Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Det er egentlig den samme konklusjonen som jeg har kommet frem til.

 

Det beste hadde naturligvis vært å fått prøve de to hodetelefonene opp mot hverandre, men det lar seg nok ikke gjøre. Jeg er temmelig sikker på at det blir et par fra Sennheiser på meg. :)

 

Jeg kan bidra med K701 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Mykje betalte du for MKIII-en forresten?

Når den norske stat har fått sitt så havner det på ca 2000,-.

 

Jeg kan bidra med K701 :)

Takk, men det er HD650 som er problemet. K701 har de på Soundgarden her i Trondheim. Jeg tror uansett at det er et luksusproblem å måtte velge mellom akkurat de to hodetelefonene. Jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd uansett hvilken av de jeg velger.

 

Gleder meg utrolig til å få MKIII-en. Lurer litt på å prøve meg på litt tuberolling etterhvert. Noen som har erfaringer med Little Dot og tuberolling her?

Lenke til kommentar

Mener at elkjøp(ihvertdall på Lørenskog) har hd650 og hd600.

Skal du høre på de reelt, må du nok regne med å kjøpe de og levere de tilbake innen 30dager hvis du ikke er fornøyd, leer finner de vesentlig billigere andreplasser. Da kan det kanskje oppstå litt prutningsbehov :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kor mykje lyd kjem det ut av eit åpe sett som f.eks. HD 650? Ser du får HD 650 på Procom no til ein overkommeleg pris. Har riktignok brukt mykje cash på AV-utstyr i det siste. :hmm:

 

Billigere for hd650 på cdon til normalt enn kampanjetilbudet til procom :p

Lenke til kommentar

miCro:

 

Har du bestemt deg for å oppgradere forsterkeren ennå? Hvilken er det du eventuelt går for? Sikler litt på den Raptoren du så på selv. Eventuelt en WA2 eller WA4, men ifølge en del på Head-fi er visst disse overprisede. Kjenner nå at jeg trenger rør. Meieren min er litt for kald og nøytral, merker det spesielt på jazz og klassisk.

Lenke til kommentar
Kor mykje lyd kjem det ut av eit åpe sett som f.eks. HD 650? Ser du får HD 650 på Procom no til ein overkommeleg pris. Har riktignok brukt mykje cash på AV-utstyr i det siste. :hmm:

 

Billigere for hd650 på cdon til normalt enn kampanjetilbudet til procom :p

Eg har handla mykje på CDON, hovudsakleg CD/DVD/spel, men meiner eg har lese forskjellige mindre fornøgde kundar når det kjem til garanti og reklamasjon. Har du noko erfaring med CDON på det området?

Lenke til kommentar

Har ingen erfaringer angående garanti/reklamasjon hos CDON, men noen ganger når jeg har bestilt CDer derifra, har det tatt opptil to måneder før de kom. Hovedgrunnen til dette er at CDON ikke oppgir lagerstatus på varene sine, så du vet ikke om de kan sende med en gang, eller om du må vente på at de skaffer først når du handler hos dem.

Lenke til kommentar
miCro:

 

Har du bestemt deg for å oppgradere forsterkeren ennå? Hvilken er det du eventuelt går for? Sikler litt på den Raptoren du så på selv. Eventuelt en WA2 eller WA4, men ifølge en del på Head-fi er visst disse overprisede. Kjenner nå at jeg trenger rør. Meieren min er litt for kald og nøytral, merker det spesielt på jazz og klassisk.

 

Nei, har ikke helt bestemt meg enda. Etter HD800 ble lansert har jeg vurdert å legge forsterkerkjøpet på hylla og satse på de nå i første omgang, og muligens en Zana Deux etter hvert. Jeg får se. Jeg har en del planer for resten av anlegget mitt også, og det grenser for hvor mye jeg kan jobbe nå som ting starter opp igjen på universitetet.

Lenke til kommentar

Dersom du kjøper deg HD800 og en Zana Deux, så kan du i hvert fall for en kort tid slå deg til ro med at du har noe av det råeste som er å oppdrive! Det må være en helt sykt i kombinasjon med Benchmark DAC-en din. Dersom du skulle gå lei av det oppsettet, så er det bare å sende meg en PM ;) Sennheiser Norge har visst gått ut med en pris på ca 10 000 NOK for HD800, med forventet leveransedato i april/mai. Vet imidlertid ikke hvor pålitelig det er.

 

Da gjenstår det i grunn bare noen nye kabler. Disse var jo rimelige:

Stefan AudioArt

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

usd 1400 for kabler til et par hodetelefoner til usd 1400..... Er det bare meg som ser noe galt med dette bildet? :nei: Da er vel steget opp til Stax sr007 omega kort.... Og det er det beste jeg har hørt( på det første head-fi treff i NOrge) av lydgjengivelse noen sinne. Alt bare var der :w00t:

Lenke til kommentar

Da har jeg klart å oppdrive nok penger til å kjøpe inn et par nye headphones , valget denne gangen består av 3 muligheter. AKG K701 , Sennheiser HD650 eller Koss ESP950 .

 

AKG K701 skal vist være ganske lik K400 , og K400 synst jeg var fantastiske ! men er litt skeptisk på om at jeg fort kan bli litt lei av lyden til K701 siden den skal være ganske så nøytral av seg .

 

HD650 har jeg fått en inntrykk av at er en meget god allarounder som funker til stort sett alt , men er litt skeptisk på om de er i stand til å helt gi meg den lyden jeg er ute etter

 

Koss ESP950 er jo elektrostatiske , og det er noe jeg virkelig kunne tengt meg å prøve , og det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med . Men er dog litt skeptisk , det er jo tross alt koss.

Lenke til kommentar
Da har jeg klart å oppdrive nok penger til å kjøpe inn et par nye headphones , valget denne gangen består av 3 muligheter. AKG K701 , Sennheiser HD650 eller Koss ESP950 .

 

AKG K701 skal vist være ganske lik K400 , og K400 synst jeg var fantastiske ! men er litt skeptisk på om at jeg fort kan bli litt lei av lyden til K701 siden den skal være ganske så nøytral av seg .

 

HD650 har jeg fått en inntrykk av at er en meget god allarounder som funker til stort sett alt , men er litt skeptisk på om de er i stand til å helt gi meg den lyden jeg er ute etter

 

Koss ESP950 er jo elektrostatiske , og det er noe jeg virkelig kunne tengt meg å prøve , og det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med . Men er dog litt skeptisk , det er jo tross alt koss.

 

Er ikke Kossene dyrest av disse? (forstod ikke helt "det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med").

Lenke til kommentar
Nei, har ikke helt bestemt meg enda. Etter HD800 ble lansert har jeg vurdert å legge forsterkerkjøpet på hylla og satse på de nå i første omgang, og muligens en Zana Deux etter hvert. Jeg får se. Jeg har en del planer for resten av anlegget mitt også, og det grenser for hvor mye jeg kan jobbe nå som ting starter opp igjen på universitetet.

 

Kan varmt anbefale Zana Deux forsterkeren. Craig er en utrolig hyggelig fyr å handle med, og mannen bak en fantastisk vellydende forsterker, med byggekvalitet og komponenter av ypperste klasse! Hver forsterker er håndbygget av en tekniker, som har ansvaret fra start til slutt, og hvert eksemplar tar to dager å lage, med all lodding etc. (kun point-to-point wiring, ingen kretskort). Ventetiden kan være lang, siden det kun blir laget noen eksemplarer pr. år, og på spesielle tider av året, men vel verdt å vente på. Denne kommer til å gi deg mange stunder med godlyd! Super som forforsterker skal den være også.

 

Også er det noe helt eget med rør!

 

Jeg gleder meg til HD800!

Endret av Spoon73
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt min første hodetelefonforsterker. Siden dette er min første, så valgte jeg å gå for en med en fornuftig prislapp.

 

Little Dot MKIII:

 

 

Hva hodetelefoner angår, så er jeg ikke helt sikker på hva jeg ender opp med. Alternativene er AKG K701 og Sennheiser HD650. Vanskelig å velge. :shrug:

 

Fikk min MKIII samt HD650 rett før jul og kan i alle fall garantere at det fungerer meget bra. Har ikke hørt K701 på denne forsterkeren, så kan ikke uttale meg der (en annen sak er at jeg gav opp K701 lenge før jeg kom så langt at jeg handlet noe. Fikk de ikke til å fungere for meg)

 

Det trengs imidlertid en god del timer innspilling, så vær tålmodig ... men bedring er å spore allerede etter 5-10 timer spilling. Jeg oppfatter forøvrig det hele som ganske kresent på kildevalget.

Lenke til kommentar
Da har jeg klart å oppdrive nok penger til å kjøpe inn et par nye headphones , valget denne gangen består av 3 muligheter. AKG K701 , Sennheiser HD650 eller Koss ESP950 .

 

AKG K701 skal vist være ganske lik K400 , og K400 synst jeg var fantastiske ! men er litt skeptisk på om at jeg fort kan bli litt lei av lyden til K701 siden den skal være ganske så nøytral av seg .

 

HD650 har jeg fått en inntrykk av at er en meget god allarounder som funker til stort sett alt , men er litt skeptisk på om de er i stand til å helt gi meg den lyden jeg er ute etter

 

Koss ESP950 er jo elektrostatiske , og det er noe jeg virkelig kunne tengt meg å prøve , og det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med . Men er dog litt skeptisk , det er jo tross alt koss.

 

Er ikke Kossene dyrest av disse? (forstod ikke helt "det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med").

 

Muligens litt dårlig formulert av meg , men mente at det bare var Koss sine elektrostatiske av elektrostatiske headphones som hadde en prislapp jeg kunne leve med :)

Lenke til kommentar
Da har jeg klart å oppdrive nok penger til å kjøpe inn et par nye headphones , valget denne gangen består av 3 muligheter. AKG K701 , Sennheiser HD650 eller Koss ESP950 .

 

AKG K701 skal vist være ganske lik K400 , og K400 synst jeg var fantastiske ! men er litt skeptisk på om at jeg fort kan bli litt lei av lyden til K701 siden den skal være ganske så nøytral av seg .

 

HD650 har jeg fått en inntrykk av at er en meget god allarounder som funker til stort sett alt , men er litt skeptisk på om de er i stand til å helt gi meg den lyden jeg er ute etter

 

Koss ESP950 er jo elektrostatiske , og det er noe jeg virkelig kunne tengt meg å prøve , og det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med . Men er dog litt skeptisk , det er jo tross alt koss.

 

Er ikke Kossene dyrest av disse? (forstod ikke helt "det er vel bare koss sine som har en prislapp jeg kan leve med").

 

Muligens litt dårlig formulert av meg , men mente at det bare var Koss sine elektrostatiske av elektrostatiske headphones som hadde en prislapp jeg kunne leve med :)

 

Aah, skjønner... for de er jo bare ca. 1500-2000 kroner billigere enn en ålreit Stax-rigg :D

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Noen som har noen ord å si om Denon AH-D501 (evt 301) og/eller AH-P372?

Skal gå til innkjøp av et par hodetelefoner som skal brukes til en MP3-spiller. Vurderte K518 fra AKG lenge, men siden det ser ut til at jeg ikke får prøvd de på på en god stund, i og med at det kan ta sin tid før Soundgarden får inn, vurderer jeg diverse telefoner fra Denon (som jeg kan kjøpe på Hi-Fi klubben). Bra merke og kvalitet? Har et budsjett på inntil 1000 kr, men aller helst rundt 500 - 700 kr. Vet ikke om denne "forespørselen" går inn under hodetelefoni? hvis ikke får jeg bare beklage :)

 

Har forøvrig en egen tråd, om noen skulle være interessert i å lese hele problemstillingen: Her

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...