Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker hodetelefonriggen min til å lytte på vinyl, tar jeg bare signalkabelen fra DAC-en og setter denne over i Riaa-trinnet mitt. Ikke helt optimalt, men jeg må jo bort til anlegget når jeg skal sette på en plate uansett så det er ikke allverdens med styr.

 

Edit: Ah, du skal bruke DAC-ens hodetelefonforsterker ja. Leste litt fort gjennom innlegget ditt.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hm. Nå er jeg enda ett skritt nærmere å kunne bruke forsterkeren min til hodetelefoner. Jeg må bare fikse egen jord til den, og skille den galvanisk fra pc-en jeg bruker som kilde. Tydeligvis er det noe med jordingen på elnettet her i huset som forsterkeren ikke liker.

 

Er utrolig fornøyd med K701-ene mine, og XM4 hodetelefonforsterkeren er heller ikke så værst.

Lenke til kommentar

Grattis med nye Grado SR80. Er selv svært fristet til å bestille meg noen grado klokker. Har Sennheiser HD650 idag, men ønsker å prøve ett sett med en helt annen signatur.

 

I den sammenheng har jeg lurt på å bestille Alessandro MS1 (denne skal være så og si lik Grado SR125), pris inkl frakt $99 pluss moms og toll -) under 1000 lappen.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har nå snust på nye hodetelefoner til min Cowon S9, og de jeg er interessert i er Sennheiser PX 100 og AKG K 518 DJ. Sennheiser PX 100 kan jeg en del om nå, men AKG-en er jeg ikke så kjent med. Hvordan er bassen på dem i forhold til Koss Portapro som jeg har hatt i 3 år nå? Hva er varigheten på dem, siden jeg vil ha dem lenger enn 6 måneder. Dette er på en måte en slags langtidsinvestering...

 

Har hørt at de kan bli ubehagelige etter en stund, og siden jeg liker å bruke hodetelefonene mine i mangfoldige timer til film og musikk så vurderer jeg å gjøre det Captain Ødegård snakket om. Vel, jeg finner ut av det hvis/når jeg kjøper dem. Men hvor kan man skaffe nødvendig materiale til slike ting?

Lenke til kommentar

Fikk et par Beyerdynamic DT 770 Pro i posten denne uka. Fikk testet dem litt sammen med D2'en før det var ned i esken igjen da jeg ikke får bruke dem før de 13. som er bursdagen min. God og klar lyd og merket at en del av det nedlastede lydbibloteket mitt må oppgraderes. Var høyt nok volum når jeg hadde det på 32 av 50 for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Koss Porta Pro hodetelefoner en stund nå. Jeg har hatt flere av dem opp gjennom årene siden de går i oppløsningen etterhvert. Nå synes jeg det er på tide med noen annet. Så jeg hadde satt stor pris på om noen med litt peiling kunne anbefale meg et par headsett.

 

-Har ikke lyst til å gi mer en 700-900kr for dem

-Ikke for store til å gå ute blant folk

-Fint om det er mulig å jogge med dem

-Skal for det meste brukes på en Ipod Nano

 

Håper ikke noen har hatt et lignende ønske tidligere i tråden, for min latskap har ikke tilatt meg å lese gjennom denne 35 side lange tråden.. :blush:

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar
Jeg har hatt Koss Porta Pro hodetelefoner en stund nå. Jeg har hatt flere av dem opp gjennom årene siden de går i oppløsningen etterhvert. Nå synes jeg det er på tide med noen annet. Så jeg hadde satt stor pris på om noen med litt peiling kunne anbefale meg et par headsett.

 

-Har ikke lyst til å gi mer en 700-900kr for dem

-Ikke for store til å gå ute blant folk

-Fint om det er mulig å jogge med dem

-Skal for det meste brukes på en Ipod Nano

 

Håper ikke noen har hatt et lignende ønske tidligere i tråden, for min latskap har ikke tilatt meg å lese gjennom denne 35 side lange tråden.. :blush:

 

Jeg ville vurdert å beholdt dine porta pro til jogge formål og heller bruke pengene på et ordentlig sett til mer seriøs musikklytting.

 

Ettersom du skal benytte dem sammen med en Ipod Nano bør du velge noen lettdrevne hodetelefoner, mitt tips er noe Grado eller Alessandro MS1 (sistnevnte har jeg selv bestilt og venter nå en av dagene). Disse lekker riktignok lyd, så til utendørsbruk duger de ikke noe særlig, men du kan jo fortsatt bruke porta pro'ene til dette.

Lenke til kommentar

Hva med AKG 518 DJ? Kan jeg bruke disse ute blant folk uten at folk sier shiiiit sjekk de store øreklokkene på han der da?:omg: Da kan jeg vel sitte på bussen og høre på musikk samtidig som hele bussen slipper å høre på det jeg hører på(de er vel lukket?). Fyren som har post nummer to i tråden bruker jo sansa clip og disse, og han hadde ganske peiling, så da må jo vel en Nano klare å drive disse?:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Fyren som har post nummer to i tråden bruker jo sansa clip og disse

 

BrukTE. Solgte dem. Eneste grunnen til at jeg ikke brukte propper før er at jeg ikke tålte dem (øremessig), har nå blitt vandt til propper og det er i grunnen beste veien å gå om du takler det - isolerer bedre, mindre, og kan ofte skaffes fra utlandet mye billigere enn norsk pris (så budsjettet ditt plutselig passer prisklasser over det du får i norge til den prisen).

Lenke til kommentar

Hehehe. Men tingen er at jeg hater sånn in ear-greier! Var du fornøyd med AKG 518DJ da? Er det skikkelige sånne DJ klokker på dem som gjør det upassende å gå blant folk med dem? Var du fornøyd med dem eller ville du ha valgt noe annet (ikke in-ear eller ørepropper :p )?

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hehehe. Men tingen er at jeg hater sånn in ear-greier! Var du fornøyd med AKG 518DJ da? Er det skikkelige sånne DJ klokker på dem som gjør det upassende å gå blant folk med dem? Var du fornøyd med dem eller ville du ha valgt noe annet (ikke in-ear eller ørepropper :p )?

 

De var gode etter jeg fikk kuttet kabellengden, fått på velourputer og fikset hodebåndet, men rett ut av boksen er det ikke de mest komfortable

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Den største modellen skal i følge Sony klare å gjengi bass helt ned til 3Hz.

 

 

Fargen spiller mer rolle... for det første hører ikke det menneskelige øret så dypt, for det andre er det sjelden noe å spille av i det spekteret, og for det tredje forsvinner de frekvensene med en gang man tenker komprimering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...