventer litt til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...